וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SKYWELL: כל הפרטים על הסיני החדש בשוק

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 8:34

קבוצת כדורי נכנסת לראשונה לתחום ייבוא הרכב, ומשיקה בישראל את ET5 של מותג הרכב הסיני סקאיוול (SKYWELL). כל הפרטים על הדגם, על הבידול ממותגים אחרים ועל העתיד לבוא

לפני קצת יותר משבועיים, הכרנו לכם את סקאיוול (SKYWELL), מותג סיני חשמלי חדש בארץ ולמעשה גם בעולם. אתמול הושק המותג בישראל באירוע שמסמל פעילות ראשונה של מותג חדש בישראל, דגם חדש בישראל ויבואן רכב חדש בישראל. כדי לא לחזור על הסיקור הקודם, נשלים לכם את הפרטים כמו המפרטים והמחיר, ונוסיף חדשים ששופכים אור על כל המאורע. בקרוב גם נביא את רשמנו ממבחן שערכנו לדגם החדש.

תחילת פעילות בעולם

זרוע התחבורה של סקאייוול החלה בסין ב-2015 בתחום המסחריות והאוטובוסים. דגם הנוסעים הראשון וזה שמגיע לישראל הוא ET5, שהושק בסוף 2020 ושיווקו בסין החל באפריל השנה. פעילות גלובלית ראשונה החלה במאי עם השקת הדגם בגרמניה, במהלך ספטמבר בצפון אמריקה, ובעוד שבוע באיטליה. ישראל היא בין המדינות הראשונות לקבל את הדגם מחוץ לסין.

SKYWELL ET5. עמית אגרונוב,
החלוץ של היצרנית הוא קרוסאובר גדול/עמית אגרונוב

שם הדגם והמותג

השם בישראל הוא ET5, אבל הוא נמכר בעולם בשמות שונים. בסין ובמקומות אחרים השם הוחלף לאחרונה ל-EV6, ובגרמניה הוא נקרא Beo. אגב בחלק מהמקומות גם שם המותג שונה, ובגרמניה המותג נקרא אלאריס (Elaris), במקומות אחרים הדגם משווק תחת חברת האם של סקאייוול שנקראת, סקייוורת' (Skyworth).

כאמור את הפרטים הטכניים והמידות שלו תוכלו למצוא כאן, אבל עיקרי הדברים הם מידות חיצוניות כשל סקודה קודיאק, 204 כ"ס וטווח מוצהר של 520 ק"מ.

עוד בוואלה!

SKYWELL הפרטים הטכניים של המתחרה החדש בשוק

לכתבה המלאה

מחירים ורמות גימור

הדגם החדש יוצע בישראל ב-3 רמות גימור: 'קומפורט' במחיר 175,000 שקלים ויכלול לוח מחוונים מוקרן בגודל 12.3 אינץ', מערך מולטימדיה בעברית בגודל 12.8 אינץ' עם אפליקציות ניווט ובידור, מושבים קדמים בעלי תפעול חשמלי עם מצב מנוחה שכולל הדום לרגליים, תאורת לד ולייזר, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, מפתח חכם, ריפוד דמוי-עור, שקע 220V, חישוקי 19 אינץ' קלים, תפעול חשמלי לדלת תא המטען כולל פתיחה באמצעות מחוות רגל ועוד.

רמת הגימור 'לקשרי' תעלה 185,000 שקלים ותוסיף חלון גג פנוראמי נפתח עם אפשרות הצללה, וטעינה אלחוטית לסלולר. מחיר הדגם ברמת 'פרימיום' יעמוד על 190,000 שקלים וישתדרג בריפוד עור אמיתי ומערך מצלמות היקפיות.

אבזור הבטיחות בכל רמות הגימור זהה וכולל בלימה אוטומטית בחירום, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית כולל סיוע בפקקים וסייען חנייה. הדגם טרם נבחן במבחני ריסוק כלשהם באירופה, ארה"ב או באסיה.

SKYWELL ET5. תומר פדר,
מאובזר היטב, גם בגרסת הכניסה/תומר פדר

עמדות טעינה ושיגרת טיפולים

המחירים לא כוללים עמדת טעינה, ולכן הם מעט זולים מאלה של המתחרים, אם כי עדיין גבוהים ביחס לאלו שהיו מצופים ממותג סיני שמנסה לחדור לשוק בו יצרניות כמו יונדאי, סקודה ואף טסלה כבר התבססו היטב. לדברי היבואנית ההנחה היא שלרבים מהלקוחות כבר יש עמדה, ושהתשתית הפרטית של כל רוכש שונה ומשנה את מחיר העלות של כל עמדה. ללקוח שאין לו עמדה משלו הם יוכלו לסייע בחיבור עם מי מהספקים השונים שקיימים.

מנגד המחיר כולל את כל הטיפולים הנדרשים ב-4 השנים הראשונות עד ל-120,000 ק"מ. לדגם אחריות מלאה ל-5 שנים או 150,000 ק"מ "מפגוש לפגוש", ואחריות ל-8 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה.

בידול

לדברי מעוז אלמגור, לשעבר מנהל חטיבת קאדילק בישראל, ומנהל המותג החדש המטרה היא ליצור חווית שירות פרימיום. "זה לא מותג פרימיום, והוא לא מתחרה בהם", אומר אלמגור, "אבל אני רוצה לייצר את החוויה הזו גם ללקוח של סקאייוול. לכן נציע מנהל שירות אישי לכל לקוח, שירותי שינוע ורכב חלופי, שירות קונסיירג' 24/7 (הזמנת כרטיסים להצגות, מסעדות וכו'), מועדון לקוחות ועוד. כל אלה לא חדשים בעולם הרכב, אבל כן חדשים בעולם הזה."

יבואן חדש

זיכיון היבוא נמסר לקבוצת 'כדורי', אחת השחקניות הוותיקות והגדולות ביותר בתחום חלקי החילוף בישראל, שאת פעילתה בתחום היא החלה ב-1948. כיום הקבוצה כוללת את אמפריית החלפים 'המאגר', מפעילה את חברת הליסינג 'OTO' וגם פעילה בתחום הנדל"ן והלוגיסטיקה. זו פעם ראשונה בה 'כדורי' הופך ליבואן של מותג רכב.

כרגע המרכז שלה ממוקם באזור התעשיה הישן של ראשון לציון, וכולל שם את משרדי ההנהלה, אולם תצוגה, מוסך מרכזי, מחלקת טרייד אין ואתר בונדד ומסירות. המטרה להתרחב עם עוד כמה מרכזי שירות ומכירה בפריסה ארצית, ובקרוב גם להתחיל בבניית 'מגדל כדורי' שיוקם ברחוב המסגר בתל אביב (בסמוך למגדל של קיה).

SKYWELL ET5. עמית אגרונוב,
השוק מתחיל להצטופף ולמצוא מקום משלו תהייה משימה לא פשוטה/עמית אגרונוב

דגמים נוספים

כרגע המותג מייצר דגם נוסעים אחד באופן עצמאי (ועוד אוטובוסים, משאיות ומסחריות שנמכרות רק בסין). במהלך השנה הוא יציג עוד שני דגמים חדשים. אלה צפויים לעבור תקינה אירופית וגם להגיע אלינו. הראשון הוא קרוסאובר קטן מ-ET5, השני הוא קרוסאובר גדול מעט יותר עם 7 מושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully