וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לרס"נים ולנגדים הבכירים: קיה ריו - הסוף

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 9:18

קיה מאשרת - הריו יורדת מפס הייצור. מכונית הסופר מיני והמיני משפחתית מצטרפת לעוד ועוד דגמים בקטגורייה שהולכת ונעלמת מהשוק. האם זה דבר רע ומה צפוי להחליף אותה?

מבחן דרך: קיה ריו 1.0 ליטר. רמי גלבוע, ניר בן טובים
קיה ריו, שלושה דורות שתי תצורות/ניר בן טובים, רמי גלבוע

בעולם שנוהה אחר קרוסאוברים, אבזור, גודל, רושם וקמפיינים שנועדו למכור לכם משהו שאתם לא בהכרח צריכים, הלכה והיטשטשה דמותה של המיני משפחתית - אותו זן של מכוניות סופר מיני עם ישבן קרדשיאן שנועדו לשוות להן מראה "מהוגן" ותוספת שימושיות.

זה והדרישות ההולכות ומחמירות של תקני זיהום האוויר והבטיחות שהפכו את ייצור המכוניות האלו, שאמורות היו להיות פתרון תקציב זול למאתגר במיוחד עבור היצרניות. לא רק בגלל שהן נמכרות במתח רווחים נמוך ונשענות על כמות, אלא גם כי דרישות רגולציה ותקני זיהום אוויר הופכים כל מכונית כזו בהיצע לא רק לפחות רווחית, אלא לבור כסף שואב קנסות.

אז אחרי שמועות בתחילת השנה, סגית ספרי ההזמנות באירופה והפסקת שיווק שם, מגיעה ההודעה הרשמית - הריו הוותיקה יוצאת לגמלאות גם בשאר שווקי העולם.

מבחן השוואתי: טויטה יאריס מול קיה ריו וסיטרואן C3. קינן כהן, ניר בן טובים
לא הצטיינה מול המתחרות האירופיות, אבל הייתה סוס עבודה עם מוניטין אמינות חזק הרבה יותר/ניר בן טובים, קינן כהן

הריו, שטכנית משווקת היום גם בישראל, עברה שלושה דורות שבהם הציעה תמיד אותו מתכון מוכר - פשטות, עמידות, אמינות במחיר נמוך משל התחרות האירופית. אף אחד לא חשק בה, צריכת הדלק הייתה גבוהה והבטיחות נעדרת מערכות מתקדמות, אבל אם רציתם מכונית שתיסע לנצח ובזול גם אחרי קדנציה בחברת השכרה או ליסינג - היא הייתה יופי של חלופה.

אגב ליסינג, בשנים האחרונות, המכונית הזו אפילו לא טרחה לעצור לסיבוב באולם התצוגה והועמסה ישירות מהנמל למגרשי ציי הרכב - כי אתם זוכרים שרשמנו שטכנית היא משווקת היום גם בישראל? ובכן, אם תיכנסו לדף הדגם באתר היבואנית תוכלו למצוא אותה במגוון הצבעים - לבן. אם צריך רמז עבה יותר מזה שלקוחות פרטיים לא רצויים שם, אנחנו לא יודעים מה כן.

בשנים האחרונות היא נהנתה מנפח מסירות נאה למכונית בגילה בעיקר בשל זכייה במכרז צה"ל לרכבי הנגדים הבכירים ורבי הסרנים הלא קרביים (האחרונים קיבלו סיאט איביזה ופיג'ו 2008) - שהשתדרגו אליה ממיצובישי אטראז'. ועדיין על מנת למצוא מכוניות מתאימות לתקציב, שונו תנאי המכרז, בעיקר בהורדת הדרישה למערכות בטיחות מתקדמות (שמאז היא קיבלה) וציון של 4 כוכבים במקום 5 במבחן הריסוק האירופי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קיה K3. אתר יצרן
המחליפה - קיה K3/אתר יצרן

הפסקת השיווק של של הריו מגיעה אחרי שגם יבואנית יונדאי הודיעה כי תפסיק את שיווק האקסנט התאומה בארץ, אם כי זו תקבל דור חדש שימשיך להיות מיוצר בהודו עבור שווקים מתפתחים.

עבורם תמשיך לייצר קיה את ה-K3, מיני משפחתית מודרנית למראה, אבל לא כזו שיש לה מה לחפש בשווקים אירופים, בעיקר בשל היצע המורכב כעת ממנועי בנזין בלבד בנפחים של 1.6 ו-2.0 ליטרים, בהינתן ההספקים (123, 153 כ"ס בהתאמה) לא נראה שאלו מנועי טורבו ועל מנועי בנזין חדשים לגמרי כבר בכלל אין מה לדבר כיום.

עכשיו, זה לא שהיינו מעודדים מישהו לרכוש מכונית מיושנת יחסית ולא מאוד חסכונית בדלק, ולמרות שהיא מוצר שכיוון ומכוון לציי רכב, במחיר רשמי מלא של 115 אלף שקל, כאשר מכונית סופר מיני לא צעירה כמו סוזוקי סוויפט מתחילה ב-118 אלף שקל, אתם לא יכולים לקנות היום יותר מדי למשפחה בסכומים כאלו - וגם זה עומד להיעלם. היחידה שתיוותר בו בארץ היא דאצ'יה לוגאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully