וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק: 5.5 מיליארד שקל למאות קרונות לרכבת ישראל

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 22:38

דירקטוריון הרכבת צפוי לאשר מחר רכישת מאות קרונות חדשים מסימנס ומאלסטום, שיאפשרו הפעלת קווים חדשים וצמצום הצפיפות בקווים הקיימים

בווידאו: הקרונות החשמליים החדשים של רכבת ישראל, וידאו: אוהד אמיתון / TPS/אוהד אמיתון / TPS

דירקטוריון רכבת ישראל, שבראשו עומד היו"ר עו"ד משה שמעוני, ידון מחר בהצעתן של מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר, לרכוש מאות קרונות חדשים מהחברות סימנס ואלסטום.

מדובר במהלך שמקדם מייקסנר מזה זמן רב, ואמור להיות תשובה לצפיפות ברכבת על רקע חוסר היכולת להגביר כרגע את התדירות ברוב הקווים עד להשלמת המסילה הרביעית בנתיבי איילון באמצעות הארכת הרכבות הקיימות ל-10 ואף 12 קרונות. בנוסף ישמשו הקרונות החדשים קווי רכבת חדשים שיופעלו בשנים הבאות עם השלמת המסילה המזרחית שדרכה יפעלו רכבות נוספות מהצפון לדרום והמסילה לאורך כביש 431, שתחבר את מסילת איילון ליישובי השפלה כמו רמלה ומודיעין, ולירושלים.

מדובר בסכום של 5.5 מיליארד שקל, הזמנת הקרונות ומערכי הרכבת הגדולה בהיסטוריה של רכבת ישראל, והיא זוכה לתמיכת משרד האוצר, שמבקש להגביר את האטרקטיביות של הרכבת כאמצעי הגעה לעבודה על חשבון הרכב הפרטי. לעסקה הוקצה מימון נפרד מתקציבי הרכבת הקיימים, והיא גם לא תושפע מהצורך במימון קידום תכנית החיבור המסילתי בין קריית שמונה לאילת.

שיא של כל הזמנים במספר הנסיעות ברכבת ישראל נשבר במהלך חג החנוכה. דוברות רכבת ישראל, אתר רשמי
קרונות אלסטום/בומברדיה שכבר משמשים את הרכבת/אתר רשמי, דוברות רכבת ישראל

בעסקה הגדולה מבין שתיים יוזמנו 81 מערכים בני 6 קרונות מחברת סימנס הגרמנית. מדובר במערכים בעלי כושר תנועה עצמאי שניתן להפעיל גם כשהם מחוברים, עם נהג אחד ו-2 פקחים, על בסיס הפרויקט שכבר מתבצע להארכת הרציפים בתחנות הרכבת. הן יהיו מהדגם שכבר משמש למשל בקו לירושלים, אך בתצורה שונה, למשל עם שולחנות מוגדלים לנוסעים המאפשרים הצבת מחשבי לפטופ עליהם. שווי העסקה עם סימנס: 4.5 מיליארד שקל.

בעסקה נוספת יוזמנו מחברת אלסטום הצרפתית, הבעלים של בומברדיה שסיפקה את הקרונות הדו קומתיים של הרכבת 81 קרונות נוספים. כ-30 מהם ישמשו להארכת קרונות קיימים וישמשו כקרונות לרוכבי אופניים, לאור העלייה החדה בביקוש של נוסעים לקחת עימם את האופניים ליעדים, והצפיפות שהדבר יצר בקרונות הנכים והאופניים הקיימים. שווי העסקה הזו: 200 מיליון יורו.

אם תאושר העסקה תתחיל אספקת הקרונות החל משנת 2025, ותתקדם בהתאם לפתיחת המסילה המזרחית המתוכננת לסוף שנת 2026, ומסילת 431 ב-2027.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מציגים את תכנית "ישראל אחת". חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
סמוטריץ' לצד נתניהו ורגב במסיבת העיתונאים היום על תוכנית הרכבת המהירה מקריית שמונה לאילת/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מייקסנר יסיים את תפקידו באוקטובר, לאחר שנאלץ להתפטר על רקע מאמציה של שרת התחבורה מירי רגב להדיחו לאחר שסירב לאפשר מינויים פוליטיים ברכבת. במסיבת העיתונאים היום לרגל אישור תכנית הרכבות המהירות עקץ שר האוצר בצלאל סמוטריץ' את רגב והחמיא למייקסנר, שנכנס לתפקידו כאשר סמוטריץ' שימש כשר התחבורה.

"אני רוצה להודות לאדם אחד בקהל, שלא היינו פה בלעדיו", אמר סמוטריץ'. "מיכה החזיר את הרכבת אל הפסים ואת האמון בה מצד משרדי הממשלה. בקרוב תסיים את תפקידך ואני מקווה שיימצא לתפקיד עוד אדם כמוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully