וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום ליל קיץ: סיכום Drift Fest ערד

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 21:12

הישג נוסף לספורט המוטורי הישראלי נרשם בסיכום יומיים של מירוצי דריפטים ב- Drift Fest. בתפריט: המון עשן, וולוו מטורפת, שופט איטלקי ואבא ובן שמתחרים ראש בראש

DRIFT FEST ערד 2023. רונן טופלברג,
הדוגמניות, רגע לפני האקשן עצמו/רונן טופלברג

למרות המיקום המדברי, למרות החום, למרות העובדה שספורט מוטורי עדיין רחוק מאוד מלהיות אירוע מרכזי בתרבות הספורט המקומית - האירוע שאתם רואים בתמונות פה לא היה פאטה מורגנה, חיזיון תעתועים או מיראז' כתוצאה ממכת חום, אלא חגיגה ענקית שקרמה עור וגידים במסלול המירוצים סמוך לערד.

הביקור הקודם שלנו, בימי ההכנה לתחרות עצמה בהחלט השאיר רושם חיובי של ציפייה למה שמצפה לנו בימי התחרות עצמה, אבל לראות את כל הדבר הזה מתרחש מול קהל של כ-1000 צופים בכל אחד מימי התחרות, עם כל מעטפת ההפקה המתוקתקת, זה כבר היה משהו אחר לגמרי.

DRIFT FEST ערד 2023. רונן טופלברג,
האב והבן לבית מזרחי חלקו מכונית/רונן טופלברג

ענף הדריפטים הוא פן צעיר יחסית של ספורט מוטורי, צעיר ושונה מאוד, שכן בניגוד לענפים אחרים, התחרות כאן אינה מול השעון או כנגד מתחרים אחרים באופן הקלאסי של הראשון לחצות את קו הסיום. אבל הוא בין ענפי הספורט המהיבים ביותר לצפייה, כאשר ה-SHOW לקהל הוא חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מההישג הנדרש מהמתחרים. ו-SHOW אדיר זה בהחלט מה שהיה שם. מופע שמתבטא לא רק בביצועי הנהיגה אלא לא פחות מכך בנראות של המכוניות, אלו שנעו ממאזדה מיאטה קומפקטית ועד וולוו סטיישן מוסבת וגם ניסאן GTR מפלצתית לא פחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
DRIFT FEST ערד 2023. רונן טופלברג,
אש ותמרות עשן מהב.מ.וו E36/רונן טופלברג

44 מתחרים התייצבו עם מכוניות ייעודיות ומותאמות למירוצי דריפטינג, בהם נמדדת מיומנות הנהג ביכולת לשמור את המכונית בהחלקה מתמדת תחת כוח, תוך שינויי כיוון, הפרשי גובה, זוויות החלקה יוצאות דופן ועוד. כל זה עוד לפני שהכנסנו למשוואה את הקטגוריה המאתגרת יותר - הטנדם. שם, נדרשים שני הנהגים שנמצאים בו זמנית על המסלול לייצר רצף החלקות בפורמט של רודף ונרדף. כאשר הנהג המוביל נמדד בפרמטרים השיפוטיים של שליטה, זווית, מהירות ודיוק והמתחרה השני ה"רודף" מאותגר ביכולת שלו לחקות במדויק את התנועות של הרכב המוביל. למעשה יש אפילו ניקוד עונשין על נהיגה בקו ישר.

DRIFT FEST ערד 2023. רונן טופלברג,
צוות השיפוט: ניקוד חיובי על תעוזה, דיוק וזווית, הפחתת ניקוד על נסיעה בקו ישר/רונן טופלברג

הרוח החיה מאחורי ההפקה הזו הוא מיכאל חן, השם הגדול בהפקות ספורט מוטורי בישראל שכבר פגשנו בשלל אירועים בחצי השנה האחרונה. החל במירוצי טיפוס הגבעה במבוא חמה ופוריה, מירוצי הדראג בדימונה ובין לבין מירוצי שטח - כולם מתוקתקים ברמה גבוהה ביותר, מושכים אליהם את טובי המתחרים בספורט המוטורי ויחד איתם שורת רשויות וספונסרים, בתקווה כמובן שאלו ילכו ויתרבו עם הזמן בזיהוי פוטנציאל החשיפה.

DRIFT FEST ערד 2023. רונן טופלברג,
כולל חיות לא שגרתיות בכלל כמו השברולט S10/רונן טופלברג

הפעילות שנערכת תחת ליגת האקסטרים, שם ניתן גם לעקוב אחר האירועים הבאים, הצליחה למשוך קהל גדול מאוד, כ-2,000 צופים שהרחיקו עד למסלול בערד ובשעות הערב כדי לקבל את אחת ההצגות הטובות יותר בסביבה של יכולות נהיגה משובחת. למעשה מגבלת הקיבולת לקהל הייתה הדבר היחיד שהביא לכך שאלו כל הצופים שיכלו לצפות במירוצים, הכרטיסים כולם נמכרו במהירות והנכונות של כלל הצופים להישאר גם לשעות סיום האירוע המאוחרות ב-22:30 היו עדות לכך. העובדה שבמקום היה שירות "פוד טראקס" שסיפקו את האוכל עם שליחים עד היציע בוודאי סייעה לכך. את הנחיית האירוע ביצעו דורון קאופמן מ"מוטורהדס" ובועז קורפל.

DRIFT FEST ערד 2023. רונן טופלברג,
2000 צופים וכרטיסים שנמכרו מראש ומיד מראים את הפוטנציאל/רונן טופלברג

על השיפוט באירוע הופקד "מיקור חוץ" בדמות שופט איטלקי שממלא את התפקיד הזה גם באליפות בריטניה בדריפטיג, או כמו שהגדיר את זה אדם פרנק, מייסד בית הספר לדריפטים MY WAY DRIFT שהוא גם המנהל המקצועי של האירוע "לא דובר לא עברית ולא ערבית, כך שלא תוכלו להתווכח איתו". הרוח הספורטיבית הייתה לא רק בין מתחרי הקבוצות השונות, אלא גם בתוך הקבוצות כאשר האב והבן למשפחת מזרחי, שחף ואופק, שנהגו בסובארו BRZ אף התחרו ראש בראש בשלב הטנדם. מה עושים כאשר יש שני מתחרים על אותה מכונית? שואלים מארטיום את הוולוו סופר-סטיישן המופרעת שלו. רוח ספורטיבית, כבר אמרנו. אגב, ההיכרות המועטה על הוולוו אכן הייתה בעוכריו של הבן, והיה זה שחף שסיים את המקצה כמנצח, אבל הכל כמו שאומרים נשאר במשפחה.

ארטיום עצמו שזכה, לפחות לפי התשואות והשאגות לתואר חביב הקהל השיג ניקוד גבוה. אבל לא הצליח להעפיל לפודיום. לשם העפילו במקומות הראשונים עידן לוי בקטגוריית הסולו בב.מ.וו סדרה 3 ואולג "שארקי" וסילקוב בקטגוריית הטנדם, גם הוא בב.מ.וו סדרה 3.

DRIFT FEST ערד 2023. רונן טופלברג,
חביבת הקהל - הסופר וולוו סטיישן/רונן טופלברג

מיכאל חן - מפיק מרוץ Drift Fest ערד: "אני רוצה להודות לעיריית ערד ולעומד בראשה, ראש העיר עו"ד ניסן בן חמו, על הבית החם שקיבלנו ועל האפשרות לייסד ולקיים את אליפות הדריפט והפסטיבל במסלול בערד, מסלול מרוצים תקני וחוקי בישראל. אנחנו בעלי ניסיון רב בתחום המוטורי ועוסקים בלא מעט אירועים שיתקיימו בעתיד, בהם יבקרו וייהנו אלפי משתתפים. אנחנו רואים בעיר ערד פוטנציאל אדיר להמשך שיתופי פעולה בעתיד, וגאים, כמו העיר המארחת, לשים את ערד, את הספורט המוטורי ואת ענף המרוצים החוקיים על המפה. תודה מיוחדת להילה צחי, מנכ"לית החברה הכלכלית ערד ולאדם פרנק My Way, אתה ענק".

DRIFT FEST ערד 2023. רונן טופלברג,
גם כשזה לא הולך חלק, זה חלק מהעסק/רונן טופלברג

תוצאות המרוץ

קטגוריית סולו -

מקום ראשון - עידן לוי, ב.מ.וו סדרה 3 (100 נקודות)
מקום שני - יהודה בר, מאזדה MX-5 (92 נקודות)
מקום שלישי - דיב אדרי, מאזדה MX-5 (85 נקודות)

DRIFT FEST ערד 2023. רונן טופלברג,
קטגוריית הטנדם "רודף ונרדף" במופע בלט/רונן טופלברג

קטגוריית טנדם -
מקום ראשון - אולג וסילקוב, ב.מ.וו סדרה 3 (100 נקודות)
מקום שני - ניר שוקרון, מאזדה MX-5 (92 נקודות)
מקום שלישי - ליאב נגר, ב.מ.וו סדרה 3 (85 נקודות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully