וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס EQB במבחן ראשון: הוא מצוין, אבל למי הוא מתאים?

עודכן לאחרונה: 5.8.2022 / 16:27

שנתיים וחצי לאחר הצגת מרצדס GLB, אנחנו פוגשים את הגרסה המחושמלת שלו; יצאנו לבדוק איך הצליחה ההשתלה, והאם הוא מצדיק 390,000 שקלים?

מבחן דרך: מרצדס EQB. רמי גלבוע
שבעה נוסעים בקרוסאובר חשמלי, וזה גם מרצדס/רמי גלבוע

במסגרת תהליך החשמול המואץ של מרצדס, EQB מתבסס על GLB שבקרביו הושתלו שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 228 כ"ס ו-39 קג"מ, עם מצבר בקיבולת 66.5 קווט"ש. אלו נתונים צנועים יחסית (באירופה נמכרת גם גרסת 350 עם 288 כ"ס), המתאימים לקרוסאובר נטול יומרות ספורטיביות. היינו שמחים למצבר בעל קיבולת גבוהה יותר, להגדלת טווח הנסיעה; כרגע, זה מה שיש.

תג המחיר מייצג את העובדה שזה מרצדס כהלכתו, וגם את העובדה שזו אופציית 5+2 החשמלית-פרימיום, היחידה היום בשוק - למעט חלופות סיניות בודדות, הרחוקות מאוד מהחבילה אותה מציע ה-EQB. מרצדס מציעה גרסת כניסה 'אלקטריק' במחיר 350,000 שקלים, 'אלקטריק ארט' ב-390,000 (רכב המבחן), ו-AMG Line ב-430,000 שקלים. לשלושת הגרסאות יש את אותה יחידת כוח/מצברים, וההבדלים הם ברמת האיבזור. ל-AMG יש גם חישוקי 20-אינץ' ומתלים אדפטיביים.

מבחן דרך: מרצדס EQB. רמי גלבוע
הגריל הקדמי אטום ונוצץ, בסגנון העולם המחושמל. הלוגו גדול ובוטח, כונסי האוויר צומצמו מאוד/רמי גלבוע

עם גרסת בנזין המצוידת במנוע 1.3 ליטר חלש מדי ועם AMG יקרה מדי, קהל הלקוחות הצביע ברגליים - בשנתיים האחרונות נמכרו בארץ רק 100 יחידות GLB. וראה זה פלא, בחודש שחלף מאז פתיחת המכירה של הגרסה המחושמלת, הוזמנו כבר למעלה מ-100 EQB חשמליים. זוהי עדות מוחשית לאטרקטיביות הגדולה של הגרסה החשמלית. מרצדס הפסיקה למכור את גרסאות הבנזין, וה-EQB הפך להיות אחד מתוך שישה דגמים חשמליים של יצרנית היוקרה משטוטגרט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מבחן דרך: מרצדס EQB. רמי גלבוע
הישבן הרבוע קצת מגושם למראה, אבל הוא מעניק מרווח ראש ראוי לנוסעים בשורה האחורית/רמי גלבוע

אותה הגברת, באותה האדרת

מראה ה-EQB כמעט ולא השתנה, למעט גריל קדמי שעכשיו הוא אטום ומבריק, כונסי אוויר שהוקטנו (כי כבר לא צריך אותם), ועוד זוטות עיצוביות. הוא נותר עם עיצוב קשוח עם ישבן אנכי למדי, המסוגל להכיל את הנוסעים השישי והשביעי. חרטום הגרסה החשמלית עודן כהתאמה לדרישות השוק וגם, לשיפור האירודינמיות. באופן אישי אהבתי יותר את החרטום הקודם, החשמלי עדין מדי לטעמי.

ה-EQB קצר בכמה סנטימטרים מאאוטלנדר או קודיאק, והמרחב הפנימי הצטמצם עקב המצבר שנדחק מתחת לרצפה. התחושה אינה של רכב גדול, וגם עיצוב הפנים אינו נוצץ ועדכני כמו אצל חלק מהמתחרים. בתמורה קיבלנו איכות גבוהה מאוד של דיפונים וריפודי עור, עם מראה היי-טק המקנה אווירת פרימיום כהלכתה. בחזית מותקן פאנל הזכוכית של מרצדס עם שני צגי 10.25 אינץ', בהירים וצלולים. המולטימדיה רגישה ופועלת היטב, מצויידת במצלמה מצוינת, קישוריות מלאה וגיבוי של מתגים פיזיים אינטואיטיביים. לוח המחוונים מאפשר לבחור במספר סוגי תצוגה, בעזרת מערכת MBUX הוורסטילית.

מבחן דרך: מרצדס EQB. רמי גלבוע
תא הנוסעים מתוחכם ואיכותי ביותר. מתחת לצג המולטימדיה פרושה סוללת מתגים פיזיים נוחים להפעלה. המושבים פחות נוחים מכפי שניתן לצפות/רמי גלבוע

מלפנים יש מספיק מרחב ותנוחת הישיבה גבוהה יחסית, אבל לא הצלחתי להתאהב במושבי העור; יש להם שפע כוונונים אבל ריפוד המושב מוצק ולא מספיק ארגונומי, לטעמי. במושב האחורי (מתכוונן על גבי מסילה) יש מקום לזוג נוסעים מבוגרים + אחד קומפקטי, ומאחור? שני מושבים קטנים יותר, לטענת מרצדס הם מתאימים לנוסעים בגובה עד 1.60 מטרים. בתצורת 7 מושבים נשארים עם תא מטען מצומק אבל בתצורת 5-מושבים יש 495 ליטרים שימושיים. מטריד מאוד הוא היעדרם של פתחי מזגן אחוריים בגרסת הבסיס; הלו, 350,000 שקל ואין יציאות אחוריות? מה כבר ביקשנו?

מבחן דרך: מרצדס EQB. רמי גלבוע
תחושת המרחב אינה נדיבה למרות שיש מספיק מקום, והישיבה גבוהה יחסית. לוח המחוונים מרשים, מערך ההפעלה MBUX גמיש ואיכותי. פתחי האוורור מיוחדים למראה/רמי גלבוע

איך מרגישים 228 כ"ס על 2,175 ק"ג?

ל-EQB אין אורווה ענקית אבל יש לו 39 קג"מ הזמינים בכל רגע, ומאיצים את המרכב בנחרצות מענגת. התאוצה ל-100 קמ"ש נמשכת 8 שניות, זה לא נתון מי-יודע-מה עבור חשמלית מודרנית. אבל הסיפור האמיתי הוא התאוצה הלינארית המאפשרת זינוק הנמשך ביציבות מעל למהירות תלת ספרתית ועד 160 קמ"ש מירביים. זו לא חשמלית שמרגשת בתאוצה מסחררת, אבל התחושה מצוינת: תגובות הדוושה טובות, תאוצות הביניים חריפות, אין בעיה לטוס איתו במעלה הכביש לערד או מצפה שלם. לאחר כמה ניסיונות החלטתי להשאיר את בורר מצבי הנהיגה ב-Comfort; במצב Sport מתקבלת תגובת דוושה חדה מדי, זה מיותר. ניתן לבחור בין שלושה מצבי בלימה רגנרטיבית, הקיצוני שבהם מאפשר נהיגה בדוושה אחת, כמעט ואין צורך לגעת בבלם. זה נחמד לקטעי נהיגה ספורטיביים אבל הבלימה החזקה הופכת ללא נעימה, שלא לדבר על כך שהיא עשוייה להטריף את מי שנוהג מאחורייך.

מבחן דרך: מרצדס EQB. רמי גלבוע
הישיבה מאחור נוחה מאוד לזוג מבוגרים. שני גגות שמש מחדירים אור וחום מבחוץ. את פתחי האוורור האחוריים תקבלו רק בשתי הגרסאות הבכירות, זה תמוה/רמי גלבוע

כיול המתלים נוח מאוד, נתמך על ידי צמיגים בחתך 50; הם תורמים לרמת הנוחות הגבוהה - בוודאי ביחס לרכב חשמלי, השוקל למעלה משתי טונות. כיול המתלים מגביל את הפוטנציאל לשעשועי כביש, והמרכב רוכן לא מעט בפניות חדות. רמת האחיזה גבוהה ואתה יכול אפילו להתענג בכבישים הררים, אם כי אין מה לדבר על נהיגה ספורטיבית. הבלימה טובה אבל בנהיגה מהירה במורד היא פחות צפוייה ולינארית, תוצאה של שילוב הטעינה החשמלית. שני המנועים החשמליים מעניקים הנעת 4X4, והצמיגים מגיעים בחתך 50 נחמד; רק אל תחשבו שזה רכב שטח... החרטום נמוך ופגיע, ואין צמיג חלופי.

מבחן דרך: מרצדס EQB. רמי גלבוע
הנעת 4X4 תסייע בנסיעת שבילים מסודרים, אבל אל תגזימו בהרפתקנות השטח; בטח כאשר אין לכם צמיג חלופי/רמי גלבוע

סיפור הפרברים

מרצדס מצהירה על תצרוכת חשמל של 18.1-19.4 קווט"ש לכל 100 קילומטרים, נתון אופטימי המשקף טווח נסיעה של 365-340 קילומטרים. בנהיגה בינעירונית רגועה עד פיהוק (100-120 קמ"ש, מעט מאוד פקקים ועקיפות) מדדתי כ-21 קווט"ש ל-100 קילומטרים, זה משקף טווח נסיעה של 315 קילומטרים. בנהיגה תובענית יותר הידרדרתי ל-29 קווט"ש ל-100 ק"מ, המייצגים טווח של פחות מ-250 קילומטרים. בחיים האמיתיים אני משער שניתן לבנות על 270-220 קילומטרים המבשרים שהחל מ-מאתיים ומשהו, אתה מתחיל לבדוק איפה נמצאת עמדת הטעינה הבאה.

עבור לקוחות עירוניים / פרבריים, אין כאן שום בעיה. עבור לקוח המרחיק לעתים קרובות לטווחים של 200-250 קילומטרים ליום, יש כאן מגבלה. ניתן להתגבר עליה בעזרת עמדות טעינה ציבוריות, אבל זו כבר התעסקות מטרידה למדי. קצב טעינה של 100 קילווואט אינו מהטובים ביותר אבל הוא מאפשר להגיע מ-20 ל-80% טעינה בעמדת מהירה בכחצי שעה. טעינה ביתית תימשך 6-7 שעות. בינינו, כמה פעמים בשנה נוסע 'הלקוח הסביר' יותר מ-250 קילומטרים ביום? עבור רובם המכריע של הלקוחות יהיה זה אירוע זניח ושולי לחלוטין, אותו ניתן לפתור בעזרת טעינה 'על הדרך'.

מבחן דרך: מרצדס EQB. רמי גלבוע
שימוש בכל המושבים מצמצם מאוד את תא המטען/רמי גלבוע

סיכום

אפשר להתקומם על מחיר ה-EQB אבל בימים בהם נמכרים קרוסאוברים קוריאניים כמו יונדאי פאלסייד או פרימיום קוריאני חשמלי כמו ג'נסיס GV60 ב-300,000 שקלים ויותר, 350,000 עבור מרצדס חשמלי 5+2, לא נשמע כל כך מופרך. ה-EQB יעניק לבעליו אווירת פרימיום המשולבת בשימושיות גבוהה, נוסחת הפלא של 5+2, רמת בטיחות גבוהה וביצועים המספקים לחלוטין את רוח המוצר. הוסף על כך את המוניטין והאטרקטיביות של המותג הגרמני, ולא תתקשה להבין מדוע הוזמנו 100 חתיכות, עוד לפני שה-EQB התקרבו לחופי המדינה.

מבחן דרך: מרצדס EQB. רמי גלבוע
לוגו התקע החשמלי מבהיר למי שמאחור- כאן נוסע אדם אמיד וירוק/רמי גלבוע

על הצד הטכני :מרצדס EQB Electric Art

מנוע, הנעה: שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה 4Matic
הספק מרבי משולב (כ"ס): 228
מומנט מרבי (קג"מ): 39
תיבת הילוכים: אוטומטית, הילוך יחיד

אורך (ס"מ): 468.4
רוחב (ס"מ): 183.4
גובה (ס"מ): 170.1
בסיס גלגלים (ס"מ): 282.9
נפח תא מטען (ליטר): 495
צמיגים: 235/50R19
משקל עצמי (ק"ג): כ-2,175

תאוצה 0-100 (שניות): 8.0 שניות
מהירות מרבית (קמ"ש): 160 (מוגבלת אלקטרונית)
טווח נסיעה (מבחן): 315-250 קילומטרים

מחיר (שקלים): 349,900

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully