וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה לעתיד של BYD: מכונית פאר, רכב שטח וטנדר חשמלי

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 20:14

המפגש עם הקרוסאובר הסיני החשמלי החדש סיפק לנו אפשרות להסתובב עם המצלמה של הסמטארפון ליד מחלקת הפיתוח של BYD בשנזן. זה מה שהספקנו לתעד

אב טיפוס יאנג וואנג U7. אודי עציון, מערכת וואלה
גם ל-BYD תהיה מתחרה לטסלה מודל S, תחת מותג היוקרה החדש יאנג וואנג/מערכת וואלה, אודי עציון

בשנה שעברה ייצרה BYD 900 אלף מכוניות חשמליות ועוד מספר זהה של רכבי פלאג אין, בזמן שטסלה ייצרה 1.4 מיליון. במחצית הראשונה של 2023 ייצרה BYD כ-620 אלף חשמליות לעומת 890 אלף של של טסלה, כששתיהן מציגות גידול מואץ.

"מתי תעקפו את טסלה?", נשאל בכיר ב-BYD במהלך מפגש עם עיתונאים מישראל ומאירופה במהלך סיור שלנו במטה החברה בשנזן, שקדם לנהיגה בסיל U. זה היה הרגע שבו הוא בחר שלא לחכות לתרגום השאלה כמו בשאר במפגש, אלא ענה ישר, תוך שהוא מבהיר שאנגלית לא באמת זרה לו: "Very Soon".

הסינים לא מסתירים את כוונתם לעקוף את טסלה, אולי עוד השנה, בזכות שורה ארוכה של דגמים חדשים, חלקם זולים משמעותית מדגמי טסלה ומכסים פלח שוק שהחברה האמריקאית עדיין לא נמצאת בו. בעוד שטסלה מוכרת בעיקר את מודל Y ומודל 3, שמחירם בארץ מתחיל ב-192 אלף שקל ואינם זולים גם בחו"ל, BYD כבר מייצרת ומוכרת היטב את הקרוסאובר אטו 3 ואת הדולפין הקומפקטית הזולות משמעותית.

אב טיפוס פנג שנג באו SF. אודי עציון, מערכת וואלה
מתחתיו ימוצב המותג היוקרתי למחצה החדש, פנג שנג באו, עם רכב השטח SF/מערכת וואלה, אודי עציון

בסין היא כבר השיקה גם מיני חשמלית, הסיגל ("שחף"), מעט גדולה יותר מקיה פיקנטו, עם סוללת 31 קוט"ש טווח בתקינה אירופית של כ-300 ק"מ, ומחיר של החל מ-17 אלף דולר בסין, כמחצית מאטו 3, כלומר מחיר ישראלי של כ-80 אלף שקל. האם זה יקרה? "אני מאמין שיהיה לסיגל שוק באירופה ואנחנו רוצים להשיק שם עוד דגמים", אמר הבכיר בדיפלומטיות.

ב-BYD בוחנים כעת האם הסיגל, שטרם פורסם מבחן ריסוק פומבי שלה בסין, תצליח לקבל ציון גבוה במבחן הריסוק האירופי, מה שיהיה תנאי בסיסי לייצוא ליבשת. עם זאת, גם האפשרות של ביצוע תקינה מיוחדת עבור ישראל נמצאת בבדיקה. למשרד התחבורה יש דרישות נמוכות מהאיחוד האירופי, הוא לא דורש כלל מבחן ריסוק ואפילו לא מבחן חלודה כתנאי לשיווק בארץ, מה שיכול להוזיל את המהלך.

סיור במטה החברה ובמעבדות מבחני הריסוק, הקרינה האלקטרומגנטית ורעשים שלה, הראה את המאמץ העצום שביישור קו עם היצרניות המערביות של החברה שהוקמה רק ב-1995 כיצרנית סוללות, וייצרה מכונית ראשונה רק ב-2001, שבע שנים לפני שגורו ההשקעות האמריקאי וורן באפט רכש כ-10% ממניותיה תמורת כ-230 מיליון דולר. היום היא שווה קצת יותר מ-100 מיליארד דולר, ובאפט כבר מכר ברוח גדול את רוב המניות שרכש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אב טיפוס גרסה אירופית BYD סונג L. אודי עציון, מערכת וואלה
אירופה ואנחנו נקבל גם קרוסאובר קופה מסוגנן, עם סמלי BYD/מערכת וואלה, אודי עציון

למרות שהכריזה בגאווה שהפסיקה בתחילת השנה לייצר דגמי הבנזין, מחצית מהמכירות של BYD מגיעות מרכבי פלאג-אין, היברידיים נטענים שמסוגלים לנסוע יותר מ-100 ק"מ על חשמל, אבל עדיין משתמשים גם ביחידת בנזין. למעשה החברה הייתה הראשונה שהשיקה בעולם רכב פלאג אין, ב-2008. בחברה עדיין רואים בפלאג אין כטכנולוגיית מעבר חשובה בדרך לחישמול מלא.

ומה לגבי החלפת סוללות, כמו ש-NIO ויצרניות אחרות מקדמות כיום, כמו שהכרנו מבטר פלייס? לא בתכנון. ובניגוד ליצרניות אחרות, ב-BYD גם לא פוזלים לכיוון רכבי מימן. "למימן יש ענייני בטיחות ועלויות. טכנולוגיה שעובדת במעבדה ושעובדת במציאותזה שני עניינים שונים. חשמל היא כבר טכנולוגיה בוגרת, במימן משתמשים רק כשיש מגבלות על השימוש בחשמל".

הסיור גם סיפק לנו אפשרות לתעד כמה מאבי הטיפוס המוסווים עדיין שנעו במתחם המפעל, ברגעים שהסלולרים שלנו לא נלקחו מאיתנו, ולהתרשם מהדגמים שבדרך.

אב טיפוס טנדר חשמלי BYD. אודי עציון, מערכת וואלה
ויהיה גם טנדר חשמלי, גם כן תחת השם BYD/מערכת וואלה, אודי עציון

טנדר חשמלי: פורד, שברולט וראם כבר מייצרות כאלה, טסלה תתחיל כנראה בשבועות הקרובים הם הסייברטראק העתידנית. BYD כבר בוחנת טנדר קצת יותר קטן, מקביל לטויוטה היילקס ולאיסוזו דימקס, ובעיצוב שמרני בהרבה מהטנדר של אילון מאסק. נתונים טכניים טרם נחשפו, אבל הצצה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג מודרנית עם שני מסכים גדולים, אחד לנהג ואחר למולטימדיה. ייצור צפוי ב-2024 והוא מיועד גם לייצוא וסביר שיגיע גם אלינו, אם לא בשנה הבאה, אז בזו שאחריה.

מכונית פאר: BYD בונה כעת חטיבת יוקרה נפרדת, יאנג-וואנג ("להסתכל למעלה" בסינית). עד כה נחשפו שני דגמים, U8 שיהיה רכב שטח קשוח ויקר ויתחרה בלנד רובר דיפנדר שממנו גם קיבל השראה עיצובית אם להיות עדינים, ו-U9 שתהיה מכונית על, שניהם מבוססים על אותה פלטפורמה עם כ-1,000 כ"ס, מתלים מתכוננים ועוד. בביקור נתקלנו גם באב הטיפוס של ה-U7, דגם שלישי על אותה פלטפורמה, שיתחרה בטסלה מודל S, נע במתחם בהסוואה, ונבדק בניסויי קרינה בהסוואה חלקית, אך כאשר אנחנו ללא מצלמות. עוד לא ברור מתי יתחיל הייצוא.

רכב שטח מסוגנן: BYD לא נעצרת ביאנג וואנג בניסיונות להפוך לקונצרן פולקסווגן של החשמליות. תחת שמה ימכרו הדגמים העממיים, ומעליהם ומתחת למותג העל, ימוקם עוד מותג חדש: פנג שנג באו. הוא אמור להציע רמה נמוכה יותר של יוקרה ויותר אפשרויות לבחירה אישית של אבזור וצבעים. הדגם הראשון נחשף בינתיים רק בהסוואה, כפי שראינו אותו נע בשנזן: SF בשם הקוד, רכב שטח באורך של 5 מטר, עם הנעת פלאג אין וכ-680 כ"ס, אבל יכולות שטח מופחתות לעומת ה-U8.

אב טיפוס טנדר חשמלי BYD. אודי עציון, מערכת וואלה
ומעוד זווית: גודל של היילקס, לא של הטנדרים החשמליים האמריקאים/מערכת וואלה, אודי עציון

קרוסאובר מסוגנן: בתערוכת שנגחאי חשפה BYD את הסונג L, קרוסאובר חשמלי מודרני ומסוגנן בעיצוב SUV קופה, שימוצב מעל הסיל U, והייצור שלו יתחיל לקראת סוף השנה. השם האירופי טרם פורסם, אבל יהיה גם כן במתכונת של השם סיל ואות אנגלית נוספת. בניגוד לסיל U, הקרוס אובר החדש ישתמש בפלטפורמה המודרנית של הסיל סדאן, מה שאמור להתבטא בטווח, בקצב הטעינה ובהתנהגות הכביש. אבי טיפוס כבר מתרוצצים בשטח והוא אמור לנחות אצלנו בשנה הבאה.

BYD טאנג מחודש: במקביל ממשיכה החברה לעדכן את הדגמים הקיימים. הטאנג, הקרוסאובר 7 מושבים שלה יזכה בקרוב למתיחת פנים, שתכלול מלבד השינויים הקוסמטיים שעליהם רומזת התמונה, עם סוללה גדולה יותר, תא נוסעים משופר, ומעבר לייצור בתקינה אירופית מלאה. בישראל בשנה כנראה בשנה הבאה.

הכותב היה אורח BYD בסין

אב טיפוס מתיחת פנים BYD טאנג. אודי עציון, מערכת וואלה
הטאנג המחודש. יזכה גם לסוללה מוגדלת ולתקינה אירופית מלאה/מערכת וואלה, אודי עציון
  • עוד באותו נושא:
  • BYD Auto

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully