וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקפים את ראש העיר: מימון המונים ברחובות להמשך אוטובוס השבת

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 18:25

שבוע אחרי שהושק בעיר אוטובוס "שבוס" לתל אביב ולחוף ראשו לציון בשישי ובשבת, נאספו כבר אלפי שקלים למימון המשך הפעילות. היעד: 50 אלף שקל, ל-3 חודשי הפעלה

מיניבוס שבוס ברחובות. שבוס,
המיניבוס של שבוס. יפעל גם בסוף השבוע הקרוב בנסיעות מרחובות לחוף ראשון לציון/שבוס

כפי שצפינו, הבחירות המקומיות המתקרבות מחממות את גזרת אוטובוסי השבת. לאחר שמבשרת ציון שבהרי ירושלים ונס ציונה הצטרפו לפרויקט "נעים בסופש" שבו שותפות 12 ערים בהובלת עיריית תל אביב, בלם ראש עיריית רחובות רחמים מלול דיון במועצת העיר באפשרות להצטרף למיזם.

מלול, לשעבר חברת כנסת בסיעת ש"ס וכיום איש ליכוד, אף התגאה במהלך בדברים שפירסם ברשתות החברתיות בניסיון למנף זאת לבחירות: "הערב ב"ה הצלחתי להסיר מעל סדר היום של מועצת העיר הצעה של סיעת מרצ בתמיכת המועמדים האחרים לראשות העיר ולפתוח תחבורה ציבורית בשבת. ובע"ה אם תתנו לי את הכוח והתמיכה להמשיך בראשות העיר, אעשה הכל לשמירת קדושת השבת".

גם ללא מימון עירוני יצא אוטובוס השבת לדרך ברחובות בסוף השבוע שעבר, עם השקת קו שבת של עמותת "שבוס" לחוף הים בראשון לציון, ביוזמת חברת מועצת העיר איטל בציר אלשיך. הקו יצא מרחוב הרצל בעיר והגיע עד ל"יס פלאנט" וחוף הים ברשל"צ, הלוך וחזור משעות הבוקר ועד אחר הצהרים.
בעקבות הביקוש והרשמה של כ-700 איש בתוך ימים ספורים לקבוצת ווסטאפ "שבוס רחובות", הוחלט ב"שבוס", לצאת בקמפיין למימון המונים במטרה לגייס תקציב למימון המשך הפעילות באמצעות קווים לתל-אביב בימי שישי ובשבת לחוף רשל"צ. הקווים יעברו בצירים הראשיים ברחובות, באזור דרום וצפון העיר. היעד הוא לאסוף 50 אלף שקל במשך 3 שבועות שיאפשרו 3 חודשי פעילות. בינתיים נאספו כבר כ-5,000 שקל.

ישי פולמבכר, מנכ"ל "שבוס", מסר כי ""תחבורה בשבת אינה פריבילגיה. היא זכות יסוד של הציבור החופשי במדינת ישראל. אנחנו קוראים לרשויות מקומיות נוספות להצטרף למיזם, ולממשלת ישראל לאפשר לכל אחד ואחת במדינה להתנהל בשבת על פי צו מצפונו".

חברת המועצה בציר אלשיך מסיעת "רחובות חופשית": "במציאות של היום, תושבים מסתכלים מה נעשה בערים אחרות וגם הם רוצים לקבל בדיוק אותו דבר. אין סיבה שבנס ציונה יאפשרו תחבורה בשבת וברחובות ימנעו מתושבים את הצורך הבסיסי בחופש תנועה וניידות במרחב הציבורי. אחרי הציבור יעלה פעם-פעמיים על האוטובוס בשבת, ויגלה את הקלות שבדבר, כבר אי אפשר יהיה לחזור אחורה. אלא רק לנוע עם המגמה הרווחת, ולבחון כיצד ניתן לאגם משאבים עם ערים שכנות וליצור ציר תחבורתי משותף. גם ראש עיר חרדי או דתי יגלה בסוף שהשמיים לא נופלים, גם לא בשבת".
בשבת הקרובה ימשיך לפעול הקו מרחובות לחוף רשל"צ. שעות היציאה מרחובות: 09:00, 11:15, 13:30. שעות היציאה חזרה מהחוף: 10:00, 12:15 ו-16:00.

קישור למימון ההמונים: https://beactive.co.il/project/73636?lang=he

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully