וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SKYWELL מותג הרכב הסיני החדש בישראל

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 9:11

המימדים נדיבים, האבזור עשיר, יש המון מערכות בטיחות וגם טווח מוצהר מרשים של 520 ק"מ. הכירו את המצטרף החדש לתחרות

SKYWALL ET5. אתר יצרן
המותג עצמו הוצג בשנת 2015, החברה האם מייצרת מכוניות מ-2000/אתר יצרן

רגע לפני שנצלול לאורח החדש, קצת רקע בטקסט שאתם עוד תפגשו לא מעט בעתיד: נראה שבשנה וחצי החולפת לא עובר רבעון מבלי שנתבשר על כניסה של יצרן סיני כזה או אחר לשוק הישראלי. שמות בולטים שעולים הם SERES שמיובאת על ידי טלקאר, GEELY שמביאה יוניון מוטורס, ולצד היבואניות הוותיקות מצטרפים גם שחקנים חדשים מתחום הרכב לשוק כמו AIWAYS שמביאה קבוצת בליליוס, MAXUS שמביאה צ'יינה מוטורס, JAC שמייבאת EV מוטורס ואל הרשימה הזו עוד יצטרפו מותגים נוספים.

מכלול הנסיבות שקשור לאינטרסים מסחריים סיניים, ביסוס מעמד בשוק מערבי, הסרת חסמים בדמות תקני זיהום אוויר, בשלות טכנולוגית, מערכי ייצור בסטנדרט מתקדם ואפילו היוקרה הנלווית להצהרה על שיווק מחוץ לסין - כל אלו ואחרים מזינים את התאבון הסיני לצאת אל מעבר לחומה וישראל היא תחנת מעבר אטרקטיבית מאוד, במיוחד כאשר מדובר ברכב חשמלי.

SKYWALL ET5. אתר יצרן
12.3 אינץ' בלוח המחוונים הדיגיטלי ומסך 12.8 אינץ' למולטימדיה/אתר יצרן

המצטרף החדש לרשימה המתארכת הזו הוא מותג הרכב SKYWELL שנולד בשנת 2015 לקונצרן SKYWORTH שתחום היצור שלו נע בין מסכים לכלי רכב מסחריים ואוטובוסים. זיכיון היבוא עצמו נמסר לקבוצת "כדורי" שאולי לא מוכרת בהיבט של ייבוא רכב, אבל מדובר באמפריית החלפים שמאחורי חברת "המאגר", כמו כן מפעילה הקבוצה את חברת הליסינג OTO והיא פעילה גם בתחומי הנדל"ן והלוגיסטיקה. את המותג יוביל בישראל מעוז אלמגור, לשעבר מנהל חטיבת המכירות ב-UMI, יבואנית שברולט קאדילק ואיסוזו.

את תחילת הפעילות שלה כיבואנית רכב היא פותחת עם SKYWELL ובסגמנט שלא יפתיע אף אחד - קרוסאובר גדול וכמובן חשמלי לגמרי העונה לשם ET 5. הרכב בעיצוב הרבוע המקובל בקבוצת הקרוסאוברים ומבחינת מידות חיצוניות, עם אורך של 470 ס"מ, רוחב של 191 ס"מ, גובה של 170 ס"מ ובסיס גלגלים של 280 ס"מ הוא למעשה ממש זהה במידות החיצוניות לסקודה קודיאק, לשם קנה המידה. נפח תא המטען הוא 467 ליטרים והמשקל העצמי הוא 1,920 ק"ג.

עוד בוואלה!

הסינים שדוהרים לישראל בחסות הרכב החשמלי

לכתבה המלאה
SKYWALL ET5. אתר יצרן
דומה במידות החיצוניות לקרוסאוברים גדולים כמו קודיאק, אאוטלנדר ושות'/אתר יצרן

מבחינת מערכות הנעה, לישראל הוא מגיע בגרסת הטווח הארוך, שעושה שימוש בסוללת 72 קוט"ש. אלו מספקות את האנרגיה למנוע החשמלי ולגלגלים הקדמיים. ההספק המירבי עומד על 204 כ"ס ו-34 קג"מ. המהירות המירבית מוגבלת ל-150 קמ"ש.

מבחינת טווח וטעינה מצהירה החברה על טווח מרשים מאוד של 520 ק"מ בין טעינות. הרכב גם תומך בגרסה זו בטעינה מהירה שתביא את הסוללה מ-20 ל-80 אחוזים ב-30 דקות. טעינה משקע איטי (11 קילוואט) תארך כשבע שעות.

SKYWALL ET5. אתר יצרן
520 ק"מ מוצהרים של טווח/אתר יצרן

מפרט האבזור הישראלי טרם פורסם, אולם באתר היצרנית עצמה אפשר לראות למה פחות או יותר אפשר לצפות במידה והרכב יגיע מצויד בכל אלו. הרשימה כוללת תאורת לייזר, מפתח חכם, חישוקי 19 אינץ', בקרת אקלים ל-4 איזורים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל 12.8 אינץ', אבזור נוסף שמצוין כולל טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי וריפודי עור. מבחינת מערכות בטיחות יש לו בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, מצלמות היקפיות ושליטה אוטומטית על האורות.

לאור הטווח, מחירו בשווקים אחרים וגם לפי הצהרות היבואנית, אפשר להניח שטווח המחירים לא יהיה בתחום של הכלים הזולים כמו MG ZS החשמלי או יונדאי קונה EV וגם לא בגזרת המחיר של AIWAYS U5 שנעים בין 158 ל-172 אלף שקלים. ומצהירים על סקודה אניאק והמארוול של MG, כלומר מחירים שקרובים יותר ל-200 אלף שקלים.

משלוח ראשון של הדגם כבר הגיע לישראל ותחילת השיווק, יחד עם מפרטים, מחירים וכמובן מבחן ראשון לדגם צפויים בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully