וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאו פתרון לפקקים: משרד התחבורה העלים דוח שהזהיר מהחמרה במצב

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 18:34

דוח שהזהיר מקריסת התחבורה הציבורית בגלל עומסי התנועה והביך את מירי רגב הועלם מאתר משרד התחבורה. במשרד לא מכחישים: "חסרו הסברים לפעולות המשרד לשיפור המצב"

יש אמת, יש אמת אלטרנטיבית ויש אמת שמביכה את שרת התחבורה מירי רגב והמנכ"ל משה בן זקן. אז מה עושים? מעלימים אותה.

בימים האחרונים הוסר מאתר הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שבאחריות משרד התחבורה דוח שפורסם בו בשבוע שעבר ודיווחנו עליו בוואלה, והזהיר מקריסת מערך התחבורה הציבורית בחודשי החגים בגלל עומסי התנועה.

הדוח, שפורסם בחלק באתר שבו מעלים אנשי המקצוע שמנהלים את התחבורה הציבורית בישראל תובנות וניתוחים מקצועיים הזהיר כי "אחת לכמה ימים יופיע גודש ענק שיגרור עיכובים של שעה ומעלה. הן בתחבורה ציבורית והן ברכב פרטי זהו המצב המתסכל ביותר. מצב המשאיר אותנו ללא יכולת תכנון סבירה. ידוע לנו שעם תחילת הלימודים ובמהלך החגים נתקשה מאד לעמוד בלוחות הזמנים של התחבורה הציבורית. תכנוני לוחות הזמנים מקצים אוטובוסים ונהגים לבצע נסיעה אחרי נסיעה עם מרווח המאפשר יתירות. התכנון כולל את זמני הנסיעה בפקקים אך היתירות אינה מספיקה כשאי הסדירות חמורה. אנו נערכים לתקופה הבעייתית הצפויה, במקרים מסוימים נאלץ אפילו לבטל נסיעות מסוימות בכדי להפנות נהגים לתגבור קווים אחרים".

מירי רגב על רקע הרכבת הקלה והפקקים במדינה. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
שרת התחבורה מירי רגב. הבטיחה פתרון לפקקים בזמן שאנשי המקצוע במשרדה מזהירים שיחמירו/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

לפי הדו"ח שחובר בידי מחלקת המחקר של הרשות לתחבורה ציבורית, אם בקיץ שעבר הצליחו חברות האוטובוסים להגיע למצב ש-70% מהנסיעות התנהלו לפי לוח הזמנים המתוכנן, בקיץ הנוכחי ירד השיעור ל-67.5%, כאשר היעד של משרד התחבורה הוא עמידה ב-60% מהלו"ז. אולם בספטמבר ואוקטובר חוזים ביחידית המחקר של הרשות, כי השיעור יירד לפחות מ-60% ויתאזן רק בדצמבר.

הדוח הציב מראה לא מחמיאה בפני הנהלת המשרד, שמבטיחה להיאבק בפקקים ולשפר במהירות את מצב התנועה בישראל, כפי שהבטיחה השרה רגב בעת חנוכת הרכבת הקלה בגוש דן שהושבתה אתמול למשך שעות.

זאת לא הפעם הראשונה שרגב מוחקת את אנשי המקצוע במשרד. בתחילת השנה הודיע על התפטרותו רן שדמי, הראש הקודם של הרשות לתחבורה ציבורית, שלא היה מזוהה פוליטית וזכה להערכה מקצועית רבה, עקב מהלכיה של רגב שביטלה סיכומים ותוכניות שגיבש משרד התחבורה וסוכמו עם האוצר, והעדיפה להעביר תקציבים שנועדו לשיפור תדירות קווי האוטובוסים, לטובת הוזלת מחירי הנסיעה בערים המזוהות עם הליכוד. במקומו של שדמי מונה עידן מועלם, מנהל החברה הממשלתית לתיירות, וללא כל ניסיון בתחום התחבורה והתחבורה הציבורית.

מסמך של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שהזהיר מפני החמרת הפקקים והורד מאתר המשרד. צילם מסך, צילום מסך
המסמך שהורד מאתר משרד התחבורה. "אחת לכמה ימים יופיע גודש ענק"/צילום מסך, צילם מסך

הדוח עורר את חמתה של רגב, כאשר עלה לאתר אחרי שנחשף ב"גלובס" כי הורתה לאנשי המקצוע לבחון כיצד לאפשר למכוניות פרטיות לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית בערים. מדובר במהלך שכמעט ולא יקטין את הפקקים, אבל יסתום את הנת"צים המעטים ויאט עוד יותר את תנועת האוטובוסים, שמסיעים הרבה יותר נוסעים מאשר רכב פרטי.

דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר כי "המסמך הוסר כמו מסמכים אחרים לצורך תוספת ועדכון. למסמך תתווסף התייחסות לכלים באמצעותם מספק המשרד מענה לפתרון תופעת הגודש הטבעית המתרחשת בעונה זו". במשרד סירבו למסור מי הורה על העלמת המסמך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully