וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי ביטוח הרכב ממשיכים לזנק: איך בכל זאת אפשר לשלם פחות

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 18:43

לפי בדיקת וואלה רכב ו-wobi זינקו מחירי הביטוח המקיף בתוך שנה ב-37%. אבל ההתייקרות לא אחידה: באילו דגמים זינק הביטוח ב-50% ובאילו בפחות מ-10%?

השוואתי משפחתיות. קינן כהן
אין קשר בין מחיר הביטוח המקיף למחיר הרכב: הפער בין שתי מכוניות בשווי זהה יכול להגיע לאלפי שקלים/קינן כהן

ביטוח מקיף הולך והופך לאחת ההוצאות המשמעותיות ביותר של נהגים על רכבים. מי שנוסע מעט, או בחשמלית עם הוצאות אנרגיה נמוכות, עשוי לגלות שבשנה האחרונה הפך הביטוח לרכב להוצאה השוטפת הגדולה ביותר שלו על הרכב.

אבל נתוני סוכנות wobi מגלים ששיעור ההתייקרות לא אחיד. מצד אחד מחירי הביטוח המקיף לנזקים לרכב עצמו, מתיקון תאונה ועד גניבה, התייקרו בין אוגוסט 2022 לאוגוסט 2023 ב-37% בממוצע, לעומת עלייה של 9% בלבד במחירי ביטוח החובה, שמסדיר את הפיצוי על נזקי גוף לנהג, לנוסעיו ולנפגעים אחרים בתאונות.

סיכום 2021 גניבות רכב פוינטר. פוינטר,
משחטת רכב. חברות הביטוח טוענות שזינוק במספר הגניבות הוא אחד הגורמים לעליית תעריפי המקיף/פוינטר

חברות הביטוח טוענות שההתייקרות היא כורך בשל זינוק במחירי החלפים וגניבות הרכב, שגרמו להן הפסדים כבדים.

אבל בדיקת wobi לבקשת וואלה, מגלה שיש פערים גדולים בין שיעור התייקרות הביטוח המקיף לדגמים השונים. למרות שכולם חשופים לעלייה במחירי החלפים ולעלייה בשיעור הגניבות, הרי שיש דגמים שמחיר חידוש הפוליסה שלהם זינק ב-50%, בלי קשר להרעה בהיסטוריה הביטוחית של הנהג בשנה האחרונה באמצעות תביעות שהגיש, ויש כאלו שהפוליסה שלהם התייקרה בפחות מ-10%.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מבחן דרך: יונדאי איוניק. קינן כהן, קינן כהן
יונדאי איוניק. המקיף זינק ב-50% בתוך שנה/קינן כהן, קינן כהן

אז מי המכוניות שביטוח החובה שלהן התייקר הכי הרבה?

הזינוק המשמעותי ביותר נרשם לפוליסה של יונדאי אקסנט, שהתייקרה ב-73%, יונדאי איוניק התייקרה ב-50%, ויונדאי סנטה פה התייקרה בשיעור זהה. פוליסה לסוזוקי איגניס התייקרה ב-49%, ולרנו גרנד קופה ב-48%. ואילו ביטוח מקיף ליונדאי אקסנט התייקר ב-47%, כמו זו של טויוטה ראב4. עוד התייקרויות משמעותיות: שברולט ספארק ב-36.7%, קיה ספורטאז'ב-34.7%, טויוטה קורולה ב-34.4% והונדה ג'אז ב-33.1%.

פולקסווגן ג'טה. קובי ליאני, ניר בן טובים
פולקסווגן ג'טה, התייקרות מתונה/ניר בן טובים, קובי ליאני

ומי המכוניות שספגו את ההתייקרות הקטנה ביותר?

הביטוח המקיף לפולקסווגן ג'טה התייקר רק ב-3%, ולרנו קליאו רק ב-6%. נהגי שברולט קרוז משלמים כעת 8% יותר, סיטרואן C4 כ-9% יותר ורנו פלואנס 10% יותר. עוד בולטות ברשימת המתייקרות הרבה פחות? סקודה קודיאק (11%), מיצובישי לאנסר (11%), סקודה קארוק (15%) וסובארו אימפרזה (16%).

מכונית אחרי תאונה. קינן כהן
גם מעורבות גבוהה בתאונות דרכים עשויה לייקר את הפוליסה/קינן כהן

לחברות הביטוח יש שיקולים משלהן בשיעור ייקור הפוליסות: שיעור הגניבות, התייקרות מחירי החלפים אצל היבואן או הסוחרים הגדולים, או מעורבות גדולה יותר בתאונות דרכים. מנגד לנהגים כדאי לבדוק מראש את מחירי הפוליסות לפני חידוש, וגם לפני רכישת הרכב הבא, חדש או משומש, ולקחת בחשבון את עלות הסעיף התופח הזה בין עלויות אחזקת הרכב.

נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi:"הנזק הכלכלי שנגרם לציבור הנהגים בישראל עקב עליית מחירי הביטוח הופך לעול משמעותי ולעיתים אף לבלתי אפשרי. בחלק מהמקרים ההתייקרות מסתכמת באלפי שקלים נוספים לכל משק בית, בכל שנה. במצב זה, השוואת המחירים והכיסויים לביטוח הרכב הופכת להכרחית. אם בעבר פערי המחיר בין ההצעות היו קטנים עד חסרי משמעות כיום מדובר בפערים של אלפי שקלים ולכן חשוב עוד יותר להקדיש לכך את הזמן ואת תשומת הלב, לבחון במספר הצעות את תנאי הפוליסה ואת העלות המוצעת של כל אחת מהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully