וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן מקומי ראשון: BYD אטו 3

יואב פולס

עודכן לאחרונה: 18.9.2022 / 10:35

האם כוכב חדש נולד בשוק המקומי ומה ההסתייגויות? אנחנו יוצאים למבחן מקומי מלא ראשון ל-BYD אטו 3 שנכנס ללב התחרות של החשמליות העממיות

BYD אטו 3/יצרן

ה-BYD ATTO 3 שאך הושק מגיע למערכת למבחן מקומי מלא ראשון. ברשותכם, החל מרגע זה שמו בישראל 'אטו 3'. מי שלא קרא על ההשקה מוזמן לעיין כאן, ואני מראש מתנצל על כך שאחזור על חלק מהנתונים הטכניים.

ה'אטו 3' הוא ג'יפון חשמלי בסגמנט C-Suv עם בסיס גלגלים נדיב של 2.72 מטר, דבר המרמז מראש על מרווח טוב בתא הנוסעים. היצרן הוא BYD, יצרן סיני ותיק, כלומר לא עוד חברת טכנולוגיה שמחליטה בוקר אחד שהיא גם יצרנית כלי רכב. ל-BYD מרכזי פיתוח במערב, וסוללות מתקדמות בטכנולוגיית BLADE ששולבו גם ב'אטו 3'. הרקע הטכנולוגי שלה כיצרנית סוללות הוא אחת מנקודות החוזקה בהן היא מתהדרת.

BYD אטו 3. יואב פולס,
פתרון אלגנטי לחזית עם פס במראה מתכתי/יואב פולס

העיצוב החיצוני של ה'אטו 3' די מוצלח לטעמי. לא תמצאו בו פריטי עיצוב שנויים במחלוקת, קצת גנרי, קצת סיני, אבל נאה, וכבונוס גם הצליח לדלג יפה מעל משוכת החזית בה הרבה כלי רכב חשמליים נופלים במלכודת 'רגע, אין רדיאטור לקרר, אז מה נעשה פה?', הפתרון: בחזית האטו 3 פס אלומיניום מוברש עם אותיות BYD במרכז.

על העיצוב הפנימי כבר נסובו מחלוקות רבות. בתוך הרכב אין כמעט שום רכיב 'שגרתי'. מול הנהג מסך ללוח מחוונים בקוטן 5 אינץ' עמוס במידע. על המסך צופה הנהג מתוך הגה תלת חישורי, קטום בחלקו התחתון. הדשבורד עצמו נראה כמו פסל של סלבדור דאלי אם היו מבקשים ממנו לעצבפנים רכב. חלקו העליון בצבע כחול שפחות אהבתי, שנראה כאילו נזל קצת מול הנהג והנוסע. מתחתיו חומר רך, בהיר, עם פסים, ואפילו נעים למגע. במרכז הדשבורד נמצא הפיל שבחדר. מסך מולטימדיה בגודל 15.6 אינץ' עם גימיק היסטרי - הוא ניתן לכיוון אופקי או אנכי בלחיצת כפתור. בהסטה למצב אנכי, במידה ויש לכם משקפי שמש עם פולריזציה (קיטוב) המסך יהיה בלתי קריא שכן הקיטוב במסך יתנגש עם הקיטוב במשקפיים והמסך ייראה חשוך לחלוטין. (ותודה לחברי פ.צ. על הגילוי המפתיע וההסבר המדעי).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
BYD אטו 3. יואב פולס,
גימיק מעניין, אבל מגביל שימוש עם משקפי שמש בעלי פולרייזר/יואב פולס

מתחת למסך - פתחי המיזוג. מודה אני שלא אהבתי את עיצובם, והחומר ממנו הם עשויים. גם לא אהבתי את מיקומם ופיזור האוויר הקר שהם ניסו לפזר בחלל הרכב. שניים כאלה מתחת למסך, ועוד שניים בצידי הדשבורד. מתחת לפתחי המיזוג משטח טעינה אלחוטי ואז קונסולה מרכזית עם מוט הילוכים לא שגרתי, המזכיר מעט מצערת מנוע של מטוס נוסעים מודרני. מתג ה-P ממוקם במיקום מעט מוזר, בבסיס מוט ההילוכים, קרוב למתג ההתנעה והכיבוי, ולא אחת נהגים התבלבלו בין שני המתגים. עוד בקונסולה המרכזית מתגי שליטה על הבלימה הרגנרטיבית (שני מצבים בלבד, כשגם החזק מביניהם עדיין חלש למדי), בורר מצבי נהיגה - אקו, נורמל וספורט, ותאים עמוקים כמחזיקי כוסות.

בין הנהג לנוסע תא חפצים גדול ועמוק עם מכסה שנראה שנלקח מביואיק משנות ה-80. העיצוב החריג ממשיך גם בדלתות כאשר ידית פתיחת הדלת ממוקמת בחלקו העליון של רמקול קטן ובולט, ותא החפצים הפתוח שבדלת מקבל מעין 'סגירה' עם שלושה מיתרים שאין ילד שנכנס לרכב ולא התחיל לפרוט עליהם כאילו היו גיטרה.

BYD אטו 3. תומר פדר,
"מיתרי הגיטרה בדלת" לא היה אחד שלא ניסה לנגן עליהם/תומר פדר

המושבים האחוריים מרווחים למדי, והודות לתכנון חכם רצפת הרכב שטוחה לחלוטין. היושבים מאחור נהנים משני פתחי מיזוג ושתי יציאות טעינה - USB ו- USB C. גם בדלתות האחוריות הידיות מורכבות על רמקולים קטנים + תאורת אווירה + גיטרה בדלתות. לרכב גג פנורמי נפתח בחלקו עם וילון שימושי, כמובן חשמלי מלא, ועם יכולת פתיחה קולית בפקודה Hi BYD.

תא המטען עם 440 ליטרים נמצא בטווח ה"תקן" של הקטגוריה שלו. רצפת התא ניתנת לכיוון לגבהים שונים ותחתיה יש מקום ייעודי לכבל הטעינה. גלגל חלופי אינו בנמצא.

מושב הנהג מעולה, ממש ממש מוצלח, עד כדי כך מוצלח שאחרי נהיגה של כמה מאות ק"מ יצאתי מהרכב רענן לחלוטין בלי אף חולית גב דואבת. בגלל שהוא כל-כך מוצלח ועשה לי נעים בגב אני סולח לו על הריפוד הדו גווני עם תפירה בגוון שלישי.

אם בין השורות הצלחתם להבין שפחות התחברתי לעיצוב הפנימי אתם צודקים. עם זאת, ההגינות מחייבת לדווח ששותפתי לחיים מזה 20 שנים וכמה צאצאים משותפים וקולניים, כמו גם חבר עם בנו הפעוט מצאו את תא הנוסעים מגניב, רענן, צעיר וכזה שכיף להיות בו.

BYD אטו 3. יואב פולס,
יציאות מיזוג ושקעי טעינה מבטיחים שקט מאחור/יואב פולס

על הצד הטכני אחראי מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס וכ-31 קג"מ. סוללת ה 'אטו 3' בקיבולת 60.5 קוט"ש והיא בטכנולוגיית הבלייד הייחודית ל BYD. ההנעה קדמית, ועל אף משקל עצמי של 1,750 ק"ג האטו 3 מטיס את עצמו מעמידה ל 100 קמ"ש ב-7.3 שניות. טסטים מקומיים עם מערכת המדידה המובנית ברכב (פיצ'ר מגניב לילדים פסיכיים) הניבה תוצאות נמוכות מכך - פעם אחת 6.9 שניות ופעם אחרת 7.0 שניות ל-100, ולמען הכיף היא גם מדווחת על 2.8 שניות ל 50 קמ"ש.

תצורת המתלים מודרנית - מקפרסון מקדימה ומתלה רב חיבורי מאחורה. זה המקום לציין כי ב-BYD עבודת כיול מתלים מצוינת. הרכב נוח מאוד, לא מתרסק על מהמורות, יחסית רך, ועדיין ללא זויות גלגול חריגות מדי. האטו 3 מביא עימו אחיזת כביש גבוהה כאשר החוליה החלשה היא דווקא ההגה. יש לו שני מצבים לבחירת הנהג - רגיל ו'ספורט'. המצב הרגיל קל מדי וללא כל פידבק לנהג, ואילו מצב הספורט מקשיח אותו ומחדד את התגובה, אבל עדיין לא מעביר לנהג מידע כלשהו על הנעשה בגלגלים הקדמיים. זה בעיקר רלוונטי לעשירית אחוז מהאוכלוסייה שרוצה שההגה קצת ישוחח עימם במהלך הנהיגה. כל היתר ימצאו אותו 'נהדר'. אני מסובב והרכב פונה - מ.ש.ל (מה שצריך להיות). האחרים ימצאו עצמם לא פעם עם תת היגוי.

BYD אטו 3. תומר פדר,
נוחות הנסיעה טובה, ההתנהגות על הצד הבטוח של הספקטרום, מרגש זה לא/תומר פדר

רשמית טוענים ב BYD לטווח של 420 ק"מ. להערכתי טווח זה אופטימי מדי. בנסיעה משפחתית עם קרוז קונטרול אדפטיבי, המכוון ל-100 קמ"ש, ולאורך 131 ק"מ בדיוק, ירד הטווח ב-137 ק"מ, כלומר סטייה מזערית מהטווח המוצהר. בנסיעה אגרסיבית / רגילה, צריכת האנרגיה היתה 18.8 קוט"ש ל-100 ק"מ, דבר שיביא לטווח ריאלי של 320 ק"מ בלבד. האמת היא כמובן באמצע, ואני משער שהטווח הריאלי של האטו 3 יעמוד על כ 350 - 380 ק"מ. האטו 3 יודע לקבל טעינה מהירה DC או טעינה AC. ב-DC הטעינה מוגבלת ל 90Kwh בלבד. זה בסדר, אבל לא משהו לרוץ לספר לחבר'ה.

אם עד עכשיו קיבלתם את הרושם שמדובר ברכב ראוי אז אתם לא ממש טועים, עם זאת לרכב גם מספר 'פאולים', חלקם עלולים להתגלות כדיל ברייקר.

BYD אטו 3. יואב פולס,
440 ליטרים בתא המטען, לא חריג לקבוצתו/יואב פולס

ראשית המיזוג - ביום חם רגיל, לא משהו קיצוני, התקשה המזגן לקרר את חלל הרכב כל עוד הייתי בתנועה עירונית איטית משהו. יציאה לכביש מהיר שיפרה משמעותית את יכולת הקירור. זו עלולה להיות בעיה במדינה חמה כמו ישראל, אולם זו בעיה פתירה טכנית בקלות, וטוב יעשו המומחים הטכניים אם יקחו זאת לתשומת ליבם.

ממשק המשתמש של מערכת המולטימדיה חייב עדכון גירסה. כרגע הוא ללא אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי. לדבי נציגי היבואן, עדכון כזה צפוי ברבעון ראשון של 2023, והוא יבוצע באמצעות הורדת עדכון ישירות לרכב ללא צורך הגעה לנקודת שירות. הממשק עצמו מסורבל מאוד, לא אינטואיטיבי, ועם כל כך הרבה אפשרויות שהנהג מוצא את עצמו קורא הודעות ארוכות במקום להתרכז בנהיגה. במקרה הזה לדעתי עדיפה גישת Less Is More.

BYD אטו 3. תומר פדר,
צריך לצמצם פער בהיבט בידוד הרעשים/תומר פדר

המסך עצמו מצוין ואיכותי, אולי האיכותי ביותר שנתקלתי ברכב עד היום. עם זאת, בגירסת ה-Design היקרה שנבחנה כאן המסך בגודל 15.6, סיבוב של כמה עשרות ק"מ ב-TANG הגדול יותר עם מסך 12.8 הביא אותי למסקנה שהמסך הגדול מיותר. הקטן מביניהם הרבה יותר 'נכון'. לחיוב אציין את ממשק מצלמות ה-360 ואפשרויות הבחירה שהן מרשימות מאוד ושימושיות. איכות השמע מהרמקולים המקוריים - מצוינת.

עוד ברמת הביקורת רעשי רוח החודרים לרכב במהירות גבוהה מכיוון המראות. אולי בגלל שהרכב חרישי למדי אז שמים לב לרעשי הרוח החודרים, אבל הסיבה לא משנה באמת, בשלב מסויים זה הפריע.

BYD אטו 3. תומר פדר,
לא שעל זה יקום ויפול דגם, אבל האטו 3 זריז באופן כללי וזריז יותר מהמתחרים שלו/תומר פדר

לאטו 3 מערכות בטיחות מלאות, ובהתאמה הוא מקבל ציון 7 במפרט הבטיחות של משרד התחבורה. עם זאת, חלק מהמערכות פועל באופן לא מלא, כמו שמירה על נתיב שלא מזהה את פס השול בימין. הרכב טרם נבחן במבחני ריסוק מערביים, ולדברי היבואן ממש בימים אלו הוא מתמודד עם האכזרי שבהם - ה-EuroNcap. לכשיתקבלו תוצאות - נחזור לדווח.

המחיר של האטו 3 בגירסת הבסיס עומד על 156 אלף שקלים, ואילו גרסת הדיזיין שנבחנה כאן עולה 165 אלף שקלים.

אפשר היה להמשיך לנתח ולתאר את האטו 3 גם עוד כמה עמודים, בלי שום בעיה. השורה התחתונה שלי היא פשוטה מאוד - האטו 3 אינו מושלם, עם זאת הוא מתחרה ראוי, נוח ומרווח בגזרת החשמליות העממיות מול MG ZS החשמלי וג'ילי גיאומטרי C (העולים עליו בטווח ונופלים ממנו בביצועים) בהינתן מלאים לאספקה - יש ליבואן להיט ביד.

BYD אטו 3. יואב פולס,
גם בפרופיל, הופעה גנרית אך נאה/יואב פולס

על הצד הטכני: BYD אטו 3

מנוע, הנעה: חשמלי, מנוע יחיד, קדמית
סוללה: 60.5 קוט"ש
הספק (כ"ס): 204
מומנט (קג"מ): 31.6
תיבת הילוכים: אוטומטית יחס יחיד

מידות:
אורך (ס"מ):
446
רוחב (ס"מ): 188
גובה (ס"מ): 162
בסיס גלגלים (ס"מ): 272
תא מטען (ליטרים): 440

ביצועים:
תאוצה 0-100:
7.3 שניות
מהירות מירבית: חסר נתון
טווח (מבחן): 350-380 ק"מ

מתחרים:
MG ZS EV, ג'ילי גיאומטרי C

מחיר:
165 אלף שקלים (מבחן), 156 אלף שקלים (בסיס)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully