וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה פלוס: NIO מגיעה לישראל, התוכניות והמחירים

עודכן לאחרונה: 19.8.2023 / 6:15

יצרנית החשמליות הסינית המתקדמת מזכירה מאוד את טסלה, אבל מכוונת לשוק היוקרה. למה לא נקבל את רשת החלפת הסוללות שלה, אילו דגמים צפויים להגיע, ולמה הדגם הבסיסי צפוי לעלות 450 אלף שקל

דגמי NIO ET5 בתערוכה/NIO

אם היה לנו שקל על כל יצרנית חשמליות סינית שמקבלת את הכינוי "טסלה הסינית" כבר היינו מקימים אחת בעצמנו. אבל NIO ראויה יותר מכולן להגדרה: סטארט אפ שהוקם ב-2014 בידי המנכ"ל וויליאם לי והנשיא ליהונג קין, מתמחה בחשמליות מתקדמות מוטות תוכנה, ומקים בכל שוק רשת טעינה מהירה משלו. מכירת המכוניות מתבצעת ישירות דרך אתר אינטרנט ועד היום גייסה החברה משנגחאי, שנסחרת בנאסד"ק, בהונג קונג ובסין, חמישה מיליארד דולר.

NIO ET5. NIO,
ET5. הסדאן הבסיסית, שהצטיינה במבחן הריסוק האירופי/NIO

רק שיש כמה הבדלים לעומת טסלה. ראשית, היא הרבה יותר קטנה. ב-2022 היא מכרה 120 אלף מכוניות ברחבי העולם לעומת 1.4 מיליון שמכרה טסלה, למרות שיש לה יותר דגמים בהיצע, תוצאה של מוצרים יקרים יותר ופנייה לשוק היוקרה. רק בחודש שעבר הגיעה NIO לראשונה לקצב ייצור של 20 אלף מכוניות בחודש. בנוסף רשת הטעינה שלה מבוססת על מתקני החלפת סוללות, גרסה מתקדמת יותר לחזון של שי אגסי ובטר פלייס, עם מתקנים קטנים ומהירים יותר, שהחלפה אורכת בהם 3 דקות.

בסין הקימה NIO כבר יותר מ-1,300 מהם, ובאירופה 16. החלפת הסוללות נועדה להאריך את טווח החשמליות שלה, וגם לשמש כפתרון טעינה עבור לקוחות שאין להם אפשרות לטעון את רכבם בבית או בעבודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תחנת החלפת סוללות של NIO. NIO, מערכת וואלה!
עמדת החלפת סוללות של NIO. שלוש דקות להחלפה/מערכת וואלה!, NIO

המכוניות של NIO מאובזרות ואיכותיות יותר מדגמי טסלה. מערך הבטיחות שלהן, למשל, לא מתבסס רק על מצלמות כמו אצל היצרנית האמריקאית, אלא כולל גם רדארים וליידאר (מכ"ם לייזר - א.ע), מה שסייע לדגם הבסיס שלה, ה-ET5 סדאן לקבל לאחרונה ציון 5 כוכבים מירבי במבחן הריסוק האירופי המעודכן והמחמיר מתמיד. רק שהדגם הזה צפוי לעלות בישראל כ-450 אלף שקל. מדובר בפוטנציאל למכירת כמה מאות מכוניות בשנה כרגע למותג כולו.

זה עשוי להשתנות כבר בשנה הבאה, כאשר NIO תשיק מותג חשמליות עממי, Firefly, שהדגם הראשון שלו יהיה חשמלית קטנה שתתחרה בפולקסווגן ID.2X העתידית, עם מחיר יעד דומה של 25 אלף יורו - כ-130 אלף שקל במיסוי הנוכחי של חשמליות. הדגם החדש יותאם להחלפת סוללה מהירה, אולם בשל השימוש בסוללה קטנה יותר יזדקק ככל הנראה לרשת עמדות החלפה משלו.

NIO ET7. NIO,
ET7. מכונית הסאלון, שמתחרה בטסלה מודל S ובמרצדס EQE/NIO

כמו טסלה שהייתה ליצרן הראשון שמקים בישראל בעצמו סוכנות מכירה בבעלותו, גם הייבוא של NIO לא יהיה שגרתי. היבואנית תהיה דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו, אבל היא תשמש כיבואנית עקיפה באמצעות חוזה עם הסוכן של NIO בנורבגיה, שוק החשמליות הבולט בעולם, שבו 90% מהמכירות כבר היום הן של רכב חשמלי. זאת משום ש-NIO, שקיימה שיחות עם גורמים רבים בשוק הרכב הישראלי, התעקשה למכור בארץ ישירות רק כאשר היא אחראית למכירות והשותף המקומי למסירת המכוניות ולאחזקה שלהן.

לייבוא העקיף, שעוד יצטרך לקבל את אישור משרד התחבורה, יהיו כמה משמעויות: דלק מוטורס תהיה תלויה במלאי הנורבגי, ללא קשר ישיר עם היצרן לא תוקם בינתיים בארץ רשת עמדות החלפת סוללות ולא תוצע אופציה שקיימת באירופה של תשלום חודשי נפרד על הסוללה ורכישת הרכב במחיר נמוך יותר. דלק תצטרך לגייס את ניסיונה ממכירת הדגמים החשמליים של ב.מ.וו בניהול מלאי חלפים ומערכת שירות מתאימה. החברה צפויה להקים חטיבה נפרדת שתטפל במותג החדש.

בהודעה לבורסה הכריזה דלק מוטורס כי המכוניות הראשונות יגיעו לארץ עוד לפני סוף 2023, מהלך הגיוני בניסיון לייבא כמה שיותר מכוניות לפני העלאת מס הקנייה על חשמליות ב-1 בינואר 2024. כרגע צפויים להגיע שלושה דגמים:

NIO EL6 חדש. NIO,
EL6. הקרוסאובר הכי פחות יקר בהיצע והדגם הכי נמכר של היצרן/NIO

ET5: הדגם הפחות יקר בהיצע הוא מכונית סדאן מעט גדולה יותר מטסלה מודל 3 ומאקספנג P7 שבדרך לארץ, ודומה יותר בממדים לב.מ.וו i4 עם 4.79 מטר אורך, 1.96 מטר רוחב, 1.5 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.89 מטר. באופן חריג לסיניות, ובמחשבה על אירופה, יש גם גרסת סטיישן. ההיצע באירופה כולל סוללות 75 ו-100 קוט"ש, עם 456 ו-590 ק"מ, בהתאמה. בסין קיימת גרסת 150 קוט"ש שלא מיוצאת בינתיים. ההספק המשולב של המנועי הקדמי והאחורי עומד על 487 כ"ס, והתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש על 4 שניות.

ET7 סדאן: מכונית גדולה יותר, שתתחרה בטסלה מודל S ובמרצדס EQE. הממדים גדולים יותר, עם 5.10 מטר אורך, 1.99 מטר רוחב, 1.51 מטר גובה ובסיס גלגלים של 3.06 מטר. היצע הסוללות כולל 70 או 100 קוט"ש, הספק משולב של שני המנועים שמגיע ל-653 כ"ס מספיק ל-3.8 שניות בתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש. גם כאן, כמו בכל דגמי NIO ובניגוד לטסלה יש לנהג לוח מחוונים דיגיטלי משלו (10.2 אינץ') לצד מסך מולטימדיה 12.8 אינץ'.

EL6 קרוסאובר: אי אפשר בלי היום, גרסת הפנאי של ה-ET5 מציעה ממדים דומים ותוספת גובה של 23 ס"מ, וחמישה מושבים. אותן סוללות, ופגיעה קלה בביצועים ובטווח בגלל תוספת המשקל. הדגם הנמכר ביותר של NIO כיום.

EL7 קרוסאובר: גרסת הפנאי ל-ET7 גם כן עם 5 מושבים, ואותן סוללות ומנוע.

ES8 קרוסאובר גדול: השנה הושק דור חדש לקרוסאובר 6/7 מקומות, שקודמו כבר מסתובב בארץ כרכב ניסוי של מובילאיי, שמספקת ל-NIO את שבב ניתוח התמונה שלה, במקביל ליריבתה הגדולה אנבידיה. אותן סוללות מהדגמים האחרים, אך הדגם החדש שסביר שייקרא באירופה EL8, טרם הושק ביבשת.

NIO EL7. NIO,
סביבת נהג מתקדמת, שלא מוותרת על לוח מחוונים נפרד לנהג/NIO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully