וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנק חשמלי: נהיגה ראשונה ב-BYD טאנג

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 1:44

אחרי שאטו 3 הפך בארץ ללהיט נוחת כאן גם האח הגדול שלו: קרוסאובר חשמלי נוסף, ייחודי בשוק שלנו, עם 7 מקומות, 0-100 בפחות מ-5 שניות, ותג מחיר של 315 אלף שקל. מה הוא שווה?

BYD טאנג. קינן כהן
הדגם הגדול יותר בהיצע של BYD בישראל/קינן כהן

מחיר: 315 אלף שקל
ציון: 8/10
אהבנו: אבזור, ביצועים, תא מטען
לא אהבנו: התנהגות כביש, הנדסת אנוש


למרות החדירה המשמעותית של מותגי רכב סיניים חשמליים לשוק המקומי בשלוש השנים האחרונות, כאשר פורטים את ההיצע של כל אחד מהם המציאות היא שנכון להיום הרוב המוחלט של היצרניות האלו מציעים רק דגם בודד, או שניים לכל היותר.

זה המצב עם ג'ילי, כך גם ב-MG, סקייוול, אייוויז (שתתרחב בקרוב עם ה-U6), אורה, סרס, GAC כאשר מקסוס היא יוצאת הדופן ומציעה שני דגמים היוניק 5 והיוניק 6. ועל רקע התמונה הזו BYD שהגיעה לכאן בשנה שעברה היא נציגה יוצאת דופן בכך שכבר עם הנחיתה שלה פה העמידה שלושה דגמים לשוק המקומי. עם האטו 3 בבסיס שהפך לרב מכר בזכות עצמו ובזכות מלאי בריא של מכוניות ולמעשה הוא המכונית הנמכרת ביותר בישראל מתחילת השנה, מעליו נמצאת ה"האן" המשפחתית ובפסגת ההיצע הטאנג - עילת ההתכנסות שלנו למבחן הבכורה המקומי לדגם, שהגיע בתחילת ללא תקינה אירופית מלאה ועם הגבלת ייבוא של 400 יחידות בשנה, וכעת מגיע אלינו בגרסה אירופית מלאה, ללא מגבלות.

הטאנג הוא קרוסאובר גדול, חשמלי מלא כאמור ועם 7 מושבים, כבר ראינו קרוסאוברים חשמליים, ראינו גם רכבי 7 מושבים חשמליים, אפילו שילוב בין השניים כבר יש אצל מרצדס עם ה-EQB ואצל טסלה במודל X, אולם הטאנג ייחודי בכך שהוא מציע את שני אלו בגזרת מחירים נמוכה בהרבה: מחירו של המרצדס, הקטן יותר מהטאנג, מתחיל ב-400 אלף שקל, ומחירה של הטסלה בגרסת 7 מושבים מתחיל ב-805 אלף שקל.

BYD טאנג. קינן כהן
הרושם מגיע בעיקר מהמימדים הלא שגרתיים שלו/קינן כהן

עיצוב: ברגע הראשון וכאשר הוא עומד בעמדת טעינה לצד האטו 3 הוא נראה כמו גרסה מגודלת מאוד שלו. במילים אחרות העיצוב הכללי הוא נאה אבל מאוד גנרי. שום הפתעה מסעירה וכמו הרבה קרוסאוברים מודרניים הוא פשוט שילוב של שלל דגמים שהותכו לתוך רכב אחד. מה שכן, המימדים שלו עם 4.9 מטר לאורך, רוחב של 2 מטר וגובה של 1.7 מטר הם אלו שעושים את העבודה באפקט ההגעה איתו.

תא נוסעים: הכניסה והישיבה בתא הנוסעים מגלה תנוחת נהיגה גבוהה מאוד, עם סביבת נהג מעוצבת, יש שיאמרו מעוצבת מדי עם שלל טקסטורות שנעות בין עור, אלומיניום במראה מוברש, פלסטיק שחור מבריק (שמתמלא באבק במהירות מבהילה) ובד דמוי אלקנטרה בתחתית שלו. בלילה הוא נדלק בתאורת אווירה כנהוג בקהילות סין רבתי. מושבי העור נדיבי מידות, מחוממים ומאווררים, מתכווננים לכל רוחות השמיים חשמלית כמו גם ההגה המחומם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
BYD טאנג. קינן כהן
בתא הנוסעים איכות חומרים מעורבת, המרווח מצוין, הנדסת האנוש לא/קינן כהן

בקונסולה המרכזית יש את בורר ההילוכים ושני טורי כפתורים פיזיים לגישה מהירה עבור ביטול חלק ממערכות הבטיחות ולבקרת האקלים ולצידם גלגלת שליטה בעוצמת הקול - אהבנו מאוד את השמירה הזו ולא ההעמסה של כל הפונקציות בתוך מסך המגע. המרווח מצוין, הראות החוצה נפגעת אך מעט בשל קורות A הגדולות.

על הממשק הטוב הזה בבסיסו מעיבות כמה בעיות הנדסת אנוש, אלו שחוזרות בהמון מפגשים שלנו עם כלים סיניים. זה מתחיל מתפעול התפריטים מההגה למשל שסובל מסרבול בשל השימוש באותם לחצנים למעבר בין תפריטים לשליטה על מערכת השמע, דפדוף בהם תוך כדי שיחת טלפון עשוי להביא לניתוק או השיחה בלחיצה על כפתור ה"חזור". תמוהה בעיני הנחיצות של כפתור סיבוב מסך המולטימדיה על ההגה, כאשר זו פונקציה בה תשמשו לעיתים רחוקות, תמוה גם הצורך לסובב אותו בכלל ובכך להקשות על ההגעה אליו, אבל זה משהו אחר. לא ניתן לאפס צריכת חשמל אלא רק לקבל את הכוללת וזו הממוצעת ב-50 הק"מ האחרונים. כאשר בקרת הסטייה מנתיב מופעלת, ההתרעה שלה מופיעה על כל המסך, מסתירה את נתוני מחשב הדרך ואינה נעלמת עד שלוחצים על כפתור התפריט.

BYD טאנג. קינן כהן
רצפה שטוחה לשורה שנייה שנעה על מסילה/קינן כהן

שורת המושבים האחורית שנעה על מסילה מרווחת מאוד כאשר הם מוזזים לאחור, וגבולית כאשר הם במצב הקדמי ביותר שלהם. ליושבים פה יש תנאי מחיה טובים מאוד עם רצפה שטוחה לגמרי, תאורה אישית, שקעי טעינה ויציאות מיזוג. שלושה נערים מתבגרים מצאו בו מקום בלי יותר מדי תלונות, מצד שני זה היה בחזרה ממסיבת הפורים שלהם, הם לא היו שמים לב גם אם הנסיעה הייתה בקומנדקר מעודפי הצבא הקמבודי. יש לו גם שורת מושבים שלישית, אבל הביצוע לא מרשים. קיפול המושבים בשורה השנייה דורש שתי פעולות והם אינם מתרוממים, כך שהכניסה והיציאה מהשורה השלישית דורשת הנפת רגל לגובה ואז השתחלות פנימה. המרווח בהם יהיה סביר למבוגר קומפקטי כל עוד השורה השנייה במיקום הקדמי שלה, לילדים קטנים בלבד כאשר היא לא שם.

BYD טאנג. קינן כהן
הכניסה לפה כבר מאתגרת/קינן כהן

תא מטען: בתצורת 7 מושבים, תא המטען מצומצם יחסית ומציע 235 ליטרים, ככל הכלים האלו שלא באמת מיועדים לאכלס 7 נוסעים כדבר שבשגרה. עם קיפול שלהם הנפח כבר מזנק לעולמות ה-940 ליטרים. במצב המקופל ניתן גם לעשות שימוש ב-4 טבעות העיגון שלו. עוד תמצאו פה שקע 12V ואת תאורת תא המטען הטובה ביותר בה נתקלתי ומיקום חכם שלה על הדלת, כך שכאשר תא המטען מועמס הוא לא חוסם את האור - דוז פואה על המחשבה. הביקורת היחידה היא לגבי גובה הסף הגבוה שלו שמגיע לאמצע הירך של אדם בוגר וזה אומר הנפה של ממש של ציוד, כאשר הוא כבד זה פחות נעים.

BYD טאנג. קינן כהן
235 ליטרים עם כל המושבים בשימוש/קינן כהן
BYD טאנג. קינן כהן
צומחים ל-940 ליטרים עם הקיפול/קינן כהן

אבזור: רשימת האבזור של הטאנג נאה מאוד. בחלקה, כמו המושבים וההגה החשמליים והמחוממים כבר נגענו, אז נוסיף גם גג פנורמי, מראות מתכווננות מטה בנסיעה לאחור, מסך 12.8 אינץ' מסתובב למצב אופקי או אנכי, 4 שקעי USB, משטח טעינה אלחוטי ובקרת האקלים גם מכילה סינון אוויר. ולא ברור לאיזה צורך תמים - אבל יש פה גם מצלמת סלפי, האח הגדול עינו פקוחה. קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי למכשירים ניידים אין עדיין, אצל היבואנית אומרים שיהיה במאי, בינתיים מצוידת המכונית בדונגל שניתן חינם ואמור לאפשר שיקוף של הנייד. אבל הוא מסוג המתנות שאפשר לוותר עליהן, קודם כל חיבור הנייד חוסם את האפשרות להאזין לרדיו בזמן ההפעלה, במהלך ימי המבחן חווינו בעיות חיבור, ניתוקים, חוסר יציבות, תקיעות ולא עזרו ההפעלות מחדש, ניתוק, חיבור, כיבוי הממיר של YES בבית, שמן אקליפטוס, למרוח ערק, קומפרסים של קרח ושקיות תה, כלום.

אבזור בטיחות: הטאנג מגיע עם בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת אי שמירת מרחק, התרעת התנגשות בנסיעה לאחור (ללא בלימה), זיהוי רכב ב"שטח מת" ואזהרה מפתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת סטיה מנתיב (ללא תיקון), מצלמות היקפיות ועוד. ויש עוד משהו, צליל הנסיעה במהירות נמוכה שנועד להבהיר להולכי רגל שנוסעת פה מכונית נשמע באופן נוכח מאוד גם בתא הנוסעים, לא ברור לאיזו מטרה, אני בתוך הרכב ולא נראה שיש חשש שאדרוס את הנוסעים שבתוכו. הטאנג לא נבחן במבחן הריסוק האירופי, אבל גרסת הפלאג אין שלו קיבלה 5 כוכבים במבחן הריסוק הסיני.

BYD טאנג. קינן כהן
המראה מאחור ייחודי יותר ופחות גנרי/קינן כהן

ביצועים: עם שני מנועים חשמליים בהספק משותף של 518 כ"ס, הטאנג הוא רכב חזק בצורה לא רגילה. יש לו שני מצבי נסיעה, ECO ו-SPORT ואפילו במצב החסכוני מדובר בהאצות מאוד חזקות, חזקות באופן שמפתיע בכל פעם מחדש בהתחשב בכך שהוא שוקל 2.5 טון. נתון התאוצה הרשמי עומד על 4.6 שניות, אנחנו מדדנו 4.3 שניות עם שעון העצר המובנה שלו. בסוף פרק הנהיגה הדינמי האינטנסיבי מאוד, ניכרה הפחתה בביצועים, אחרי מספר דקות נסיעה המצב השתפר, וכדי להיות בטוח ביצעתי עוד שני ניסיונות זינוק, התוצאה הראתה שהוא אכן היה איטי יותר באופן עקבי. יש לו שני מצברי רגנרציה לסוללה, רגיל ומוגבר, אבל גם המצב המוגבר לא מאפשר נהיגה בדוושה אחת.

צריכת חשמל וטווח: בשל העובדה שהוא אינו מאפשר איפוס צריכות לכל מקטע, ההתייחסות לצריכת החשמל והביצועים שלו הטאנג ניתנת פה כטווח שמדדנו בחלקים שונים של המבחן. וזו נעה בין 18.4 קילוואט-שעה ל-100 ק"מ בחלקים המתונים ועלתה ל-28.3 בצריכה הכוללת של המבחן. המשמעות היא טווח ריאלי של בין 305 ק"מ ל-470 ק"מ כאשר הוא ננהג בעדינות מירבית. כך שבהחלט ניתן להגיע לטווח המוצהר שלו - 400 ק"מ בתנאי אמת. הטאנג תומך בטעינה מהירה של עד 170 קילוואט בעמדות DC ויגיע מ-30 ל-80% סוללה בכחצי שעה.

BYD טאנג. קינן כהן
חישוקי ה-22 אינץ' וכיול מתלים נוקשה פוגעים ברמת הנוחות/קינן כהן

נוחות והתנהגות: בשני הסעיפים האלו הטאנג התקשה להרשים. המימדים שלו וקוטר הסיבוב הלא מרשים עובדים לרעתו בערים ותמרונים צפופים. בכל הקשור לנוחות שילוב הכיול הנוקשה של הבולמים והעובדה שהוא רוכב על חישוקי 22 אינץ' מופרזים חוברים לרכב שמתקשה לייצר נוחות נסיעה טובה. מחוץ לעיר מצטרפים רעשי כביש דרך הצמיגים הרחבים.

כל עוד נוסעים ישר, אין לטאנג בעיה להרשים, גם כאשר נוסעים בצורה מתונה מאוד הוא בסדר. אבל כשהקצב עולה ובפניות מגלים את הפער בינו לבין תוצרת אירופה, יפן וקוריאה. זה לא רק המשקל שגורם לו להתנודד בעיקולים, זה גם השילוב עם כיול הבולמים הנוקשה שלא מפריד בין הכביש לבין ההגה, מה שמתבטא ב"לוחמת הגה" - התופעה בה גלגל ההגה ממש רוקד בידיים כאשר הוא צריך להתמודד עם שיבושים במהלך הפניה. התגבור שלו משתנה מכבד לקל ללא הרף ואספקת הכוח שיורדת בצורה לא לניארית חוברים לכלי שלא עושה טוב ונעים בכביש המפותל. הם לא הרשימו בתחושה והדיוק, אבל הבלמים החזיקו מעמד יפה מאוד ולא הראו שום סימני דעיכה.

למרות ההנעה הכפולה שלו ומרווח הגחון של 18 ס"מ הוא לא מיועד או אוהב לנסוע בשטח. בקרת הנסיעה על שלג לא באמת מייצרת יכולת הורדת כוח לשטח בעליות כורכר, על הצלבות אין מה לומר ובשאר הזמן הוא פשוט נוקשה על השבילים.

BYD טאנג. קינן כהן
סמל שושלת טאנג, שושלת הקיסרים הסינית השביעית על כיסוי המנוע של הטאנג/קינן כהן

השורה התחתונה

כפי שאמרנו בפתיח, ה-BYD טאנג הוא רכב שנמצא במשבצת ייחודית לו. 7 מושבים, חשמלי, מאובזר, חזק ובמחיר כזה? אין שום רכב שנמצא באותו איזור חיוג לפחות לא כיום בשוק הישראלי. האבזור, הכוח, הביצועים וגם צריכת החשמל כל עוד לא מגזימים כל אלו הן נקודות החוזקה שלו. עבור הלקוחות שאלו דרישות הסף הקריטיות שלהם יש פה מוצר שמתאים להם בול.

מכיוון שבתחומי המרווח והשימושיות הוא גם בסדר גמור אבל טעון שיפור של ממש בתחומי הנדסת האנוש וההתנהגות - קשה לומר שיש פה רכב שיותיר חותם על השוק. אם אתם בעולמות הצורך ב-7 מושבים ובסכומים האלו ומוותרים על הביצועים בקו ישר ועל ההנעה החשמלית יש אלטרנטיבות היברידיות מוצלחות כמו טויוטה היילנדר, נטענות שקע כמו קיה סורנטו ואם שני המושבים האחוריים גם הם לא כורח - WEY קופי 01 יעשה עבודה לא פחות טובה.

BYD טאנג. קינן כהן
יהפוך למשמעותי כמו אחיו הקטן?/קינן כהן

על הצד הטכני: BYD טאנג

מנוע, הנעה: חשמלי, שני מנועים, כפולה
סוללה: 86.4 קוט"ש
הספק (כ"ס): 518
מומנט (קג"מ): 69.3
תיבת הילוכים: אוטומטית יחס יחיד

ממדים:
אורך (מ'):
4.9
רוחב (מ'): 2
גובה (מ'): 1.7
בסיס גלגלים (מ'): 2.82
תא מטען (ליטרים): 235 (תצורת 7 מושבים), 940 (בקיפול שורה שלישית)

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 4.6 (יצרן), 4.3 (מבחן)
מהירות מירבית (קמ"ש): 180
טווח (יצרן): 400 ק"מ
טווח (מבחן): 305-470 ק"מ

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: לא בוצע

בטיחות אקטיבית:
התרעת סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, התרעת אי שמירת מרחק, זיהוי רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורי מהירות

זיהום אוויר:
קבוצה 1 מ-15

אחריות:
5 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה

מתחרים:
מרצדס EQB, טויוטה היילנדר, קיה סורנטו פלאג אין, WEY קופי 01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully