וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה אולי מלכת החשמליות, אבל טויוטה ופולקסווגן מוכרות הרבה יותר

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 9:56

טויוטה סיימה גם את המחצית הראשונה של 2023 כיצרנית הרכב הגדולה בעולם, פולקסווגן שנייה, אך מצמצמת פערים. טסלה והכוכבת החדשה, BYD, עדיין לא בעשירייה הראשונה

פס ייצור טויוטה יאריס צרפת. טויוטה,
פס הייצור של טויוטה יאריס בצרפת. פחות מאחוז מהמכוניות שייצרה החברה היו חשמליות/טויוטה

העיסוק הצפוף במכוניות החשמליות ובכוכבות התחום קצת השכיח את העובדה שלעיקר מכירות הרכב בעולם ממשיכות להיות אחראיות היצרניות הוותיקות, ועם מכוניות שכן פולטות זיהום מהאגזוז.

קבוצת טויוטה, שכוללת את מותג האם, את לקסוס, דייהטסו וחטיבת המשאיות הינו, סיימה גם את המחצית הראשונה של 2023 כיצרנית הרכב הגדולה בעולם. טויוטה מכרה באותה תקופה 5.42 מיליון מכוניות, עלייה של 5.5%.

קבוצת פולקסווגן דיווחה על מכירת 4.37 מיליון מכוניות באותו זמן, אם כי היא צמצמה מעט את הפער מטויוטה, עם עליה של 12% במכירות. קבוצת פולקסווגן כוללת את מותג האם, ואת אודי, סקודה, סיאט, בנטלי ולמבורגיני, כמו גם חטיבת המשאיות שכוללת את סקניה, מאן ונביסטאר.

את המקום השלישי תפסה קבוצת סטלנטיס, עם 3.27 מיליון מכוניות. סטלנטיס היא התוצאה של המיזוג בין קבוצת פיאט-קרייזלר-ג'יפ-אלפא רומיאו-לנצ'יה, עם פיג'ו-סיטרואן-אופל.

רביעית מדורגת קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי, עם 2.82 מיליון מכוניות, ובמקום החמישי קבוצת יונדאי, שכוללת את קיה וג'נסיס, עם ייצור של 2.81 מיליון מכוניות בשישה חודשים.

פולקסווגן ID BUZZ 7 מושבים. אתר יצרן
פולקסווגן ID.BAZZ החשמלי והטרנספורטר הקלאסי. המעבר של הגרמנים לחשמל איטי מהמתוכנן/אתר יצרן

רק שהיצרניות הוותיקות מוכרות הרבה פחות חשמליות מטסלה ומ-BYD. טסלה מכרה במחצית הראשונה של השנה 901 אלף מכוניות, כולן חשמליות. BYD מכרה .125 מיליון כלי רכב, מתוכן 610 אלף חשמליות מלאות והשאר רכבי פלאג אין. טויוטה לשם השוואה מכרה ב-6 חודשים רק 46 אלף חשמליות, מה שטסלה מוכרת בפחות משבועיים. פולקסווגן מכרה 322 אלף, אך מצהירה על צפי לכ-400 אלף במחצית השנייה של השנה.

טסלה צפויה לסיים את השנה עם כ-2 מיליון מכוניות, מה שכנראה עדיין לא יספיק לה לעקוף יצרניות כמו ג'נרל מוטורס, פורד, הונדה, סוזוקי וב.מ.וו ולהיכנס לעשירייה הראשונה.

BYD הציבה יעד שאפתני מאוד של ייצור 3 מיליון מכוניות ב-2023, אם כי לא בלתי אפשרי לאור העובדה שבין ינואר ליוני היא האיצה את קצב הייצור ב-40%. אם תצליח, היא צפויה להיכנס לרשימת חמשת היצרנים הגדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully