וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנחשפה טסלה מודל 3 המחודשת, אפשר בשקט לקנות משומשת

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 1:00

הציפיות היו גבוהות, אבל ב-3 המעודכנת אין אף פיצ'ר חדש שממש חייבים. מנגד, המחיר קפץ ב-7%. הטסלה הזולה הכדאית ביותר נמצאת כעת בלוחות היד השנייה

מכוניות טסלה/טסלה

כשמדובר בפרויקט חדש של אילון מאסק, הציפיות תמיד בשמיים, גם כשלא מדובר בטיל חדש של ספייס X. חברת החלל שלו, כמו טסלה, כבר הוכיחו יכולות טכנולוגיות מרשימות, מקדימות שוק ואף יוצרות אחד, שוב ושוב.

לכן, ברגע שנחשף פרויקט מודל 3 היילנד, שנודע שטסלה עובדת על עדכון לחשמלית השנייה הכי נמכרת בעולם, אחרי אחותה לפלטפורמה מודל Y, הציפיות היו לעוד מפכה. לסוללה מסוג חדש, לקפיצה דרמטית בטווח הנסיעה, להוזלה במחיר, אחרי שטסלה חשפה את תהליך הייצור המעודכן, על בסיס חיבור יותר חלקים מוגמרים, בניגוד לפס הייצור הקלאסי של תעשיית הרכב, של הוספת חלק אחרי חלק.

טסלה מודל 3 מחודשת. טסלה,
תא הנוסעים אחרי העדכון. עדיין בלי וילון לגג למניעת התחממות ומסך לנהג/טסלה

ואז הגיע יום שישי האחרון והשמיים לא נפלו על תעשיית הרכב. ה-3 עברה מתחילת פנים בדיוק מהסוג שמקובל בתעשיית הרכב, לא פחות וגם לא יותר. הסדאן החשמלית קיבלה תא נוסעים איכותי יותר עם הבטחה לבידוד רעשים משופר, ביטול של ידיות האיבזרים מסביב להגה, כמו איתות, והעברתן להגה, כפי שנעשה כבר במודל S ובמודל X. מסך 8 אינץ' חדש במושב האחורי, כתחליף למסך הסרטים שרבים מבעלי טסלה התקינו כמוצר אפטר מרקט. הביצועים נותרו זהים, ויש שיפור לא דרמטי בטווח: מ-491 ל-513 ק"מ בדגם הבסיסי ומ-602 ל-629 ק"מ בלונג ריינג'.

כמה לא דרמטי? בסוף 2021 עברה ה-3 מתיחת פנים קלה שכללה שדרוג הטווח מ-448 ל-491 ק"מ, שיפור כפול מהתוספת הנוכחית והרבה יותר משמעותי.

יש גם תוספת של רמקולים, חלונו כפולים, והגדלת הספק שקעי ה-USB מאחור ל-65 אמפר כך שיוכלו לטעון גם מחשבים ניידים. כמה מהדברים האלה עם בדיוק הפיצ'ר החדש, שיהפוך למוקד שיחה במשרד וברשתות ויביא לרבים את התחושה שהם חייבים רכב שמצויד בו?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טסלה מודל 3 לפני מסירה ללקוחות בנמל אשדוד. אודי עציון, מערכת וואלה
טסלה מודל 3 חדשות בנמל אשדוד לפני מסירה. הדגם המחודש יגיע לשם רק באוקטובר-נובמבר/מערכת וואלה, אודי עציון

העלאת המחיר ב-12 אלף שקל לדגם הבסיסי וב-4,000 שקל ללונג ריינג' חותמת את שורת האכזבות: גם בשורה במחיר לא ראינו פה. אלא, כמו שטוענת הקונספירציה, מדובר בהעלאת מחיר זמנית שנועדה לסייע לטסלה להיפטר ממלאי ה-3 החדשים שלפני מתיחת הפנים, ושהמחיר יירד אחרי שהמלאי יגמר.

כך או כך, לפי מחירון לוי יצחק מודל 3 עם הטווח המוארך, עלייה לכביש בינואר 2022, עם עד 40 אלף ק"מ, שווה כעת 153 אלף שקל. 50 אלף שקל פחות מהדגם שהוצג עכשיו, וצריך להמתין לו חודשיים.
בלוח יד2 אפשר היה למצוא אתמול יותר מ-230 מודעות למודל 3 משומשות. דגמי SR עם טווח של 448 ק"מ כבר מוצעים לפני מו"מ בכ-140-160 אלף שקל. דגמי ההנעה האחורית שלאחר העדכון של סוף 2021 מוצעים ב-160-180 אלף שקל, גם כן לפני מיקוח. רבים מוכרים כדי לשדרג למודל Y או לחשמלית אחרת, ואחרים שרכשו את הרכב בהלוואות גדולות בריבית אפס, מנסים כעת להיפטר ממנו אחרי שהריבית זינקה והגדילה דרמטית את ההחזר החודשי.

כך שיותר מהכל מתיחת הפנים ל-3 החדשה מחזקת דווקא את ה-3 המשומשות, שכעת אפשר לדעת בוודאות מה יש בהן וגם בחדשות - אותם ביצועים, אותה טעינה מהירה, אותן עלויות שוטפות זולות בזכות מחירי החשמל והיעדר צורך בטיפולים שוטפים. זה לא המקרה שהשקת דגם חדש הופכת את קודמו למיושן בבת אחת. עכשיו אפשר לרכוש 3 משומשת בלב שקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully