וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואנית סוזוקי תרכוש יבואנית רכבים סיניים חשמליים

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 17:58

מכשירי תנועה רוכשת תמורת כ-40 מיליון שקל את EV-MOTORS, שהתקשתה להפוך את מספר הזיכיונות הרב שהשיגה, כולל של לוטוס הבריטית, למזומנים

EV MOTORS. יחצ,
אולם התצוגה של EV-MOTOTRS בנתניה/יחצ

סוף לאחד הניסיונות המבטיחים להשיק בישראל יבואנית רכב חדשה שתתחרה ביבואניות הוותיקות: מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי ומשאיות מאן שבבעלות צבי נטע, רוכשת את יבואנית הרכבים החשמליים מסין, חברת EV-MOTORS מנתניה.

לפני כחצי שנה, כאשר נחשף בוואלה כי בעל השליטה ב-MOTORS-EV, איש העסקים החרדי אליהו גרידיש מכר את אחזקותיו בחברה לבעלי חולון מוטורס רפי כהן אבי פרנסיס, הכחיש נטע באמצעות דוברו צבי וילדר מידע שהיה ברשות וואלה כי הוא מנהל שיחות על רכישת נתח מהחברה. בימים האחרונים הסתיימו השיחות בהסכם.

נטע ירכוש 60% מהחברה, תמורת סכום נמוך של 40 מיליון שקל. השווי הנמוך מגיע לאחר שלמרות שהחברה מנתניה צברה שלל מרשים של זכיונות, כמו יצרנית מכוניות הספורט לוטוס, יצרניות הרכבים החשמליים הסינים JAC, ארקפוקס ו-WM, יצרנית המונית הלונדונית LEVC, יצרנית האוטובוסים החשמליים הסינית אנקאי ויצרנית המסחריות הסינית Weichai, המכירות שלה לא הגיעו ליותר מאות מכוניות בודדות בשנה.

יבואן חדש בישראל EV MOTORS. מורג ביתן,
המונית הלונדונית באולם התצוגה של EV-MOTORS/מורג ביתן

השותפים ב-EV-MOTORS, מייסדי החברה אוהד זליגמן ואדוארד דורון ימשיכו להחזיק נתח מהחברה, לצד רפי כהן ואבי פרנסיס. מבחינת נטע מדובר בכניסה נדרשת לתחום הרכב החשמלי, לאחר שסוזוקי טרם השיקה מכוניות כאלה, בניגוד לכל יצרן רכב גדול אחר, ועד כה לא השיגה מכשירי תנועה זיכיון אחר.

בחודשים הקרובים צפויה פעילות EV-MOTORS להתמזג לתוך פעילות מכשירי תנועה. לא ברור אם מכשירי תנועה תפתח את הפעילות מול כל היצרנים שלהם הסכמים עם החברה מנתניה. כך למשל במקרה של לוטוס: מכשירי תנועה למשל הייתה מי שהשיקה את ייבוא פורשה לישראל בתחילת שנות ה-90, עד שמכרה את הזיכיון בעידוד היצרן לאיש העסקים גיא מיוחס, מהלך שהביא להגדלת מכירות היצרן בישראל פי-4-5.

צבי נטע מסר כי "מכשירי תנועה החליטה להיכנס לתחום ייבוא רכב חשמלי, בעיקר מסין, לאור ההתפתחויות בשוק הישראלי והמעבר המואץ לרכב חשמלי. יצרני הרכב אותם מייבאת EV MOTORS, התחייבו להמשיך לספק לה את הרכבים המתאימים לישראל ולשוק האירופאי ולהגדיל את הפעילות בשוק הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully