וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום עילת הסבירות: 5 טיפים שיקשו על גנבי הרכב שלכם

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 9:29

החדשות הרעות: אם כנופיה מאורגנת החליטה "להתלבש" על המכונית שלכם, הם יגנבו אותה גם אם תישנו בתוכה. החדשות הטובות: הנה 5 דרכים להקשות עליהן. וגם איזו חשמלית כמעט חסינה מגניבות?

מכוניות גנובות. פוינטר,
אם הכנופיה החליטה שזה מה שהיא רוצה, המכונית שלכם תיגנב בסוף אבל למה לעשות להם חיים קלים/פוינטר

זה לא "אם" אלא "מתי". לא האם יגנבו לכם את המכונית אלא מתי יגנבו לכם את המכונית. ככל שזה נוגע לכנופיות גנבי הרכב, אם יש לכם קרוסאובר או ג'יפון, אם אתם נוהגים במשפחתית או סופר מיני וכל דגם מכוניות שנפוצה מאוד בשטחי הגדה המערבית ובישראל. אם אתם גרים במרכז בדרום או בצפון, מחנים בתחנת רכבת, בבית או בעבודה או שיש לכם דופק - אתם מתישהו תהיו חלק מהסטטיסטיקה, לפי דיווחי חברות האיתור והמשטרה.

כי בכל שזה קשור אליכם, יש כמה דברים משותפים לחברות הביטוח, המשטרה ומערכת המשפט וגנבי הרכב - כולם דופקים אתכם ויש הבדל אחד, שלושת הראשונים עושים את זה מחוסר אכפתיות, לאחרונים יש הרבה מוטיבציה.

אבל זה לא אומר שאתם צריכים או אמורים לתת למכונית שלכם ללכת בקלות. ריכזנו לכם 5 טיפים פשוטים מאוד, קלים מאוד שאולי לא יבטיחו מניעה ב-100%, אבל יצמצמו משמעותית את הסיכוי.

חיפוש פרוג'קטור בעלי אקספרס. צילום מסך עליאקספרס, צילום מסך
בעלות של עד 100 שקלים - פרוג'קטור עם חיישן תנועה/צילום מסך, צילום מסך עליאקספרס

1. אור השמש מחטא - פרוג'קטור עם חיישן תנועה

בעלות של כמה עשרות שקלים ולא יותר מ-100 שקל כולל משלוח, אתם יכולים להזמין בעליאקספרס פנס הצפה (פרוג'קטור) לד בעוצמה מכובדת של 100W עם חיישן תנועה, חפשו motion sensor projector 100W. המהדרין יוסיפו גם מצלמת אבטחה מזויפת. עצם העובדה שכל סביבת המכונית מוצפת באור תהפוך את כל ההתעסקות בה לפחות אטרקטיבית,

כמו כן הדלקת האור הפתאומית מושכת המון תשומת לב מהסביבה, בעיקר אם מדובר בחניה חשוכה יחסית כמו מתחת לקומת עמודים. עם ידע בסיסי בחשמל תוכלו גם להפוך את הפרוג'קטור מכזה שפשוט מאיר לאחד שמייצר הבזקים אור מהירים (פלאשים) כדי ממש להפוך למקום בו הגנבים לא רוצים להיות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מוסכניקים בפתח תקווה 6 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
בקשו ממכונאי הרכב שאתם סומכים עליו להתקין מתג השבתה סודי למשאבת הדלק או מערכת החשמל/ראובן קסטרו

2. כפתור קסמים - מתג ניתוק סודי

אם יש לכם מכונית ישנה יחסית, כזו שהוצגה עד סביבות 2015, יש סיכוי טוב מאוד שמכונאי שעליו אתם סומכים יוכל להתקין לכם מתג ניתוק נסתר למצבר או משאבת הדלק. הוא יכול להיות מוסתר בבית הגלגל, בתוך הרכב סמוך לקיר האש, מתחת למכסה המנוע, באיזור המושב האחורי ולמעשה ככל שיד הדימיון הטובה עליכם ועליו.

כי ככל שהמכוניות נהיו מתוחכמות יותר, מחוברות יותר, הן משאירות פשוט יותר "דלתות" להיכנס אליהן, אבל בלי דלק או חשמל, הן לא יכולות להגיע רחוק. רק שימו לב, זה בשום פנים ואופן לא משהו לעשות לבד. נחשול מתח למצבר, ריקון שלו או חלילה התרשלות במה שהוא שמערב מתג חשמלי ומיכל דלק - הם עסק לבעלי מקצוע, לא למי שראה סרטון ביוטיוב והולך לעשות את זה בעצמו

כלב במכונית. אתר יצרן
גם זה לא יעזור, יגנבו לכם את המכונית ואת חומי/אתר יצרן

3. מגנה בגופה - את מי מהמכוניות שלכם אתם אוהבים יותר

אם אתם גרים בבית עם שני כלי רכב, ואחד מהם גניב מאוד והשני הוא במקרה, נניח פיאט, פתרון פשוט מאוד יכול להיות חסימה פיזית של המכונית ה"אטרקטיבית" יותר באמצעות המכונית השנייה. הגנבים לא באים לבזבז זמן או לעבוד פעמיים - מכונית ש"נעולה" ולא רק עם מפתח, אלא גם פיזית, היא יותר עבודה ויותר זמן עבודה ב"אתר".

4. של מי הרכב הזה? קבוצת משמר השכונה

בכל בניין, רחוב, שכונה או מושב יש את קבוצת הווטסאפ שבה נהוג לשלוח תמונה של כלב עם הכיתוב הקבוע "למי שייך?" לפעמים זה סתם כי הוא מסתובב ליד הבית של מישהו, לפעמים זה כי הוא השאיר להם שם "חבילה", ולא אותה אחת עם הפרוג'קטור מעליאקספרס.

אז קחו את הקבוצה הזו ותהפכו אותה לכזו שגם מתעדת מכוניות חשודות או התנהגויות חריגות בשכונה. אנשים שנמצאים בחוץ יותר מדי זמן ועם פחות מדי קשר לסביבה, מכוניות שעומדות בצורה מחשידה (עם אנשים שיושבים בתוכה זמן רב) ושמתצפתת על רחוב מסוים.

אם תעשו את זה מספיק זמן אתם כבר תגלו שיש לכם רגישות לחריגות האלו, ושמכוניות שלא בסביבתן הטבעית בולטות מאוד. אגב, אם תצליחו לרתום את השוטר הקהילתי לסיפור - אתם תגלו שהגישה שלו למסוף המידע המשטרתי והנתונים שהוא יכול לקבל על בעלים של המכוניות החשודה, מאוד שימושיים.

קודנית. קובי ליאני
החלפת קוד בפחות משתי דקות אפילו למתקשים/קובי ליאני

5. עצור סיסמה - החלפת מספר בקודנית

במכון השטיפה או במוסך, בפנצ'ריה, במלון או בחניון - כל מקום בו אנחנו משאירים את המפתחות והקוד למכונית בידי מישהו אחר הוא פוטנציאל ליצירת שכפול למפתח, גם במפתחות אלקטרוניים, לא פיזיים. וזליגה של מספר הקודנית. במקרה כזה אתם יכולים באותה מידה להשאיר את הרכב מונע בחניה עם בקרת האקלים מכוונת לפי העדפות הגנב.

מה עושים? בהתאם לסוג הקודנית שלכם, למדו איך להחליף קוד - פעולה קלה שלוקחת פחות מ-2 דקות אפילו למתקשים. ולפני כניסה למוסך או לכל מקום בו אתם משאירים את המפתחות פשוט להחליף את המספר לאחד אחר.

BYD אטו 3. קינן כהן, מערכת וואלה!
עלייה בביקוש לחשמליות אצל הגנבים, בינתיים לשימוש עצמי ולא לחלפים/מערכת וואלה!, קינן כהן

ברזל וחשמל

מעבר לנקודות האלו שנבחרו מכיוון שאינן דורשות הוצאה של סכומי כסף גבוהים, יש עוד אביזרים שבפירוש לא יימנעו גניבה מוזמנת ומתוכננת, אבל בהחלט יוציאו את החשק לגנב שמחפש טרף קל. כך למשל, תתפלאו לשמוע אבל מנעול ההגה הוותיק עושה קאמבק. זה כבר פחות המנעול ההוא שהכרנו עם הקצה המעוקל, אלא כאלו שתופסים את ההגה ודוושת הבלמים, "מתלבשים" על החלק העליון של לוח המחוונים או מונעים הזזה של ההגה בהיצמדות לקונסולה המרכזית או הדלת. הסכומים מגיעים לכ-300 שקל במקרה היקר ביותר, כנראה פחות ממה שהייתם מוציאים על מוניות ביום יומיים הראשונים לאחר הגניבה.

נקודה נוספת נוגעת למכוניות חשמליות. שתי חברות האיתור הגדולות בישראל איתוראן ופוינטר דיווחו בסיכומי החציון שלהן על זינוקים בגניבות רכב חשמלי. גניבת רכב חשמלי אינה שונה מהותית מגניבת רכב רגיל, ברגע שנוטרלה מעטפת ההגנה החיצונית והוחלף מחשב הרכב, אין שום הבדל בין כלי הרכב.

יוצאות דופן במקרה הזה הן מכוניות מתוצרת טסלה שבעלות מנגנון הגנה מתוחכם יותר ובין השאר מאפשרת לדעת היכן בדיוק נמצאת המכונית באמצעות האפליקציה הייעודית והיא חלק ממערכת ההפעלה של המכונית ולא תוסף בר ניטרול.

גניבות הרכב החשמלי לפחות בשלב זה, לא נעשות עבור חלפים, אלא יותר לשימוש עצמי בשטחי הרשות וגם לשימוש לא שגרתי - אספקת חשמל למקומות בהם אין הולכת חשמל סדירה - טוענים את המכונית ביום, ומשתמשים בחשמל בלילה. מכונית עם סוללת 60-75 קוט"ש כמו רוב החשמליות העממיות יכולות לשמש כ"בנק אנרגיה" ליומיים-שלושה של שימוש חשמלי מתון ואפילו שבוע אם זה רק לצרכי תאורה בשעות החשכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully