וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אישור עסקת הקרונות: קרון אופניים נפרד בכל רכבת

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 20:38

דירקטוריון רכבת ישראל אישר את עסקת הענק לרכש מאות קרונות, שיאפשרו הפחתת עומסים ברכבות, והפעלת רכבות ארוכות יותר עם עד 12 קרונות בו זמנית. קרונועי הסימנס יקבלו מושבים משופרים ושולחנות עבודה מוגדלים

קרונועי סימנס בנמל. רכבת ישראל,
קרונועי סימנס חדשים שהגיעו לארץ בעסקה קודמת לפני כניסתם לשירות/רכבת ישראל

דירקטוריון רכבת ישראל אישר אחר הצהריים את עסקת הענק לרכש מאות קרונות מסימנס ואלסטום, שצפויים להגיע לארץ החל מ-2025. העסקה תועבר כעת לאישור ועדת המכרזים במטרה לחתום עליה עוד השנה.

הבשורה הגדולה היא לנוסעים המשלבים רכיבה באופניים ונסיעה ברכבת: הרכש החדש יאפשר הצבת קרון יעודי לאופניים בכל רכבת, בנפרד מקרון הנכים, שבדגמי אלסטום הדו קומתיים ("הרכבות האדומות") יוכל לשאת בקומה הראשונה עד 25 זוגות אופניים, בנוסף למושבים לרוכבים לאורך הקרון. גם בדגמי סימנס ("הרכבות הלבנות") יהיו קרונות יעודיים לאופניים, כאשר ההבדל מקרון הנכים יהיה הסרת תא השירותים הגדולים ושורות מושבי הנוסעים הרוחביות.

עוד שיפור מגיע בעקבות תלונות נוסעים על הסידור הפנימי של קרונות הסימנס. כל הקרונועים מתוצרת החברה הגרמנית, כולל אלה שיגיעו כבר באוקטובר הקרוב ואספקתם הוקדמה מ-2024 ובעסקה שאושרה כעת יצוידו בשולחנות עבודה גדולים יותר שיתאימו לעבודה עם מחשב נייד, במושבים משודרגים, ומתוספת שקעי USB ושקעי 220 וולט.

פריקת קרונות אלסטום חדשים. רכבת ישראל,
פריקת קרונות אלסטום חדשים בעסקה קודמת/רכבת ישראל

בנוסף יאפשר הרכש המאסיבי הפעלת רכבות ארוכות יותר שיוכלו להסיע יותר נוסעים: רכבות האלסטום יופעלו במתכונת של 8 קרונות, ורכבות הסימנס במתכונת של 12 קרונות, המורכבים משני מערכים של שישה קרונועים. ההבדל: קרונות האלסטום זקוקים לקטרים חשמליים שימשכו אותם, לעומת הסימנסים שמסוגלים לנסוע לבד במערכים של ארבע או שישה קרונעים, או חיבורים שלהם. הצורך בתוספת מושבים גדל בחודשים האחרונים לאחר שמספר הנוסעים ברכבת חזר לזה שלפני פרוץ הקורונה.

הפעלת הרכבות המאורכות תלויה בהשלמת פרויקט הארכת הרציפים בתחנות הרכבת, שיסתיים רק ב-2027, אבל חלקו כבר בוצע, כך שאפשר יהיה להתחיל בהפעלת רכבות כאלה עוד בסוף 2023.
בכך אישר דירקטוריון הרכבת בראשות עו"ד משה שמעוני את תכנית ההצטיידות שהציג המנכ"ל מיכה מייקסנר, לאחר עבודת מטה שריכז מנכ"ל משרד התחבורה החדש משה בן זקן.

הרכש שאושר כולל 81 קרונות אלסטום דו קומתיים ו-15 לרזרבה, 81 מערכי סימנס עם 6 קרונועים בכל אחד, ו-4 קטרים חשמליים מדגם TRAXX. הקרונות והרכבות החדשות יוסיפו כ-22 מיליון מקומות ישיבה בחישוב שנתי ויאפשרו להוציא משירות רכבות חד קומתיות בעלות קיבולת נמוכה. שווי העסקה הסופי יעמוד על כ-7 מיליארד שקל.

הקרונות הדו קומתיים האדומים מתוצרת אלסטום יצטרפו ל-580 קרונות מסוג זה הקיימים בצי. הקרונועים החשמליים מתוצרת סימנס יצטרפו ל-24 סטים הפעילים בצי מזה כשנתיים, ול-36 סטים נוספים אשר צפויים להתחיל להגיע לישראל במהלך השנה הנוכחית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עומס ברכבת ישראל בעקבות תקלה ברכבת ,ספטמבר 2012. דרור עינב
עומס נוסעים בתחנת סבידור/דרור עינב

שרת התחבורה מירי רגב מסרה כי: "המהלך יאפשר להגדיל את מספר הנסיעות מ-70 מיליון ב- 2019 לכ-105 מיליון בשנת 2025 ו-300 מיליון בשנת 2040. מדובר בהגדלה של עשרות אחוזים בקיבולת הנוסעים, שתפחית את הצפיפות בשעות השיא וישפר את השירות הרכבתי".

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, מסר כי "רכש הקרונות מצטרף לאירועים דרמטיים כמו אישור הממשלה על יציאה לתכנון קו הרכבת לאילת, אישור השרה לקידום תוכנית המטרו בגוש דן, והשקת הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב".

מיכה מייקסנר, מנכ"ל הרכבת, ציין: "תוכנית הרכש מיועדת לתת מענה קרוב ואפקטיבי לגודש הקיים ברכבות ולאפשר שירות רכבתי ראוי במהלך הגידול בהיקפי הביקושים לשירות הרכבת".

יו"ר הרכבת משה שמעוני סיכם כי "זוהי בשורה לנוסעים. נסיע את ישראל עם צי חדיש, חשמלי, ירוק ונקי לסביבה, אשר ישפר משמעותית את השירות הרכבתי בכל הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully