וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך האייפון החדש יכול להציל לכם את החיים בכביש

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 12:56

בין הפיתוחים בדור האחרון של האייפון 15 גם יישום אחד שעשוי להיות רלוונטי מאוד לנהגים: אפשרות לשלוח אות מצוקה גם באזורים נטולי קליטה סלולרית. איך הוא יעשה את זה?

אייפון 15 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
היכולת לשלוח אות מצוקה לוויני עשויה להציל חיים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

רוב הפעמים, השיח אודות טלפונים חכמים ונהיגה הוא, איך לומר, לא בדיוק חיובי. זה לא סוד שמאז הפכו לפופולריים ביותר ולאור מעטפת החידושים שבהם והנטייה האנושית להתפתות אליהם לא רק בזמן האוכל או הצפייה בטלוויזיה, אלא גם בזמן נהיגה - הם סופגים לא מעט אש ובצדק לרוב.

אלא שהפעם יש פה טלפון נייד חכם חדש שפיתוח בו עשוי דווקא להציל נהגים, לא בטוח שהוא יציל יותר נהגים מאשר יגרום לתאונות אצל אחרים, אבל הפוטנציאל פה הוא חשוב. אנחנו מדברים על היכולת של האייפון 15 והאייפון 15 פרו החדשים לשדר אות מצוקה תוך שימוש בלווין, ללא הסתמכות על הרשת הסלולרית על מנת להזעיק עזרה.

סיוע בדרכים באייפון 15. אפל,
לא תמיד ישנו כיסוי סלולרי מספיק לשימוש בטלפון/אפל

הרכיב הזה עשוי להיות משמעותי מאוד למי שנוסעים כדרך קבע בכבישים בעלי כיסוי סלולרי בעייתי מאוד עד לא קיים. בדיוק מהסוג בו עסקנו בתחקיר האחרון שלנו, ממנו עלה כי צירים מרכזיים מאוד ביהודה ושומרון וכן בבקעת הירדן נטולי כיסוי סלולרי - דבר המנוצל על ידי מחבלים לתקוף דווקא שם, היכן שקשה או לא ניתן להזעיק עזרה. הבעיה מוכרת גם בכבישי הדרום, שבהם נהגים שמעורבים בתאונת דרכים מתקשים להזעיק סיוע רפואי.

האפשרות הזו, לשליחת אות מצוקה על גבי תקשורת לוויינית, כבר הייתה קיימת באייפון 14, אולם כעת לוקחת אותה החברה צעד קדימה כאשר היא מחברת אותו ישירות לחברות סיוע בדרכים כמו AAA בארצות הברית ומאפשרת משלוח של לא רק אות מצוקה, אלא גם מסר באשר לסוג הבעיה (הינעלות מחוץ לרכב, פנצ'ר, אזל הדלק ועוד).

באפל הצהירו כי השימוש בשירות יהיה חינם בשנתיים הראשונות, כאשר בשלב הראשון הוא יהיה זמין בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully