וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב במתקפה חריפה נגד ביטן: "מטעה את הציבור באופן חסר תקדים"

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 20:29

שרת התחבורה זועמת על יו"ר ועדת הכלכלה, לאחר שבדיון בוועדה נחשף כי מניעת התייקרות הנסיעה בתחבורה הציבורית באה על חשבון מימוש הבטחתה של רגב לנסיעות חינם לכל פנסיונר

דוד ביטן מאיים לערוך הפגנות מול הבית של מירי רגב בצלאל סמוטריץ'/ערוץ הכנסת

"מכרתם את הקשישים והוותיקים וביטלתם את הרפורמה רק להם", האשים אתמול יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) בדיון שעסק ברפורמה בתחבורה הציבורית. "שמתם פס על ועדת הכלכלה, נראה לכם שאני אוותר לכם על זה?. אני אארגן הפגנות קשישים מול הבית של שרת התחבורה ומול הבית של שר האוצר".

ביטן זעם לאחר שבדיון התברר כי לא תמומש הבטחתה של רגב לכלול ברפורמה נסיעות חינם לכל פנסיונר, נשים מגיל 62 וגברים מגיל 67. מאז הרפורמה של מרב מיכאלי בשנה שעברה, זכאים אזרחים ותיקים לנסיעה חינם, אך רק מגיל 75 שנה.

בדיון התברר כי התקציב שהיה יכול לשמש למימוש ההבטחה היה אחד המקורות שנוצלו לטובת מניעת התייקרות התחבורה הציבורית ב-12%. רגב טענה בהודעה שהפיצה היום כי "הנתונים שאמר ביטן בוועדה מטעים את הציבור באופן חסר תקדים" (הניסוח כפי שהתקבל במקור).

קשיש באוטובוס. ShutterStock
מרב מיכאלי השיקה נסיעות חינם מגיל 75. רגב הבטיחה לאפשרן כבר מגיל הפנסיה - ולא קיימה/ShutterStock

רגב הוסיפה כי "יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן לא בקיא בפרטים בלשון המעטה ואני בטוחה שאם היה מכיר לעומק את גזרת המדד שלשמחתי הצלחנו לבטל, אותה גזירה שהשיתה על משתמשי התחבורה הציבורית 12%, הוא היה נרתם לסייע למצוא פתרונות ולא עוד כותרות".

בהודעה מונה רגב את רצף ההנחות שכן אושרו, מזכירה כי אותם פנסיונרים זכאים להנחה של 50% בתשלום דמי הנסיעה, ומכחישה כי חלק ממימון ההנחות הגיע מאי מימוש ההבטחה, דברים שאמרו בדיון נציגי אגף התקציבים באוצר.

"הטענה של ביטן כי נסיעות החינם שתוכננו במסגרת תכנית 'צדק תחבורתי' בוטלו בשל הצורך להשתמש בתקציב כמקור תקציבי לספיגת עליית מחירי התחבורה הציבורית היא לא נכונה ואין לה כל בסיס במציאות", מסרה רגב, אך לא סיפקה בכל ההודעה הסבר לכך שסעיף שהופיע שני בהודעת משרד התחבורה על הרפורמה המתוכננת כלל לא יושם.

לסיום התלוננה רגב: "חשוב לשמור על ועדות מקצועיות ולא להפוך אותם לוועדות תקשורתיות".

ביטן צייץ בתגובה: "השרה רגב, לידיעתך אני בקיא בפרטים במיוחד לאחר שקיימתי מספר דיונים בנושא בוועדת הכלכלה ולאחר שהגעתי איתך לסיכומים, אותם בחרת להפר. האמת רחוקה ממך בנושא הזה, חבל שבשביל פרסום זמני קיבלת החלטה שפוגעת בציבור הקשישים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully