וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מתנפל על המכונית האוטונומית עם מכוש. צפו

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 9:07

לתושבי סן פרנסיסקו מתחילה להיגמר הסבלנות כלפי המכוניות האוטונומיות שמתרוצצות ברחובות. הפעם זה התפרץ בהתנפלות אלימה על המכונית

סן פרנסיסקו נודעה מאז שנות ה-60 המאוחרות כמעוז של ליברליות בחברה האמריקנית, היא כזו גם היום בנכונות שלה לקבל קבוצות בעלות הגדרות עצמיות שונות מאוד - אלא שיכול להיות שהמכוניות האוטונומיות של "קרוז" שכבר נעות בכבישי העיר כמה שנים נסעו קצת יותר מדי רחוק והוכיחו שגם לסובלנות של אנשי העיר, שגם נחשבת לבירת ההיי-טק בארצות הברית, יש גבול והן חצו אותו.

בתיעוד שעלה לרשת הטוויטר, נראה תושב לבוש קפוצ'ון ומכוסה פנים מתנפל עם מכוש על מערך המצלמות והחיישנים של המכונית השייכת לצי המוניות האוטונומיות. מנסה ללא הצלחה לפגוע בהם (הציוד היקר מאוד הזה נמצא במארזים קשיחים ומוגנים) במכות, עד שנראה נמלט מהמקום. המכונית, יש לציין עומדת ללא תזוזה בכל הזמן הזה.

פעילים בארה"ב עוצרים רכב אוטונומי של ויימו ושל קרוז באמצעות הנחת קונוס סימון על מכסה המנוע שלו. safe street rebel, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לא פעם ראשונה שהמכוניות של קרוז מוטרלות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, safe street rebel

הטענות כלפי המכוניות האוטונומיות נעות בין מטרד ברחובות שיוצר פקקים שלא לצורך כאשר הן מחליטות להיעמד באמצע הדרך וגם טענות על כך שהנסיעה האיטית שלהן מביאה לעיכוב שת צוותי הצלה ממקום למקום.

במקרה הזה, המשטרה שהוזעקה למקום התקרית מצאה שם את השברולט בולט עדיין במקומה עם נזקים קלים למערך ה"ראייה" שלה, שמשה מנופצת וגרפיטי על מכסה המנוע. זו אינה הפעם הראשונה בה תושבי העיר מזיקים למכוניות, אבל תיעוד ראשון של התופעה. בשבועות והחודשים האחרונים תושבי העיר מחו, גם בהפגנות מול משרדי "קרוז" בתגובה לשיבושים שיוצרות המכוניות ובמקרים אחרים, קבוצת Safe Street Rebel שיבשו את פעולת המכוניות על ידי הנחת קונוס של עבודות בכביש על מכסי המנוע שלהן.

בחברת קרוז הגיבו לתיעוד ואמרו לרשת CBS כי: "אנחנו מוטרדים מאוד מההתנהגות שהוצגה על ידי האדם בזמן שאיש אינו במכונית, העדיפות שלנו היא להפעלה בטיחותית תחת כל תנאי. דיווחנו על התקרית לגופי האכיפה ומקווים שהם יוכלו לזהות את אלו האחראים ולהעמיד אותם לדין".

אגב, בציוץ תגובה של Safe Street Rebel לתיעוד הייתה להם רק הערה אחת לכל הסיפור: "אנא ודאו שהרכב האוטונומי אינו על מעבר חציה או חוסם נתיב תחבורה ציבורית לפני שאתם מחבלים בו". מה שנקרא - אנרכיסטים, אבל מנומסים...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully