וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה שביתת האוטובוסים בבנימין ובגוש עציון שתוכננה למחר

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 18:34

הנהלת אלקטרה אפיקים הסכימה להקפיא העברת נסיעות לחברות קבלן, ולהבטיח שנהגי החברה שנסיעות שלהם הועברו לנהגי קבלן לא יפגעו כלכלית

אוטובוסים של אלקטרה אפיקים. אלקטרה אפיקים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נהגי החברה לא יפגעו כלכלי מהעברת נסיעות לחברות קבלן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אלקטרה אפיקים

איגוד התחבורה בכוח לעובדים ביטל את השביתה שתוכננה למחר בין השעות 5:00-8:00 בבוקר בקווי אלקטרה אפיקים. זאת בעקבות מו"מ אינטנסיבי אמש, שבו נסוגה ההנהלה משורת הפגיעות הצפויות לנהגים בתקופה הקרובה.

העובדים הכריזו על השביתה בטענה שהנהלת החברה מתכוונת לשלב נהגי קבלן בקביעות בקווי החברה, ולא רק בתקופות של מחסור גדול הרגיל בנהגים כמו בתקופת חגי תשרי. מדובר בהפרה של ההסכם הקיבוצי בחברה.

לפי האיגוד סוכם כי בחודשיים הקרובים לא תהיה כלל מכירת סידורי עבודה לקבלנים - בכל סניפי החברה. כל נהג שסידורו נלקח לטובת עבודת הקבלנים יקבל תשלום זהה על כמות השעות שהייתה בסידור, כולל כל תנאי העסקה, שהיה אמור לקבל גם אם קיבל פחות שעות. בנוסף ייעשה כל מאמץ למצוא לו סידור בהיקף שעות זהה.

לנהגים שנלקח מהם סידורים תהיה קדימות בבחירת סידורים שמתפנים או סידורים חדשים.

"עמדנו על כך שבעיה זמנית - מחסור בנהגים בחגים - לא תהפוך למהלך קבוע, שיפגע בפרנסתם של רבים", מסר ראיד משעל, יו"ר ועד העובדים. "חבל שנאלצנו לאיים בשביתה כדי להגיע לרגע הזה וליצור לחץ מיותר בקרב הנוסעים. אנו תקווה כי תכלה שנה ועימה מהלכים חד צדדיים מצד ההנהלה, לטובת עבודה משותפת לתיקון הליקויים לרווחת הנהגים והנוסעים".

תמר אוחנה ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים מסרה כי "בלמנו את מגמת הפגיעה בעובדים ובשבועות הקרובות נמשיך בפגישות אינטנסיביות להסדרה כוללת של סוגיית הסידורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully