וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל שיווק הסיניות של BYD: המחיר מתחיל ב-156 אלף שקלים

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 22:08

יצרנית הרכב BYD מתחילה את השיווק בישראל עם שלושה דגמים. שני קרוסאוברים ומשפחתית חשמליים. המחירים מתחילים ב-156 ועד 300 אלף שקלים

BYD ATTO 3. תומר פדר,
BYD ATTO 3 צפוי להיות הדגם העיקרי/תומר פדר

השוק הישראלי קולט היום מותג סיני נוסף בשרשרת היצרניות שפורצות את החומה הסינית בדרך למערב והופכות את ישראל לתחנה בדרך לשם. ל-MG שהתבססה פה במשך שנים הצטרפו גם GAC, JAC, סרס, סקייוול, AIWAYS, מקסוס, ג'ילי ואחרות בנוסף לכאלו שעוד עתידות לנחות פה בעתיד.

רמות המוצרים, כמקובל בסין מגוונות מאוד ולצד כלי רכב בעלי שאיפות אירופיות וגלובליות, היו כאלו שהציגו מוצרים הרבה פחות משכנעים כאשר כמעט בכולם הנעלם הגדול ביותר הוא רמת הבטיחות שלהם. כעת לרשימה הזו נוספת BYD וההבטחה שלה היא לשלב יצרנית רכב שכבר צברה כמה קילומטרים בבניית מכוניות, אבל יותר מכך, מהווה אחת מספקיות הסוללות המובילה והגדולה בעולם כולל ייצור ליצרניות אחרות, בהן גם טסלה.

אבל שיהיה ברור, מי שמנהלת היום את שוק הרכב הישראלי היא מילה אחת - מלאי. והיבואן שיכול להצמיד למוצרים שלו את מילות הקסם "באספקה מיידית" הוא המלך.

BYD ATTO 3. תומר פדר,
טווח מוצהר של 420 ק"מ, צנוע מהמתחרים/תומר פדר

בבסיס ההיצע של BYD בישראל נמצא ה-ATTO 3, קרוסאובר שיכנס להתחרות בג'ילי גיאומטרי C וב-MG ZS החשמלי. הוא נבדל מהשניים בכך שהבסיס פה הוא רכב חשמלי ולא הסבה של מכונית קיימת.

עם 446 ס"מ לאורך ו-272 בבסיס הגלגלים הוא מסמן יתרון גודל קטן מול הג'ילי, אבל בתא המטען הוא כבר רושם פער משמעותי - 440 ליטרים שהם 100 ליטרים יותר משל הגיאומטרי C. ברשימת האבזור יש לוח מחוונים דיגיטלי 5 אינץ' ומסך מולטימדיה 12.8 או 15.6 בתלוי ברמת הגימור (ללא תאימות לאפל או אנדרואיד), יציאות מיזוג לאחור, ריפוד דמוי עור למושבים החשמליים והמחוממים, מצלמות 360, גג פנורמי וטעינה אלחוטית. רמת הגימור הגבוהה יותר מציעה גם פתיחה חשמלית לתא המטען. באבזור הבטיחותי בלימה אוטומטית (לפנים ובנסיעה לאחור), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת", תיקון סטייה מנתיב ועוד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
BYD ATTO 3. תומר פדר,
מסך המולטימדיה ניתן לסיבוב בין מצב אנכי לאופקי/תומר פדר

על הנעת ה-ATTO 3 מנוע עם 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ המחובר לגלגלים הקדמיים. הביצועים הם 7.4 שניות ל-100 קמ"ש ללא פירוט של המהירות המירבית.

בתחתית הרכב סוללות ה-BLADE של החברה בקיבולת של 60.5 קוט"ש והטווח המוצהר עומד על 420 ק"מ. קצת פחות מאלו המוצהרים של המתחרות הישירות שלה. התמיכה בעמדות DC מהירות היא עד 90 קילוואט שלפי היצרנית תביא אותה מ-30 ל-80% בחצי שעה.

מחיר ה-ATTO 3 מתחיל ב-156 אלף שקלים לרמת הגימור קומפורט ו-165 אלף שקלים לדיזיין המאובזרת יותר. האחריות: 4 שנים או 120 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 200 אלף ק"מ לסוללה ו-8 שנים או 150 אלף ק"מ למנוע.

BYD TANG. אתר יצרן
טאנג, 7 מושבים על פלטפורמה מוסבת/אתר יצרן

הרכב השני של BYD הוא הטאנג, כאן מדובר בקרוסאובר גדול עם 487 מפגוש לפגוש ובסיס גלגלים של 282 ס"מ שמשאירים נפח של 235 ליטרים לתא המטען כאשר כל המושבים בשימוש (או 940 כאשר השורה השלישית מקופלת).

ברשימת האבזור בין השאר חימום להגה, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', ריפודי עור, חשמל, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, גם פה מסך המסתובב לתצוגה אופקית או אנכית בגודל 12.8 אינץ', טעינה אלחוטית, גג פנורמי, בקרת אקלים עם 3 אזורים ויציאות מיזוג ליושבים מאחור, כניסה והנעה ללא מפתח.

באביזרי הבטיחות יש בלימה אוטומטית, התרעת התנגשות מאחור, התרעה על רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, אבל ללא תיקון סטייה מנתיב.

BYD TANG. אתר יצרן
מושבים מחוממים, מאווררים וחשמליים/אתר יצרן

ה-TANG מגיע עם יחידת כוח מכובדת, שני מנועים חשמליים בהספק 518 כ"ס ו-69.3 קג"מ שמועברים לקרקע בהנעה כפולה. הביצועים תואמים את ההספק הנדיב - 4.6 שניות ל-100 קמ"ש ו-180 קמ"ש מירביים. הסוללה בקיבולת של 86.4 קוט"ש מספיקה לטווח מוצהר של 400 ק"מ. כאן ניתן לטעון בעמדות מהירות עד 110 קילוואט ובתנאים אלו הוא יגיע מ-30 ל-80 אחוזים ב-30 דקות.

המחיר: 284 אלף שקלים והמימדים מציבים אותו כרגע ללא מתחרים ישירים בעולם החשמל, אבל מול קרוסאוברים בעלי מנוע בנזין בעלי 7 מושבים כמו קיה סורנטו או יונדאי סנטה פה.

האחריות היא ל-5 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללות ו-5 שנים או 100 אלף ק"מ ליחידת ההנעה.

BYD HAN. אתר יצרן
BYD האן, סדאן עם ביצועי קצה/אתר יצרן

הדגם השלישי הוא ה"האן" גם היא כמו ה-TANG דגם מוסב להנעה חשמלית של מכונית בנזין. עם 5 מטרים (499.5 ס"מ) מקצה לקצה ובסיס גלגלים של 292 ס"מ ה-BYD האן היא סדאן סאלונית למהדרין עם פשרה בעיקר בתא המטען בעל 410 הליטרים.

מבחינת אבזור היא חופפת פחות או יותר את זה של ה-TANG, ריפודי נאפה ומושבים חשמליים ומחוממים, זה של הנהג גם מאוורר וכיאה למכונית סאלון ניתן לכוון את המושב של הנוסע משורת המושבים האחורית כדי להגדיל את מרווח הרגליים. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', תצוגה עילית, שליטה על המולטימדיה ממשענת היד המרכזית מאחור, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען, כמו בשאר הדגמים גם פה יש את הגימיק של מסך המולטימדיה 15.6 אינץ' המסתובב, בקרת האקלים מפוצלת לשני אזורים ויש יציאות מיזוג לשורה האחורית. כמו הקרוסאובר, גם היא עם בלמים של ברמבו, בניגוד אליו, היא מצוידת באפשרות להפעיל מכשירי חשמל בחיבור חיצוני.

במערכות הבטיחות יש בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית בנסיעה לפנים והתרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור, התרעה על רכב ב"שטח מת", תיקון סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

BYD HAN. אתר יצרן
תחזיקו חזק בהגה הזה, 0-100 ב-3.9 שניות/אתר יצרן

מערכת ההנעה בהאן זהה לזו שב-TANG, שני מנועים חשמליים שיוצרים הנעה כפולה ומורידים 518 סוסים ו-71.4 קג"מ. עם 2,250 ק"ג היא קלה ב-200 ק"ג מה-TANG ואת התאוצה ל-100 קמ"ש היא מסיימת ב-3.9 שניות בלבד, המהירות המירבית מוגבלת ל-180 קמ"ש.

בשל המשקל המופחת ומקדם הגרר העדיף על ה-TANG, היא גם מסוגלת להציג טווח נסיעה טוב יותר, כאן סוללות ה-85.4 קוט"ש מאפשרות לה לנסוע 521 ק"מ, לפחות לפי הצהרת היצרנית. יכולות הטעינה זהות לאלו של ה-TANG וכן האחריות.

מחיר ההאן עומד על 300 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully