וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריה לבש פראדה: נהיגה מקומית ראשונה בפיג'ו 408

עודכן לאחרונה: 11.8.2023 / 7:34

אחרי שהקרוסאוברים הכחידו כמעט לחלוטין את מכוניות המנהלים, פיג'ו מחזירה לחיים את סדרה 400 ועושה את זה בסטייל ועם רצון להוכיח שהשיניים של האריה הזה עדיין חדות

פיג'ו 408/רונן טופלברג

מחיר: 169 אלף שקל
מתחרות: אין ישירות. אופציה: קופרה פורמנטור
אהבנו: עיצוב, איכות חומרים, נוחות למרחקים, התנהגות כביש, שימושיות
לא אהבנו: תנוחת נהיגה, מנוע, נוחות בעיר
ציון: 8.5/10

בשנת 1900 מפרסם הסופר האמריקני ליימן פרנק באום את הספר "הקוסם מארץ עוץ", אחת הדמויות בסיפור היא האריה הפחדן, הגודל והרושם החיצוני שלו גורמים לכולם להתייחס אליו בכבוד, אבל הוא? הוא רק מקווה לבקש מהקוסם לב, כדי שיהיה לו אומץ באמת מתחת לכל ההופעה הזו. בהמשך תבינו טוב מאוד למה אני פותח בפיסת המידע הזו, אבל ברשותכם, בחזרה ל-4 גלגלים.

פיג'ו 402. אתר יצרן
פיג'ו 402, ממייסדות השושלת/אתר יצרן

בזמן שהספר הקוסם מארץ עוץ יוצא בארה"ב, בצרפת, חברת פיג'ו הנושאת את סמל האריה בחזית המכוניות שלה, מייצרת מכוניות עם מנועי בעירה פנימית כבר 10 שנים. מנעד הדגמים שלה כלל כבר לא פחות מ-9 דגמים והיא עוד תעבור כמה טלטלות עד שתתחיל להתייצב חזרה במחצית השנייה של שנות ה-30 ולהדהים את העולם עם ה-202, 302 וה-402 שהציגו עיצוב חדשני אווירודינמי ועד היום ייחודי מאוד.

הגיבורה שלנו בסיפור הזה היא ה-402 זו שלמעשה ייסדה את "סדרה 400" בפיג'ו, מיהלומי הכתר של היצרנית למעט שתי חריגות, הראשונה היא ה-504 שהחליפה את ה-404 ושברה את הרצף במספור, אבל הייתה ועודנה מכונה מופלאה וה-407 שלא ממש הייתה כזו אז וגם לא כזו מכונה מופלאה היום.

ה-407 הייתה גם האחרונה לשאת את רצף המספרים האלו כנציגה של המשפחתיות הגדולות של פיג'ו והוחלפה ב-2011 בדור הראשון של ה-508. הן גם היו אלו שראו בשקיעתה של קבוצת המשפחתיות הגדולות. פעם, מאבני היסוד של השוק האירופי, עד שהקרוסאוברים דחקו אותן ממרכז הבמה. אבל עכשיו פיג'ו רוצה לחזור לשם, והיא עושה את זה עם מכונית שנושאת את אותו שם של סדרת ה-400 המפוארת, רק עם טוויסט קטן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פיג'ו 408. רונן טופלברג,
מי אמר שכל המכוניות נראות היום אותו דבר?/רונן טופלברג
אין בה זווית אחת או חלק אחד שיגרום לכם לחשוב ש"וואלק, היום כל המכוניות נראות אותו דבר"

עיצוב: הטוויסט מתחיל בהופעה החיצונית שלה. ההיבט המובחן ביותר של המכונית הזו, ההצהרה הכי משמעותית שלה ברגע הראשון שרואים אותה. ובואו, כולם רואים אותה. במהלך ימי המבחן היא סובבה ראשים, הניפה אצבעות, עוררה שאלות, שחררה אנחות - אם לשפוט לפי התגובות, זו אחת המכוניות הכי מעוררות עניין שיצא לי לנהוג בהן כבר הרבה מאוד זמן.

זה מתחיל בכך שהיא לא קרוסאובר רבוע ולא לגמרי משפחתית גדולה, אלא מין פאסטבק-קופה-מוגבה לא מוגדר. ממש "כרכרה בורחת מהגדרה" ספרו עטור הדפים של הסופר הצרפתי ז'אן קמומיל. אין בה זווית אחת או חלק אחד שיגרום לכם לחשוב ש"וואלק, היום כל המכוניות נראות אותו דבר". בעולם שמנוהל על ידי אנשי השיווק שרק רוצים קונצנזוס במוצרים שלהם ופנייה למכנה המשותף הרחב ביותר - זה חתיכת הישג.

אגב, רואים את הסמל בחזית? היא לא הראשונה לשאת את הסמל שחזר למראה ההיסטורי שלו, זה מהימים הגדולים של היצרנית המפוארת והמעזה הזו מפעם - אבל היא הראשונה שראויה לכך.

פיג'ו 408. רונן טופלברג,
התעוזה בעיצוב ממשיכה בתא הנוסעים/רונן טופלברג
קצת כמו המערה החשמלית של חסמבה, זו רק הכניסה מסובכת כי בפנים זה עולם אחר

תא נוסעים: ואחרי הקומפלימנטים מגיע החשבון. אתם מבינים, לעיצוב הזה יש מחיר. הוא בא לידי ביטוי בכך שכאשר מרווח הגחון שלך הוא 18.8 ס"מ, אבל הגג שלך הוא בגובה 1.48 מטר, התוצאה היא שאת חתיכת קופסה שנורא לא נוח להשתחל אליה ומצריכה שילוב של הנפת רגל גבוה מאוד וכיפוף גב נמוך מאוד, גם הראות לאחור נפגעת בשל ה"סגירה" של הזנב הגבוה והגג הנמוך.

מה שכן, קצת כמו המערה החשמלית של חסמבה, זו רק הכניסה מסובכת כי בפנים זה עולם אחר. פיג'ו לקחה את העניין של עיצוב מוקפד גם לתוך תא הנוסעים. אבל לא בצורה צעקנית ומקושקשת, אלא משהו מאוד מתוחכם, נקי, עם משחקי מרקמים, פאנלים עם תאורת רקע בעומק, איכות חומרים והרכבה טובים מאוד.

פיג'ו 408. רונן טופלברג,
או תנוחת נהיגה טובה או לראות את לוח המחוונים.../רונן טופלברג

הנדסת האנוש לא קלה לעיכול בשנייה הראשונה אבל עם לוגיקה שברגע שמשתלטים עליה, זה עובד מצוין. נעניק לאנשים בפיג'ו מחמאה על ההכרה בטעות ושהחזירו לנו את הפקדים הפיזיים למערכת בקרת האקלים והשמע. ניקח להם אותה חזרה על זה שעוד לא פתרו את הסוגיה המטריפה הזו שבה אי אפשר גם לשבת בתנוחת נהיגה טובה וגם לראות את לוח המחוונים. אתה חייב לבחור בין לראות את כולו או לשבת בדיוק כמו שצריך, זה ממש כמו עקיצת היתוש שתקועה בדיוק בנקודה בגב שאי אפשר להגיע אליה עם הידיים.

פיג'ו 408. קינן כהן
נדרשת הנפת רגל של ממש כדי להיכנס/קינן כהן

הסיפור של הקושי בכניסה והיציאה בגלל גובה הסף והגג חוזר גם בכניסה למושב האחורי. וגם כאשר מתיישבים בו מגלים עוד פן של הקונסטרוקציה הזו - הרצפה הגבוהה והמושב הנמוך? הם כופים זווית לא נוחה של הברכיים ומשאירים יותר מדי מהירכיים באוויר. פחות נוח. המרווח עצמו מצוין, גם לברכיים בזכון 2.79 מטר בבסיס הגלגלים וגם לראש. שני נוסעים יחיו פה בכיף כולל יציאות מיזוג ושקעי USB, על הנוסע השלישי אפשר לוותר, גם בשל מבנה המושב וגם בשל הבליטה ברצפה.

תא מטען: בשל השילוב של מבנה הדלת החמישית והעומק שלו, מקבלים נפח מטען טוב מאוד, קל להעמסה עם טבעות עיגון, תאים, רצועות צד, ווי תליה ושקע 12V, למעשה הוא יעיל כל כך שגם אחרי כל המרווח הזה וגם עם 536 ליטר יש לו עדיין גלגל חלופי מתחת לשטיח.

פיג'ו 408. קינן כהן
מבנה נוח מאוד, נפח גדול ועדיין עם גלגל חלופי. פשוט מצוין/קינן כהן
אחרי שהיינו צריכים ללחוץ על לפחות שלושה כפתורים כדי להגיע לפונקציה הזו, מיותר לשאול אם אנחנו בטוחים שאנחנו רוצים לבטל, בואי, לא הגענו לפה בטעות בסדר?

אבזור: ה-408 מגיעה ברמת גימור אחת, ALLURE PACK. היא אולי לא הכי מסחררת, אבל בהחלט מכילה את כל מה שחשוב ונחוץ ומשאירה בחוץ את מה שאפשר להסתדר בלעדיו. לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגות מתחלפות, מצלמת 360, מסך מגע 10 אינץ', תאימות אלחוטית לאנדרואיד ואפל, 4 שקעי USB מלפנים ועוד זוג לאחור, בקרת אקלים עם יציאות מיזוג לאחור, פנסי לד, ריפוד עור ועוד. על מכונית המבחן הייתה גם חבילת ה"קומפרט", שמוסיפה מושב נהג ארגונומי מתכוונן חשמלית עם תנועה לאחור בפתיחת דלת, כיוון חשמלי לתמיכת גב תחתון וחימום מושבים. לא נהגנו בגרסה בלי המושבים האלו, אבל הם כן ראויים לכל שבח, אם נוחות למרחקים ארוכים זה משהו שמדבר אליכם - אל תוותרו.

פיג'ו 408. רונן טופלברג,
נוחות מצוינת למרחקים ארוכים/רונן טופלברג

אבזור בטיחות: תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, זיהוי תמרורים משולב בבקרת השיוט האדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה מאחור ועוד. היינו שמחים אם ביטול בקרת תיקון הסטייה מנתיב היה קל יותר לשימוש. ובאמת שאחרי שהיינו צריכים ללחוץ על לפחות שלושה כפתורים כדי להגיע לפונקציה הזו, מיותר לשאול אם אנחנו בטוחים שאנחנו רוצים לבטל, בואי, לא הגענו לפה בטעות בסדר?

פיג'ו 408. רונן טופלברג,
החוליה החלשה במופע שנקרא 408 הוא המנוע, היא ראויה ליותר/רונן טופלברג
130 הסוסים שלו, 3 הצילינדרים, מגדש הטורבו - כולם משדרים לך שהם במאמץ קצה בכל פעם שהקצב נהייה קצת יותר מאשר מנהלתי

ביצועים: באירופה, אפשר לקבל את ה-408 בגרסת פלאג אין עם 180 או 225 כ"ס, אותן הייתה כוונה לייבא לפה לכתחילה לפני 8 חודשים כפי שדיווחנו בנהיגה הראשונה בה. אלא שהיצרנית העדיפה לשמור אותן לאירופה מצד אחד ומצד שני, בישראל אנחנו נראה התייקרות פראית של מחירי הפלאג אין היקרות לכתחילה בינואר 2024 בשל ביטול מוחלט של הטבת המס עליהן, כך שהן יהפכו לעוף נדיר מאוד בשוק.

ומכיוון שגרסה חשמלית מלאה תוצג רק בשנה הבאה, אנחנו נשארים רק עם מנוע ה-1.2 ליטר בנזין. עכשיו תראו, זה בסדר שהוא נמצא ב-208, או בסיטרואן C3, גם ב-2008 אפשר לחיות עם זה. אבל אנחנו כבר למדנו שכבר ב-3008 הוא כבר ממש לא משכנע, כאן זה אפילו מגוחך יותר. 130 הסוסים שלו, 3 הצילינדרים, מגדש הטורבו - כולם משדרים לך שהם במאמץ קצה בכל פעם שהקצב נהייה קצת יותר מאשר מנהלתי. עם 10.4 שניות מ-0 ל-100, ותאוצות ביניים שגורמות לך לוותר על העקיפה הזו, הפער בין המראה שלה לביצועים בפועל פשוט מביך. אפילו החיבור לתיבת 8 הילוכים פלנטרית לא מציל אותו, היא ממש משתדלת, אבל יש גבול.

צריכת דלק: התוצאה של השילוב בין מנוע חלוש ומוגדש גורמת לכך שהוא מתאמץ והרבה. בנהיגת דחילו ורחימו רגועה ובין עירונית מאוד מתונה תגיעו ל-16 ק"מ לליטר. הצריכה המשולבת בימי המבחן שכללו גם את המקטעים בכביש מפותל והררי היתה 9 ק"מ לליטר.

פיג'ו 408. רונן טופלברג,
התנהגות הכביש מצוינת, כל עוד זה בירידה אולי תאתגרו את השלדה/רונן טופלברג

נוחות והתנהגות: את נוחות הנסיעה שלה אפשר לחלק לשני חלקים, הנוחות העירונית שלה שהיא בסך הכל בסדר אבל לא מתעלה, תיבת ההילוכים הייתה מעט הססנית וקופצנית בגלישה איטית, אבל זה בעיקר היה הקושי לספוג שיבושים קטנים (העונש על חישוק 19 אינץ'). זאת לעומת הטיפול שלה בנסיעה בין עירונית שבה היא מצוינת. החל בבידוד הרעשים, ההתמודדות עם בורת, כבישים גליים או שברים באספלט והנוחות של המושבים עצמם בתמיכה בגוף לאורך שעות נהיגה.

פיג'ו 408. רונן טופלברג,
עצרה אנשים, הרימה אצבעות ובעיקר עוררה הרבה סקרנות/רונן טופלברג
מה חבל שבשל המנוע שלה היא לא ממש מתקרבת אליהן, אלא אם כן נמצאים בירידה

התנהגות הכביש היא אחת ההפתעות והמעלות הטובות ביותר שחיכו לנו ביום המבחן. מהרגע הראשון שבו ההגה הופנה בפנייה הראשונה של החלק הדינאמי, היה ברור שיש פה חבילה מכוילת היטב. מכוילת בכל רכיב שלה, מהשלדה, השליטה בגוף בהעברות משקל לצדדים ובבלימה, ההגה המהיר (שאפשר היה להוסיף לו קצת יותר משקל), ועד האופן שהיא מסוגלת להישאר מפוקסת גם קרוב למגבלות. מה חבל שבשל המנוע שלה היא לא ממש מתקרבת אליהן, אלא אם כן נמצאים בירידה. המכונית הזו ראויה לעוד 150 אם לא 200 כ"ס בקלות. כן, יש מצב ספורט למנוע ההשפעה העיקרית היא צביעה של לוח המחוונים באדום, את הביצועים זה לא משנה מהקצה אל הקצה. או כמו שאומרים בצרפתית - "בושם זה לא תחליף לדאודורנט".

פיג'ו 408. רונן טופלברג,
נראית הרבה יותר יקרה מאשר המחיר האמיתי שלה/רונן טופלברג

השורה התחתונה

כמו האריה בקוסם מארץ עוץ, ה-408 היא המון רושם חיצוני. אנשים נעצרים מול המימדים שלה, מול הגוף המפוסל, האלגנטיות והמראה השונה שלה. אבל חסר לה משהו, אין לה את הפלפל בתחום מערכת ההנעה שמייצר את ההלימה למראה ולגישה הזו.

מי שירצה אותה בגלל הסגנון והאמירה העיצובית, יעריך את הנוחות, את תא הנוסעים, האבזור והמרווח ימצא בה תמורה נדירה למחיר. ב-169 אלף שקל אין הרבה מכוניות עם שילוב כזה של רושם לשקל. זה 16 אלף שקל פחות מקופרה פורמנטור, זהה למחיר יונדאי טוסון בגרסת הבסיס עם מנוע 2 ליטר אטמוספרי ברמת הביצועים שלה וזול ב-7,000 שקל ממאזדה CX5. אני יודע שאנחנו מפוזרים פה מבחינת מתחרים, אבל פשוט קשה לשים מתחרה קלאסית בדיוק מולה.

אפשר להעריך את פיג'ו על הגישה השונה, הביצוע המצוין ברמת ההתנהגות, האיכות והגימור. אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה, האריה הזה מרשים מאוד מבחוץ אבל חסר לו לב, חסר לו האומץ. נקווה שבגרסה החשמלית, זו עם הקוצב, הוא יקבל את זה.

פיג'ו 408. רונן טופלברג,
עונדת את הלוגו ההיסטורי בצדק/רונן טופלברג

על הצד הטכני: פיג'ו 408

מנוע, הנעה: טורבו-בנזין, 1,199 סמ"ק, 3 צילינדרים
הספק/מומנט (כ"ס/קג"מ): 23.4/130
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (מ'): 4.68
רוחב (מ'): 1.85
גובה (מ'): 1.48
בסיס גלגלים (מ'): 2.79
תא מטען (ליטר): 536

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 10.4
מהירות מירבית (קמ"ש): 210
צריכת דלק (יצרן): 16.7 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 9 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 4/5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, זיהוי תמרורים משולב בבקרת השיוט האדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה מאחור

זיהום אוויר:
13/15

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully