וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BYD הולכת לקחת למרצדס הישג טכנולוגי חשוב

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 10:44

בכנס בסין חשפה היצרנית הסינית שמכונית היוקרה החדשה שלה, ה-U6, תהיה המכונית האווירודינמית ביותר בעולם מייצור סדרתי, תואר שמחזיקה כיום מרצדס EQS. למה זה חשוב?

BYD יאנגוואנג U6. ממשלת סין,
U6, מתוך הדמיות שצורפו לבקשת הפטנט/ממשלת סין

מכוניות היוקרה החדשה של BYD, היאנג וואנג U6 שפגשנו תחת הסוואה בשנזן רק לפני שלושה חודשים עומדת להתהדר בהישג טכנולוגי חשוב: היא תהיה, לטענת החברה הסינית, המכונית האווירודינמית ביותר בעולם מייצור סדרתי.

בכנס מקצועי שעסק באווירודינמיקה של מכוניות הכריזה BYD כי הסדאן החדשה, שתצטרף למכונית העל U9 ולרכב השטח U8, יהיה מקדם גרר של 0.195 בלבד. בכך יעקפו הסינים את מרצדס EQS עם 0.2, את טסלה מודל S פלייד ואת Nio ET7, עם 0.208, ושורה ארוכה של סדאנים חשמליים אחרים של Nio, לוסיד, ואת פורשה טייקן, מרצדס S קלאס ו-CLA וב.מ.וו סדרה 5 החדשה, כולן עם 0.22.

הוצגה: מרצדס EQS. אתר יצרן
מרצדס EQS. הכי אווירודינמית עד עכשיו/אתר יצרן

מקדם גרר נמוך סייע תמיד בהפחתת צריכת הדלק, אבל במכוניות חשמליות הוא משמעותי עוד יותר לשיפור הטווח. בעוד שבנסיעה עירונית מצליחות החשמליות להפיק אנרגיה נוספת בעת בלימה ולהאריך את הטווח, בנסיעה בין עירונית שמתבצעת תוך שיוט מהיר אין כמעט בלימות, אין אפשרות לייצר חשמל באמצעות בלימה רגנטיבית, וטווח הנסיעה שלהן מתקצר. הדרך העיקרית להאריך את הטווח בנסיעות כאלה היא להפחית את ההתנגדות האווירודינמית שיוצרת המכונית, כדי שתצטרך להשתמש בפחות חשמל כדי להתקדם.

מקדמי הגרר הנמוכים יותר של דגמי הסדאן לעומת הקרוסאוברים הפכו בעידן החשמל ליתרון חשוב עבורם מבחינת טווחי נסיעה, מה שתורם לפופולריות של טסלה מודל 3 ושאר מתחרותיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
BYD יאנגוואנג U6. ממשלת סין,
איורי הפטנט כוללים מראות צד, שמגבירות גרר. האם ייעלמו בגרסה הסדרתית?/ממשלת סין

כדי להשיג תוצאות שיא בתחום הזה מוותרים יצרנים אחרים על מראות הצד לטובת מצלמות ומסכי וידיאו. אולם תמונות ה-U6 שהוגשו לרשויות בסין במסגרת בקשה לרישום פטנט על העיצוב שלה, מציגים אותה עם מראות צד רגילות. כך שלא ברור אם BYD הצליחה להשיג את ציון הדרך עם מראות רגילות, או של-U6 יהיו מצלמות כאופציה, ורק בגרסה הזו היא תשיג את מקדם הגרר המופחת.

BYD עדיין לא חשפה פרטים נוספים על הסדאן החדשה, שצפויה לקבל את יחידת ההנעה עם 1,100 כ"ס שהוצגה ב-U9, אבל עשויה לקבל גם גרסת פלאג אין. לפי דיווחי התקשורת בסין הדגם צפוי להיחשף בקרוב ולפחות בסין יהיה זול מטסלה מודל S.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully