וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שמירי רגב שכחה לספר: 8 שקלים לנסיעה בקו האדום בירושלים ובמרכז

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 0:00

הבלופים שמאחורי הודעתם של השרים רגב וסמוטריץ' על "מניעת התייקרות" התחבורה הציבורית מתחילים להיחשף: מינואר 2025 יזנק מחיר הנסיעה ברכבות הקלות ב-45%, ומי שיסבסדו את ההנחות לפריפריה יהיו הערים הגדולות

מה שמירי רגב ובצלאל סמוטריץ' שכחו לספר בהודעה שלהם אמש על מניעת ההתייקרות ב-12% בתעריפי התחבורה הציבורית ועל רפורמה עם הנחות של 50% בערים חלשות מבחינה סוציו אקונומית.

חלק משמעותי מהמימון למהלך בשווי של כ-750 מיליון שקל יגיע מהנוסעים ברכבות הקלות בירושלים ובגוש דן. בירושלים שבה משלמים כעת 5.5 שקלים לנסיעה בודדת, יזנק המחיר בעוד חמישה חודשים ב-45% משמעותיים. בהודעה רק הסתפקו השרים באמירה סתומה על "התרמת מחירי הרק"לים", בלי לחשוף את המכה הכלכלית שהכינו לנוסעים.

כך יקרה גם ברכבת הקלה במרכז, שהקו האדום שלה מפתח תקווה, דרך בני ברק, תל אביב, יפו ובת ים, יתחיל לפעול בשבועות הקרובים. במקור מחירי הנסיעה בקו היו אמורים להיות זהים לאלה של הנסיעה באוטובוס, אבל כעת הם יהיו קרובים יותר לאלה של רכבת ישראל.

הרכבת הקלה ראשית מגזין. נתע,
הקו האדום ביפו. תושבי בת ים, פתח תקווה ותל אביב יסבסדו הנחות בפריפריה/נתע

ההעלאה הדרמטית במחירי הנסיעה ברכבות הקלות היא בוננזה כלכלית מבחינת אנשי משרדי התחבורה והאוצר. בקו האדום בבירה נוסעים מדי יום כ-150 אלף איש, מספר שיגדל משמעותית בחודשים הקרובים כאשר יתחילו לפעול הארכות הקו לבית החולים הדסה עין כרם ולשכונת נווה יעקב. בקו האדום במרכז צפויים כ-250 אלף איש ביום ברגע שיתחיל לפעול בתדירות המלאה. גם אם חלקם יקבל הנחה על מחיר הנסיעה, היא תחושב לפי מחיר נסיעה של 8 שקלים ולא של 5.5 שקלים.

רגב, סמטוריץ' ואנשי משרדיהם יודעים שלנוסעים אין ממש אלטרנטיבה. בירושלים בנויים קווי האוטובוס כך שלא יוכלו להתחרות ברכבת הקלה, אמצעי התחבורה העיקרי למרכז העיר ולעיר העתיקה, המשרת תיירים ומבקרים רבים מחוץ לעיר, שלא מחזיקים בכרטיסי חופשי חודשי וישלמו את מחיר הנסיעה המלא.

גם במרכז הפקוק, כאשר פרויקט הרכבת הקלה נמצא באיחור של שנים והמטרו לא ממש נראה באופק, יהיו הקו האדום, והקו הירוק שיצטרף אליו ב-2028 חסרי תחליף למי שיחפש אלטרנטיבה לעומסי התנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully