וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפטנט הגאוני של BYD עלול לעשות צרות לנהגי החשמליות

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 14:34

חניה כפולה אתם מכירים? אז קבל עכשיו טעינה כפולה. הדנזה D9 של BYD הוא מיני-וואן שיכול להתחבר לשתי עמדות טעינה במקביל. מה יקרה ביום שנהג יגיע לטעינה דחופה וימצא שם דנזה תופסת שתי עמדות?

BYD דנזה D9. אתר יצרן
BYD דנזה D9, אתם רואים את פתח הטעינה?/אתר יצרן

על פניו הרעיון מבריק - למה להסתפק בפתח טעינה שנמצא בצד אחד של המכונית ומאלץ את הנהג להגיע בזוות וכיוון מסוים לעמדת הטעינה, כאשר אפשר לשים שני שקעים, אחד מכל צד ולאפשר את האפשרות לבחור באיזה צד טוענים. רגע, ואם כבר שמנו שקט טעינה בכל צד, למה שלא יהיה אפשר גם לטעון משתי עמדות במקביל ולקצר את זמן הטעינה?

למה לא חשבו ב-BYD וציידו את ה"דנזה D9" בשני שקעי טעינה פעילים, אחד בכל צד של הרכב. אבל רגע, מי זה דנזה והאם D9 זה לא הדחפור הגדול?

דנזה היא מותג יוקרה של BYD, שהחל בשנת 2010 כמיזם משותף עם מרצדס. אז, בשנים שבהן היצרניות האירופיות חשבו שהן אלו שינצלו את השוק הסיני כדי לפרוץ אליו רק כדי לגלות שבמשחק השחמט האוטומוטיבי, זה רק היה מהלך פתיחה ואלו הסינים שמכוונים לשווקי הבית שלהם. אחרי 11 שנים בשנת 2021 מרצדס לוקחת רוורס מהמיזם המשותף הזה, מצמצמת את האחזקות שלה ל-10% בלבד. BYD צברה כבר מספיק יידע כדי לפתח ולייצר לבד דגמי יוקרה, לא רק תחת דנזה.

BYD דנזה D9. אתר יצרן
ויש עוד אחד בצד השני/אתר יצרן

ה-D9 הוא מיני-וואן שהושק לפני שנה בדיוק באוגוסט 2022 והראשון מבין 5 דגמים שירכיבו את היצע היצרנית, כל אחד מהם יישא אות אחרת המרכיבה את שם היצרנית DENZA - כאשר כאמור ה-D הוא הראשון בהם.

עם 5.25 מטר מקצה לקצה, 1.96 מטר לרוחב וגובה חריג של 1.92 מטר מדובר במשהו שנע בין מיני-וואן לוואן של ממש, בסיס הגלגלים של 3.11 מטר מאפשר מרווח עצום ל-6 או 4 נוסעים בגרסה המיוחדת שלו להסעת אחמ"ים.

הוא מוצע בגרסה היברידית נטענת שקע ושתי גרסאות חשמליות. הראשונה בעלת הנעה קדמית ומנוע בודד עם 312 כ"ס וגרסת הנעה כפולה עם שני מנועים ו-374 כ"ס. לגרסה הבכירה סוללת 103.3 קוט"ש שמספיקה ל-520 ק"מ בגרסה החזקה או 619 ק"מ בגרסת ההנעה הקדמית - על פי תקן NEDC הסיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
BYD דנזה D9. אתר יצרן
יותר מ-5 מטרים לאורך יותר מ-3 מטרים בבסיס הגלגלים/אתר יצרן

וכאשר יש הרבה סוללה, כדאי שיהיה איך לטעון אותה מהר. אז אפשרות אחת היא לפתח ארכיטקטורת 800V כמו של פורשה או יונדאי, ולכו תמצאו עמדות מתאימות לכך. אפשרות אחרת היא פשוט לאפשר לשתי עמדות טעינה להזין חשמל לרכב במקביל - זה מה שהם עשו כאן.

המטרה הייתה להתגבר על הפער הקבוע שבין ההצהרה על יכולת הטעינה של עמדת הטעינה לבין ההספק בפועל, מה שמביא אנשים לבזבז הרבה יותר זמן ממה שציפו בעמדת הטעינה וזה תמיד קורה ברגע הלא נכון. ולכן הם הוסיפו לצידו השמאלי של הרכב עוד שקע DC וכל מה שהנהג צריך לעשות זה לעמוד בין שתי העמדות ופשוט לחבר אותן למכונית - במילים אחרות - חותכים את זמן הטעינה כמעט בחצי.

היצרנית כבר יישמה את הפתרון הזה בעבר, החל משנת 2017 באוטובוסים שלה, אולם זו הפעם הראושנה שהיא עושה זאת במכוניות פרטיות.

BYD דנזה D9. אתר יצרן
שישה או ארבעה מושבים, 7 מסכים בתא הנוסעים/אתר יצרן

ולמרות שהיבואנית המקומית בוודאי הייתה שמחה להוסיף דגם דגל גדול ומפואר (אמרתי שיש לו 7 מסכים בגדלים שבין 10.25 ל-15.6 אינץ', מקרר וטעינה אלחוטית של 50 קילוואט?).

פתרון זהה אימצה דנזה לקרוסאובר החדש שלה, ה-N7, שמגיע עם סוללת 91 קוט"ש. אתר Car News China שבחן את הדנזה החדש מדווח כי בטעינה מעמדה אחת עומד הקצב על 150 קילוואט ומשתיים הוא עולה ל-230 קילוואט.

אנחנו רק חושבים עד דבר אחד - עם הטמפרטורות שיש פה, עם העומסים על עמדות הטעינה בעיקר בזמן חופשות וחגים, עם הפריסה המקומית הלא ממש רחבה שלהן - מה שאנחנו צריכים זה עוד סיבה להדליק את הישראלי שיראה שמישהו תופס שתי עמדות טעינה ביחד? לא בטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully