וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחיר מפתיע: ג'ילי גיאומטרי C הושקה בישראל

עודכן לאחרונה: 1.11.2021 / 19:08

יוניון מוטורס, יבואנית ג'ילי לישראל השיקה את הגיאומטרי C, קרוסאובר חשמלי, מאובזר ובעל טווח מרשים מאוד במחיר שיגרום למתחרים להזיע

ענקית הרכב הסינית ג'ילי שמגלגלת קרוב ל-2 מיליון יחידות תחת המותגים שבבעלותה (וולוו, פרוטון, lynk&co ועוד), נכנסת לשוק הישראלי עם בשורה בדמות מכונית חשמלית עממית עם טווח ואבזור שעד כה היו שמורים למכוניות יקרות בהרבה במחיר אטרקטיבי מאוד.

יוניון מוטורוס, היבואנית שבבעלותה מותג סיני חשמלי נוסף - GAC, שלא כל כך התרומם בחודשי השיווק שלו פה, רואה בדגם הזה פוטנציאל מכירות שבהינתן המלאים המתאימים והאספקה, עשוי להפוך לאחת החשמליות הבולטות ביותר בשוק הישראלי.

אז מי זו הגיאומטרי C ומה צריך לדעת עליה?

ג'ילי גיאומטרי C. אתר יצרן
בסיס גלגלים של 270 ס"מ/אתר יצרן

הגיאומטרי C שהינו הדגם החשמלי הראשון של היצרנית לשוק העולמי (שישראל היא המדינה הראשונה בה הוא ישווק), מתחרה בקבוצה הצומחת של מה שמכונה B SUV, קרוסאוברים קומפקטיים. במילים אחרות ומבחינת התחרות הישירה שלו, מדובר בדגמים כמו ה-MG ZS EV, יונדאי קונה EV וקיה נירו EV (היקר מהם).

המידות החיצוניות נדיבות יותר מהשלישיה המוזכרת, עם אורך של 443 ס"מ, רוחב של 183 ס"מ, גובה של 158 ס"מ (נמוך רק מה-MG) ובסיס גלגלים נאה של 270 ס"מ (זהה לנירו). נפח תא המטען, 417 ליטרים גדול משל הקונה וקטן משני האחרים.

ג'ילי גיאומטרי C. אתר יצרן
תא נוסעים מעוצב ובעיקר מאובזר מאוד/אתר יצרן

על ההנעה של הגיאומטרי C, יחידה חשמלית בהספק 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ. הביצועים הם 7.7 שניות ל-100 קמ"ש ובדומה לחשמליות דומות, המהירות המירבית מוגבלת, כאן ל-150 קמ"ש.

הדגם מגיע בשתי גרסאות, ה-350 וה-460, המספר מייצג את הקילומטרים המוצהרים של טווח הנסיעה שלו. מהתרשמות ראשונית (שאינה מחליפה מבחן דרכים מלא אותו נעלה בהמשך), עולה כי הטווח בפועל קרוב מאוד לזה המוצהר ולפחות בגרסת ה-460, לא נופל בפועל ובתנאי נהיגה אמיתיים מ-440 ק"מ.

הרכב תומך בטעינה מהירה מעמדות DC של 75 קילוואט בהן הוא יגיע מ-20 ל-80 אחוזים ב-36 דקות לטענת היצרנית. כמו כן בטעינת AC משקע תלת פאזי של 11 קילוואט

ג'ילי גיאומטרי C. קינן כהן
מתברג לשוק הצומח של קרוסאוברים קומפקטיים חשמליים/קינן כהן

שתי גרסאות הסוללה מגיעות ברמת גימור אחת בשם PRO, מאובזרת מאוד. הרשימה כוללת בין השאר חישוקי 18 אינץ', ידיות נסתרות, גג שמש פנורמי עם כיסוי חשמלי נגלל, תאורת לד, מושבים חשמליים, משטח טעינה אלחוטי, מסך 12.3 אינץ' עם וויז מובנה (אך ללא קישוריות לאנדרואיד ואפל), מצלמת 360 מעלות (עם הקלטה), בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות למושב האחורי ומערכת ניטור איכות אוויר, מערכת שמע של BOSE, תצוגה עילית, ריפודי עור סינטטי והרשימה ממשיכה.

בתחום הבטיחות: תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעת אי שמירות מרחק ועוד. הדגם עבר מבדקי תקינת בטיחות אירופים, אך טרם נבחן במבחני הריסוק של euro ncap.

ג'ילי גיאומטרי C. אתר יצרן
הקלפים שלו: טווח, אבזור, מחיר/אתר יצרן

לדגם אחריות יצרן של 8 שנים או 150 אלף ק"מ לסוללה ולמנוע, עם אפשרות הרחבה ל-10 שנים או 200 אלף ק"מ בתוספת תשלום וכן אחריות כללית לרכב ל-5 שנים או 150 אלף ק"מ. שגרת הטיפולים הכוללת בעיקר בדיקות והחלפת מסנן מזגן ונוזל בלמים בעת הצורך (כל 40 אלף ק"מ) נעשית אחת לשנה או 15 אלף ק"מ. לדברי היבואנית העלות הממוצעת לטיפול לאורך 150 אלף ק"מ הינו פחות מ-1,000 שקלים.
הטיפולים ייעשו באחד מ-5 מרכזי השירות שישנם כרגע או בבית הלקוח במידת הצורך.

בנוסף תפעיל היבואנית מערך שירות 24/7, אפליקציה ייעודית, שירותים נלווים כמו טעינה בדרכים או גרירה בעת הצורך, פתרונות טעינה (עמדה כלולה במחיר) ועוד.

מחירי הגיאומטרי C מתחילים ב-134 אלף שקלים לגרסת ה-350 ומחיר גרסת ה-460 יעמוד על 143 אלף שקלים. מחירים אטרקטיביים במיוחד בשקלול הטווח, האבזור וחבילת השירות, לפחות ביחס לתחרות הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully