וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מאבק ארוך: אבל בענף הרכב על מותה של זהבה קוגן

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 10:08

קוגן (46) הייתה אחת המנהלות הבודדות בענף. היא צברה הערכה וחברים רבים בקריירה הארוכה שלה שהתנהלה בשנים האחרונות תוך המאבק שניהלה באומץ ובגילוי לב במחלת הסרטן

זהבה קוגן. רונן טופלברג,
קוגן ופולסטאר/רונן טופלברג

אבל כבד ירד אתמול על ענף הרכב המקומי כאשר נודע על פטירתה של זהבה קוגן, אחת המנהלות הבודדות בענף, ניהלה בשנתיים האחרונות את פעילות מותג פולסטאר במאיר, אך במהלך הקריירה שלה ליוותה מותגים רבים, וצברה הרבה הערכה וחברים בענף התחרותי הזה.

חברים שעצרו את נשימתם בשנים האחרונים, מאז חשפה בגילוי לב לפני כשלוש וחצי שנים את מאבקה בסרטן, שהתגלה אצלה בשלב מאוחר. בדף הפייסבוק שלה הקפידה לעדכן על המאבק, בין אולמות התצוגה וביקורי היצרן, לנסיעות למחלקה האונקולוגית בבית החולים שיבא תל השומר, לבין החיים ברמת גן עם בן זוגה הדר וילדיהם הקטנים מטר וטבת.

קוגן (46) שירתה בצה"ל כקצינת מבצעים בטייסת 120, טייסת הבואינג של חיל האוויר, ומייד עם שחרורה החלה את הקריירה שלה בענף הרכב. היא התחילה את דרכה כאשת מכירות בקיה, ואחר כך מילאה שורת תפקידים בצ'מפיון מוטורס, בין השאר כמנהלת מוצר בסקודה ומנהלת השיווק של סיאט. בהמשך ניהלה את מותג סמארט בכלמוביל, שימשה כמנהלת האופרציה באפליקציית המוניות Gett, ניהלה את ההשקה המחודשת של DS בלובינסקי, שימשה כנציגת ג'נרל מוטורס ביבואנית המקומית
שלה UMI ובשנים האחרונות הובילה את השקת פולסטאר השבדית-סינית.

לפני ארבע שנים התראיינה קוגן לוואלה רכב, וסיפרה על הקריירה והדילמות

יום האישה בוואלה רכב - זהבה קוגן "DS"/שי ורקר

"לפני כשנה בחרנו בזהבה להיות הקברניטה של המותג פולסטאר שאותו ניהלה בחריצות, מסירות והתמדה, בימים של סערה ובימים של גלים שקטים", סיפר שרון גלזר, מנהל חטיבת הפרטיות במאיר. "זהבה, שהיו לה את הגלים והסערות הרפואיות שלה, מעולם לא התלוננה ולא נתנה לעצמה הקלות. למדנו ממנה המון, ויותר מהכל - על פרופורציות".

דני שביט, מנכ"ל לובינסקי, סיפר כי "זהבה הייתה לוחמת אמיתית. בהתחלה דיברו איתה על חודשים, והיא שברה את כל הסטטיסטיקות. זהבה ידעה כאשת מקצוע להתעקש מול היצרן ולייצר את המציאות כפי שהבינה אותה. היא התבלטה גם כאשת מוצר, עם המון הבנה במפרט ובפרטים הקטנים. היום אפשר כבר להגיד שהיא עזבה את DS כדי להילחם את המלחמה האישית שלה. היא אמרה לי 'יש לי את כל המידע, אני אנצח'. כל כך עצוב לנו עכשיו".

רונן לביא, סמנכ"ל סמלת ומנהל החטיבה העסקית בחברה, חברה הקרוב של קוגן, ספד לה: "זהבה הייתה שייכת לדור שרצה לעבוד בענף הרכב מתוך תשוקה ואהבה אמיתית למכוניות. בדרכה המיוחדת והבלתי מתפשרת היא חתרה תמיד שהכל ייראה ויתנהל בצורה מופתית והקפידה על כל פרט ופרט. ביקור באולם התצוגה במותגים שתחת ניהולה תמיד היו חוויה אחרת, הן בנראות המושלמת והן ברמת השירות ועד לדרך הגשת הקפה.

"זהבה דבקה בגישה שרכב הוא משהו שצריך ליהנות ממנו וממש לא כלי להעברה מנקודה A לנקודה B. לכן תמיד דגלה בכך שצריך לדבר ולהסביר על מומנט לפני שמדברים על גודל מסך המולטימדיה ושנכון לדבר על ערכי המותג לפני שמדברים על המחיר. בדרכה המיוחדת ידעה להתחבר מייד לכולם. אם נקביל את הסתלקותה של זהבה מהעולם ונשווה לעולם הרכב, נוכל להשוות זאת לשינוי הקיצוני במעבר ממנועי בעירה פנימית לחשמל. מה שהיה כבר לא יהיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דף הפייסבוק של זהבה קוגן. צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לפני חודשיים העלתה קוגן פוסט נוקב על ההתמודדות עם הסרטן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך

ביוני האחרון העלתה פוסט בפייסבוק עם תמונה שלה מתאמנת בחדר כושר, וליוותה אותו בטקסט נוקב על החיים כחולת סרטן. "שלוש שנים חלפו מאז אותו יום אומלל בו הדר ואני מצאנו את עצמנו במיון תל השומר. שלוש שנים מאז אושפזתי והגעתי למחלקה הכי יפה והכי נוראה בבית החולים, אונקולוגיה. שלוש שנים מאז הסערה התחוללה עלינו, מאז המערבולת שנכנסה אל חיינו מתוך גופי שלי עצמי.
"במונחים של סרטן גרורתי בשלב 4 זה הרבה זמן, סטטיסטית. איפה חותמים כאן על רצון אמיתי להזדקן? אני רוצה להזדקן. לא מהר מכימותרפיה אלא לאט, בבריאות ובחן. שלוש שנים שהן כמו פרבולה. מקיצון לקיצון. מצער וכאב לשמחה, וחוזר חלילה.

"שלוש שנים לבקר מחלקה אונקולוגית על בסיס שבועי. יוצאת משם בכל יום ראשון בחזה זקוף (אותו חזה מפואר שמנסה להרוג אותי), ראש מורם והכחשה או הדחקה או שתיהן גם יחד. שלוש שנים בהן למדתי להעריך עוד יותר את החוסן הפיזי ובעיקר את הנפשי עמם הגעתי להתמודדות הזו. אל תטעו, ישנם ימים בתחתית של התחתית.

ב"הכשרתי" הנוספת אני כבר חצי אונקולוגית מרוב מאמרים ומחקרים רפואיים שאני קוראת. שלוש שנים בהן הפכתי חברה בכל הקבוצות של סרטן שד רלוונטיות בכל העולם כדי לדעת הכל. התמודדות עם סרטן עבורי היא עניין אסטרטגי וטקטי. ככל שיודעים יותר, יחד עם האונקולוג משתף הפעולה שלי, מסתכלים טוב יותר למציאות בעיניים ומאתגרים אותה.

"מסתבר שתכונות אופי מורכבות להכלה כמו פרפקציוניזם, חתירה למצוינות, היעדר פשרות ואי הסכמה לבינוניות שהיוו את מי שאני מאז שאני זוכרת את עצמי, בכל תחום, עומדות לצידי היום בדרכם המעוותת של אתגרי החיים.

"איך כתב לי אתמול בלילה הדר האהוב שלי? תיקו זה לא נחשב. רק נוק אאוט. אני מונעת מהצלחה כל חיי. עדיין לא הצלחתי. עובדת על זה. שלוש שנים".

זהבה קוגן תובא למנוחות היום ב-13:00 בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא.

  • עוד באותו נושא:
  • פולסטאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully