וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: ג'ילי גיאומטרי C 350

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 15:48

עם טווח מוצהר של 350 ק"מ ובמחיר של 134 אלף שקלים, גרסת הבסיס של של ג'ילי גיאומטרי C היא מועמדת קלאסית למובילת המהפך החשמלי בתחום העממי. איך היא בפועל?

מבחן דרך: ג'ילי גיאומטרי C 350. קינן כהן
במחירי משפחתיות ופחות מקרוסאובר בנזין מקביל/קינן כהן

במפגש הראשון עם הג'ילי גיאומטרי C, בו נהגנו בגרסת הטווח הארוך יותר, באחד משקפי המצגת היא כונתה game changer, אחרי שחשפו את המחירים העיר אחד הנוכחים "זה לא game changer זה game over" והסיבה הייתה פשוטה, אם עד כה אכלסו את הפלח התחתון של החשמליות מכוניות עם טווח מוצהר של עד 300 ק"מ ובמחירים של כ-144 אלף שקלים, כאשר לקוח התלבט בין מכונית בעירה פנימית או היברידית לבין מכונית חשמלית, אחד השיקולים היה כמה קילומטרים הוא יצטרך לעשות על מנת לסגור את פער המחירים בין המכונית החשמלית לבין מכונית הבנזין. ובכן, עם הגיאומטרי C במחיר שנמוך ממכוניות מקבילות אליו במימדים שלהן עם מנועי בעירה פנימית או היברידיים החישוב הזה כבר לא רלוונטי, את החיסכון בדלק בכל אופן הוא עושה כבר מהקילומטר הראשון.

מבחן דרך: ג'ילי גיאומטרי C 350. קינן כהן
תא נוסעים מרווח ומאובזר מאוד/קינן כהן

מכיוון שעל מרבית הדברים כתבנו כבר אז, נעבור על הבסיס בקצרה. ג'ילי, שאמנם פחות מוכרת בישראל היא ענקית תעשייה בכלל וענקית רכב סינית בפרט. לא רק בסין גופא, אלא גם עם בעלות על מותגי רכב אחרים. המשמעותי בהם הוא וולוו, המרתק בהם הוא lynk&co, הנוסטלגי הוא לוטוס ועוד. הכניסה של היצרנית הזו לישראל ולשווקים אחרים נעשית בשלב הראשון עם הגיאומטרי C, גרסה מוסבת לחשמל של מכונית בנזין קיימת.

העיצוב החיצוני נאה בסך הכל, לא משהו שרושם פרקים חדשים בספר, אבל מספיק שונה מהשאר כדי לבלוט. תא הנוסעים לובש הופעה חדשנית יותר, עם מסך מולטימדיה נדיב של 12.3 אינץ' ולוח מחוונים צנוע יותר של 5 אינץ' שחולק יותר מדי מידע על פחות מדי נדל"ן. בגרסת הטווח הארוך זה פחות מפריע כי שם הוא מצויד בתצוגה עילית על השמשה. איכות החומרים וההרכבה טובים מאוד לפחות בחלק המרכזי של סביבת הנהג, הדלתות עדיין נושאות DNA של המכונית עליה היא מבוססת והפלסטיקה שם פשוטה למגע.

עוד בוואלה!

מבחן ראשון: ג'ילי גיאומטרי C 460

לכתבה המלאה
מבחן דרך: ג'ילי גיאומטרי C 350. קינן כהן
יציאת מיזוג ומרווח טוב במושב האחורי/קינן כהן

בסעיף האבזור הוא מקבל ניקוד גבוה מאוד עם מושב נהג חשמלי, חימום מושבים, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה ליושבים מאחור, מערכת שמע של BOSE, שקעי USB (קדימה ואחורה) גג פנורמי, טעינה אלחוטית ועוד. החיסרון היחיד פחות או יותר הוא היעדר צימוד אנדרואיד ואפל, דבר שעשוי להשתנות בהמשך.

גם סעיף הבטיחות מצויד ברשימה מרשימה, מצלמת 360 עם תצוגת דופן הרכב בזמן איתות במהירות איטית, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת" ועוד. ההערה היחידה בסעיף זה נוגעת להיעדר ציון מבחן ריסוק אירופי.

מבחן דרך: ג'ילי גיאומטרי C 350. קינן כהן
נפח צנוע ומבנה שימושי/קינן כהן

הנדסת האנוש גם היא טובה הן מבחינת תפעול והן מבחינת תאי אחסון ומרווח. פחות מוצלחים היו המיקומים של כפתורי ניתוק בקרת היציבות ובקרת הנסיעה במורד במקום נגיש ולעומת זאת פונקציות חשובות ושימושיות הרבה יותר כמו בחירת מצבי נהיגה ורמת טעינה רגרנטיבית נמצאות בתוך התפריטים ודורשות חיטוט.

המושבים הקדמיים היו מעט קצרים מבחינת תמיכה לירכיים, אבל עשו עבודה טובה בנוחות בסך הכל. 270 ס"מ בבסיס הגלגלים אומרים מושב אחורי עם מרווח המקובל בקרוסאוברים קטנים. תא המטען בן 350 ליטרים, כך שהוא לא גדול מאוד, יספיק לקניות שבועיות או ציוד לטיול משפחה קומפקטית. הוא נעדר אפשרויות תליה, עיגון או אחסנה.

מבחן דרך: ג'ילי גיאומטרי C 350. קינן כהן
בלי תצוגה עילית צריך להסתפק בלוח המחוונים הקטן/קינן כהן

המנוע החשמלי ומערכת ההנעה פה היא זהה לזו בגרסה בה נהגנו. כלומר שאל הגלגלים הקדמיים עוברים 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ ואלו מספקים תאוצה רשמית של 7.7 שניות כאשר המהירות המירבית מוגבלת ל-160 קמ"ש. התחושה מאחורי ההגה היא בהחלט של מכונית נמרצת לקבוצת הייחוס שלה במצב "ECO" ונמרצת מאוד במצב ה"ספורט", על שימוש במצב "ECO+" מומלץ לוותר למעט מקרים של צורך קריטי בטווח.

אפילו על חישוקי 18 אינץ' מוגזמים למכונית מסוגה, הנוחות נותרת טובה מאוד בכל הקשור לספיגה של מרבית השיבושים. רק על שברים גדולים במהירות עירונית הבולם לא מייצר ספיגה מלאה של החבטה. מה שפוגם בנוחות הוא חדירה מוחשית של רעשי דרך (רוח וצמיגים) לתא הנוסעים במהירות של 100 קמ"ש וצפונה.

מבחן דרך: ג'ילי גיאומטרי C 350. קינן כהן
מראה הרמוני, לא בולט במיוחד בפרופיל/קינן כהן

גם התנהגות הכביש פה זהה, העסק בעל אחיזה טובה מאוד, הסוללות הנמוכות מביאות את מרכז הכובד מטה וזה ניכר בתנועות מרכב מרוסנות מאוד בשינויי כיוון. התחושה פה היא בעיקר של מכונית שדואגת שלא לסבך אתכם בצרות, חלק מזה היא הרגעת כל חשק להנאה מנהיגה או חיבור להגה ושאר ירקות.

השוני פה בגרסת ה-350 הוא בגודל הסוללה. פה מדובר ב-53 קוט"ש במקום סוללת ה-70 קוט"ש המשרתת את הגרסה בעלת הטווח הארוך יותר. כאן, עם צריכה ממוצעת של 16.2 קוט"ש ל-100 ק"מ עמד הטווח הריאלי על 310 ק"מ, חלקה הלא קטן של הנסיעה בוצע על כבישים מהירים שהם רוצחי טווח ידועים. אלו עדיין מספרים טובים מאוד, פחות כבישים מהירים היו מביאים אותו כבר קרוב מאוד לטווח המוצהר, עניין לא מובן מאילו במכונית חשמליות.

תנאי הנהיגה לא היו זהים לחלוטין, אבל בגרסה בעלת הסוללות הגדולות יותר השגנו בנהיגה מתונה כ-410-420 ק"מ של טווח.

מבחן דרך: ג'ילי גיאומטרי C 350. קינן כהן
מאחור המראה ייחודי יותר/קינן כהן

סיכום

אז גם אחרי הנהיגה בגרסת ה-350 של הגיאומטרי C המסקנות לגביו לא שונות. מדובר במוצר שלם וראוי מאוד, הן כחשמלית והן כמכונית. כחשמלית עם טווח נאה ומעשי של יותר מ-300 ק"מ וטעינה מהירה. כמכוניות שמציעה גם את מה שחשוב וראוי במכונית מודרנית בסעיפי איכות החיים (מרווח ואבזור) וגם בסעיפי החיים עצמם עם שורת מערכות בטיחות מתקדמות. על הנקודה האחרונה אנחנו עדיין מוסיפים את ההסתייגות מכך שהיא טרם נבחנה על ידי euro NCAP וביצועיה בתחום זה טרם נבדקו.

למרות שאנחנו עדיין עומדים על ההשקפה כי רכב חשמלי אמיתי שיהווה חלופה למכונית בעירה פנימית צריך להציע טווח של לפחות 350 ק"מ, עבור לקוחות בעלי נסועה ואופי שימוש יומיומי התואמים את הטווח שלה שלא רחוק ממנו - היא בהחלט מוצר שראוי להוביל את המהפכה החשמלית העממית בשוק הרכב המקומי.

מבחן דרך: ג'ילי גיאומטרי C 350. קינן כהן
כניסה חזקה לשוק המקומי והפעם בצדק/קינן כהן

על הצד הטכני: ג'ילי גיאומטרי C 350

מנוע, הנעה: חשמלי, קדמית
סוללה: 50 קוט"ש
הספק/סל"ד (כ"ס): 204
מומנט/סל"ד (קג"מ): 31.6
תיבת הילוכים: תיבת הפחתה, הילוך יחיד

מידות:
אורך (ס"מ):
443
רוחב (ס"מ): 183
גובה (ס"מ): 158
בסיס גלגלים (ס"מ): 270
תא מטען (ליטרים): 340

ביצועים:
תאוצה 0-100:
7.7 שניות
מהירות מירבית: 160 קמ"ש
טווח: 350 (מוצהר), 310 (מבחן)

מתחרות:
MG ZS EV, יונדאי קונה, פיג'ו 2008e

מחיר:
134 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully