וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההבטחה של רגב לנסיעה חינם בתח"צ לכל פנסיונר לא תמומש

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 23:34

בדיון בוועדת הכלכלה התברר כי מי שישלמו את המחיר על ביטול התייקרות תעריפי התחבורה הציבורית הם האזרחים הוותיקים. יו"ר הוועדה ביטן הבטיח לסגור חשבון, אבל הודה שלא יוכל לעשות דבר

שרת התחבורה מירי רגב לא תממש את הבטחתה להעניק נסיעה בחינם בתחבורה הציבורית לכל לכל אזרח ותיק כבר מגיל פנסיה. ההבטחתה הייתה חלק מתכנית "צדק תחבורתי" של רגב, שביקשה להראות כי תשפר את ההטבה שהובילה במקור קודמתה מרב מיכאלי, שהביאה להסכמת האוצר להעניק לראשונה נסיעה בחינם לכל אזרח ותיק מגיל 75 שנה, וכי תוריד את רף ההטבה בכעשור, מגיל 67 לגברים ו-62 לנשים.

אולם בישיבת ועדת הכלכלה שנערכה היום הסתבר כי במסגרת ההסכמים בין האוצר למשרד התחבורה על ביטול התייקרות תעריפי התחבורה הציבורית והוזלת תעריפי הנסיעה בפריפריה ולחיילים משוחררים נזנחה ההטבה לקשישים.

תזכורת: ב-26 ביולי הודיעו במסיבת עיתונאים שכונסה בבהילות שרת התחבורה רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי מנעו את עליית המחירים בתחבורה הציבורית בשיעור של 12% ואף הכריזו על יישום רפורמת התעריפים החדשה של השרה רגב.

"בימים אלה כאשר הציבור כורע תחת יוקר המחיה, צריך לעשות הכל על מנת לפעול להוזיל את השירותים לאזרח" אמרה רגב ואילו סמוטריץ' הוסיף כי: "כשר אוצר אני מחויב למאבק ביוקר המחיה ולהמשך שירותי התחבורה הציבורית באופן מיטבי וללא התייקרויות. בשיח משמעותי עם משרד התחבורה, מצאנו את המקורות התקציביים לכך".

זה הטריק הכי ישן בספר הקסמים, זה שבו שאתם צריכים למקד את העיניים של הקהל במקום אחד, בזמן שאתם מחליפים את המטבע במטפחת כדי לעבוד על כולם. אז לפני כמה ימים קיבלנו את המקבילה התחבורתית לכך.

ועדת הכלכלה. נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
הגימיק הפעם? איום בארגון הפגנות מול בתי שרת התחבורה ושר האוצר/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

כי אם עד עכשיו חשבנו שהקאץ' בתוכנית הזו הוא רק העלאת תעריפי הנסיעה ברכבת הקלה מינואר 2025 ל-8 שקלים, כך שבניגוד להצהרות העבר, לא יהיו זהים לאלו של נסיעה באוטובוס, עכשיו מסתבר שגם האזרחים הוותיקים ישלמו על תרגיל יחסי הציבור הזה.

זאת על מנת לקושש עוד מקור תקציבי לרפורמה הנוכחית, שתקציבה עומד על 720 מיליון שקל, אולם מתוכם הוקצו 360 מיליון בלבד מהאוצר, כאשר השאר נמצאו בין השאר בביטול ההנחה המובטחת לנוסעים הקשישים.

"מכרתם את הקשישים והוותיקים וביטלתם את הרפורמה רק להם", הטיח יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) בנציגי אגף התקציבים, למרות שאינם הכתובת. "שמתם פס על ועדת הכלכלה, נראה לכם שאני אוותר לכם על זה? אני לא יכול לאיים עליכם בכלום, אבל בסיבוב כולם מגיעים אלינו", הוסיף, מודה בעצם בכוחה המוגבל של הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully