וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: SERES 3 EV

עודכן לאחרונה: 13.5.2023 / 3:05

תחת כנפי טלקאר, יבואנית קיה וסאנגיונג מתחיל שיווק סרס 3. כמו אצל המתחרים שלו, את הבשורה החשמלית הסינית האמיתית לא תמצאו בגל המוצרים הראשון

מבחן דרך:  SERES 3 EV. רונן טופלברג,
כמו מתחריו הישירים, הוא חולק את הפלטפורמה עם מכונית בנזין/רונן טופלברג

בשלהי שנות ה-80 המירוץ היה אחרי זיכיון ייבוא למותג יפני, עם התפוררות החרם הערבי שמנע מהגדולות שבהן לשווק את המכוניות בישראל. בראשית שנות ה-90 זה היה עם המותגים הקוריאניים. עשור לתוך שנות ה-2000 התחרות היא מי ישים יד ראשון על זיכיון ייבוא של יצרן סיני, כזה העומד בפני פריצה קדימה לאירופה - כאשר ישראל היא אבן הדריכה בדרך לשם.

יש יוצאים מן הכלל, אבל בגדול אפשר לומר - בכל הסבבים האלו, המכוניות הראשונות להגיע מאותם יצרנים היו, בעדינות כן? נחותות משמעותית מכל מה שהסתובב פה. זוכרים את מיצובישי צ'אמפ? את מאזדה 323 (הידניות שבהן הגיעו עם קרבורטור כפול)? את קיה שומה ומנטור?

ובכן, ברור לגמרי שזה לא המקרה המדויק בסיפור של היצרניות הסיניות, סגירת הפערים פה היא בקצב גבוה בהרבה והוא צפוי להצטמצם עוד יותר - אבל בכל הקשור ל"סיבוב הראשון" של דגמי תוצרת מסוימת - במבט לאחור הפסילה הסיטונאית הזו עשויה להסתיים בארוחה שכוללת אכילת כובע. זה בדיוק הסיפור של ה-SERES 3 EV.

מבחן דרך:  SERES 3 EV. רונן טופלברג,
העיצוב החיצוני סטנדרטי לחלוטין/רונן טופלברג

צייר לי ג'יפון

ברגע הראשון שרואים את ה-SERES 3 EV לא ממש רואים אותו. העיצוב החיצוני הוא המראה הגנרי ביותר שתוכלו להעלות על דעתכם כאשר אומרים לכם "ג'יפון קומפקטי" אין הברקות או יציאות יצירתיות, למעט הגריל האטום והכחלחל, הוא נבלע בתוך טורי כלי הרכב הכלליים.

ברגעי ההתרשמות הראשונים מתא הנוסעים נתקלים בעיצוב נאה בבסיסו, רשימת אבזור הכוללת בין השאר בלם יד חשמלי, מפתח חכם, בקרת אקלים, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי, למושבים ריפוד דמוי עור נעים, בחומרי דיפון רכים ונעימים, עם תפרים כחולים לרוחב התא. אבל כאשר מתעסקים במקומות הרחוקים יותר, האיכות צוללת בחדות מטה עד כדי פלסטיקה פשוטה. כך במשטח שמקיף את בורר ההילוכים עם הגימור השחור המבריק שמתלכלך בקלות, וכמה מוזרויות חריגות כמו מחזיק הכוסות שאינו מקובע למקומו מתחת למשענת היד והושטה לא זהירה של היד לתא מתחתיו תעיף אותו ואת מה ששמתם בו, במקרה הטוב זה לא יהיה כוס קפה.

עוד בוואלה!

מותג הרכב הסיני-חשמלי SERES בישראל

לכתבה המלאה
מבחן דרך:  SERES 3 EV. רונן טופלברג,
העיצוב נאה במבט ראשון וכן איכות החומרים בחלק העליון של התא/רונן טופלברג

סעיף אבזור הבטיחות הוא אחת מנקודות התורפה של הדגם, בעוד MG ZS EV המתחרה שלו מציע רשימת מערכות בטיחות אקטיביות וציון של 5 כוכבי ריסוק. ה-SERES 3 EV נעדר מערכות אקטיביות ומסתפק בהתרעת סטייה מנתיב ואי שמירת מרחק בלבד, הוא אינו משווק באירופה ולכן לא נבחן במבחן ריסוק.

מערכת המולטימדיה בסיסית, נטולה צימוד לאנדרואיד או אפל (לעת עתה) ועושה רושם של מוצר מדף שהותקן שם כלאחר יד. תפעול התפריטים לא אינטואטיבי, הוא איטי להגיב, לא ברור דיו ואפילו כיוון תדר ברדיו - לא מתאפשר מחוץ לטווח תדרים מסוים. לוח המחוונים הדיגיטלי אינפורמטיבי, אבל אין פה את שאר הרוח ואפשרויות ההתאמה והעיצוב שמקנים מסכים כאלו.

מבחן דרך:  SERES 3 EV. רונן טופלברג,
מושב הנהג מתכוונן חשמלי באופן מלא, זה של הנוסע חלקי, שניהם עם חימום/רונן טופלברג

כיוון חשמלי מלא למושב הנהג (וחלקי לנוסע) התקבל בברכה ובחיוב, והמושבים עצמם בנויים טוב ונוחים גם לשהייה ארוכה יחסית. ההגה לעומת זאת מתכוונן רק לגובה, כאילו הייתה זו מכונית מיני עירונית בסיסית - כך שנדרשת פשרה בתנוחת הנהיגה.

ליושבי מאחור אין בעיית מרווח לרגליים או לראש ויש גם יציאות מיזוג נפרדות. המושב אמנם מעט קצר, אבל יספיק לשימוש של ילדים עד מתבגרים. בתא המטען המצב קצת פחות טוב, עם 318 ליטרים רשמיים, אבל שימושיות לא טובה בשל בתי הגלגלים האחוריים ש"נוגסים" בשטח התא. לזכותו הוא רושם שימוש בגלגל חלופי בגודל מלא.

מבחן דרך:  SERES 3 EV. קינן כהן
318 ליטרים צנועים, בתי הגלגלים "נוגסים" בשטח ההטענה/קינן כהן

בנסיעה

ההספק הרשמי של 163 כ"ס לא מתרגם למכונית זריזה מאוד. כמקובל במכוניות חשמליות, הזינוק לכמה עשרות המטרים הראשונים ועד למהירות של 60-70 נחוש ומפתיע בשל השקט בו זה נעשה. אבל תאוצות ביניים במהירות גבוהה הן כבר משהו שעדיף להימנע ממנו וזה כולל הציפייה לכוח זמין בעקיפות. אפשר לבחור באחד משלושה מצבי הנהיגה, כאשר "חיסכון" ממתן משמעותית את תגובות המנוע והביצועים ו"ספורט" מחדד אותם למיצוי מקסימלי של הכוח על חשבון החיסכון.

בניגוד למכוניות אחרות, את השליטה במצב הבלימה הרגרנטיבית, זו המאפשרת לטעון את הסוללות בבלימה אפשר להפעיל רק אחרי חיטוט בתפריטים, פעולה מסורבלת עד כי לא מומלצת בעליל בזמן נהיגה וחבל, כי זו פונקציה שצריכה להיות זמינה לשימוש והפעלה בקלות.

מבחן דרך:  SERES 3 EV. רונן טופלברג,
הגריל האטום הוא האלמנט החיצוני הבולט ביותר בו/רונן טופלברג

הטווח הרשמי של ה- SERES 3 EVעומד על 301 ק"מ מסוללות ה-52.7 קוט"ש. בפועל בתנאי נהיגה של העולם האמיתי (מזגן, עליות, כבישים מהירים), הנתון הזה אופטימי וטווח של 260 ק"מ הוא המספר הריאלי אליו כדאי להתכוונן. כאשר אם בתפריט כבישים מהירים קחו בחשבון צריכה גבוהה יותר. בהיבט זה, כמו אחיו לקטגוריה והמוצא; ה-MG ZS EV וגם ה-GAC GE3, אתם צריכים להיות עם סט שימושים מאוד מוגדר כדי שחשמלית בת פחות מ-300 ק"מ אמיתיים תתאים לכם כמכונית ראשית או יחידה בבית. לזכותו ייאמר שהוא תומך בטעינה מהירה מעמדות DC של 50 קוט"ש שאמורות להביא אותו ל-80 אחוזי סוללה ב-30 דקות.

מבחן דרך:  SERES 3 EV. רונן טופלברג,
נוחות הנסיעה לא מצטיינת, תוצאה של משקל עצמי גבוה/רונן טופלברג

בכל הקשור לנוחות נסיעה והתנהגות, המשקל של הסוללות והמשקל הכללי של הרכב העומד על 1,765 ק"ג, גובים מחיר בעבודת הבולמים הקשיחים יותר. על גלי אספלט במהירות איטית ועירונית הוא עוד יסתדר, אבל שברים חדים או שיבושים במהירות גבוהה מפגישים עם נוקשות גבוהה ושיכוך נמוך. השקט בו הוא נע מבליט עוד יותר את רעשי הצמיגים המבשרים על קרבה למגבלות האחיזה. אלו מגיעים מוקדם מאוד מהרגיל, גם "בזכות" כיול המתלים, ולא פחות מכך זו תרומת הצמיגים עמם הגיע רכב המבחן ממותג עליו לא שמעתי מעולם.

מבחן דרך:  SERES 3 EV. רונן טופלברג,
על הרמקולים נמצאת תזכורת לחברת האם של SERES/רונן טופלברג

בסיכום

אין ממש דרך לעקוף את זה, ה-SERES 3 EV פשוט מתקשה לשכנע. המקומות הטובים יותר שלו הם "בסדר" בלבד (למעט האבזור העשיר) ולעומת זאת הפערים שלו בסעיפי מערכות הבטיחות הם קריטיים. אז למה להביא דבר כזה ולא לחכות ל-SF5 וה-SF7 המרשימים מאוד בנתונים שלהם? ובכן, זה בעיקר קשור לאופי העבודה מול יצרניות סיניות, אתם לא אומרים להם "לא" ואפילו "לא תודה" אחרי שהם אומרים לכם "כן" - ומהניסיון של היבואניות עם המותגים הקוריאנים והיפניים - לבלוע דגם ראשון בייבוא מצומצם (בהיעדר תקינה הוא מוגבל ל-400 יחידות), שווה את זה לטווח הארוך.

לגופו של SERES 3 EV, לאור ההיצע בשוק והמתחרים שלו, עבור הלקוח הפרטי, ב-140 אלף שקלים אין לו נקודת זכות שהופכת קניה שלו למומלצת. את כמה מאות היחידות שלו צפו לפגוש בעיקר בציי רכב של נסיעות שיתופיות או כלי רכב מוסדיים קצרי טווח כמו רשויות מקומיות או רכבי סיור במפעלים שיחסכו להם הון בהוצאות התפעול.

מכוניות SERES בדרך לישראל. יצרן, אתר יצרן
בהיעדר תקינה אירופית היבוא מוגבל לכ-400 יחידות/אתר יצרן, יצרן

על הצד הטכני: SERES 3 EV

מנוע, הנעה: חשמלי, קדמית
סוללה: 52.7 קוט"ש
הספק (כ"ס): 163
מומנט (קג"מ): 30.5
תיבת הילוכים: חשמלית, יחס בודד

מידות:
אורך (ס"מ):
439
רוחב (ס"מ): 185
גובה (ס"מ): 165
בסיס גלגלים (ס"מ): 266
תא מטען (ליטרים): 318

ביצועים:
תאוצה 0-100:
8.9 שניות
מהירות מירבית: 155 קמ"ש

מתחרים:
MG ZS EV, GAC GE3

מחיר:
140 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully