וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם תחנות החלפת סוללות, מ-344 אלף שקל: NIO בישראל

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 15:17

דלק מוטורס מתחילה לקבל להזמנות לחשמלית הסינית המתקדמת עם 3 דגמים, מנהלים, סאלון וקרוסאובר, והבטחה לשירות ברמה של לקסוס וג'נסיס. מסירות ראשונות כבר בנובמבר, כדי להקדים את עליית המס

דגמי NIO ET5 בתערוכה/NIO

חודש וחצי אחרי שהודיעה על ההסכם לייבוא דגמי NIO בייבוא עקיף באמצעות סוכן החברה בנורבגיה, משיקה דלק מוטורס את הפעילות בישראל ומתחילה לקבל הזמנות.

זאת עם מחיר פתיחה נמוך מהצפוי ועדכון מעניין: בניגוד לתוכנית הראשונית גם תחנות החלפת הסוללות של NIO יגיעו לארץ. דלק תקים בשלב הראשון שתי תחנות כאלה, אחת מהן באזור המרכז, שצפויה להתחיל לפעול עוד ב-2024. כל דגמי החברה מותאמים להחלפה, שאורכת 3 דקות.

תחנת החלפת סוללות של NIO. NIO, מערכת וואלה
תחנת החלפת סוללת. קטנה ומהירה יותר מזו שהייתה לבטר פלייס/מערכת וואלה, NIO

NIO הסינית, שהוקמה רק לפני תשע שנים בידי יזם ההיי-טק הסדרתי וויליאם לי, הלכה בעקבות המודל של טסלה כחברת טכנולוגיה לייצור רכבים חשמליים. בניגוד לאילון מאסק לי לא עוסק בשיגורים לחלל, אבל לחברה שלו יש כבר 9 דגמים בייצור לעומת 5 בטסלה. 3 מהם ינחתו בארץ בנובמבר, ו-3 נוספים ב-2024.

השיווק יתחיל עם דגם המנהלים ET5, דגם הסאלון ET7 והקרוסאובר 7 מושבים ES8. בתחילת השנה הבאה יצטרפו דגמי הקרוסאובר ES6, ו- ES7 ודגם הסטיישן מנהלים ET5T (עוד פרטים בהמשך הכתבה)

NIO תתחרה בארץ לא רק בטסלה אם כי לא בדגמי מודל 3 ומודל Y הבסיסיים, אלא גם במותגי היוקרה הוותיקים והחדשים, כולל ב.מ.וו שמייבאת דלק מוטורס. מעבר לתג המחיר, זה יתבטא ברמת שירות דומה לזו שמציעות לקסוס וג'נסיס.

המכוניות יימכרו עם 5 שנות אחריות כולל טיפולים ללא חיוב נוסף ומוקד שירות 24/7 הנהגים לא יידרשו להגיע למרכזי השירות, והמכוניות יאספו מהם והם יקבלו NIO חלופי לזמן שרכבם שוהה במוסך. כל לקוח ילווה על-ידי מנהל שירות אישי לאורך תקופת הבעלות על הרכב. בעת מסירת הרכב החדש ללקוח הוא יוכל לבחור היכן לקבלו, לא רק במרכז המסירה של החברה. אולם התצוגה הראשון יפתח בהרצליה ובתצוגות זמניות במיקומים שונים בארץ.

שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס, מסר כי "אין מדובר בעוד יצרן רכב חשמלי, אלא בחברת טכנולוגיה, ששמה לעצמה למטרה לגבש קהילת משתמשים סביב מוצרי קצה טכנולוגיים ויוקרתיים המתחרים במכוניות הטובות בעולם. המשתמשים של NIO יזכו למערך שירות מקיף ומלא, בסטנדרט חדש, גם בעולמות הפרימיום". ואלה המחירים:

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
NIO ET5. NIO,
ET5. תהיה יקרה משמעותית טסלה מודל 3, אבל גם מאובזרת ומתוחכמת יותר/NIO

ET5: מכונית הסדאן שתתחרה באקספנג P7, בב.מ.וו i4 ובטסלה 3 פרפורמנס, תגיע לארץ עם שתי סוללות לבחירה, 75 או 100 קוט"ש, עם טווח של 450 או 583 ק"מ. עם 489 כ"ס והנעה כפולה מאיצה המכונית מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4 שניות.

רשימת האבזור, שחלק תוצע רק ברמות האבזור הגבוהות, כוללת מושבים קדמיים בכיוונון חשמלי עם עיסוי, גג פנורמי, סטריאו עם 23 רמקולים, חישוקי 19 או 20 אינץ' קלים, צמיגים שנאטמים במקרי של תקר, ריפודי בד ועור מחומרים ממוחזרים, סגירת ואקום בדלתות, ואפילו מערך בישום. לנהג לוח מחוונים דיגיטלי 10.2 אינץ', ומסך התצוגה המרכזי.

ה-ET5 קיבלה 5 מ-5 כוכבים בגרסה החדשה והמחמירה של מבחן הריסוק האירופי, בין השאר הודות למערך שכולל 12 חיישני קרבה, 11 מצלמות, 5 רדארים וליידאר אחד (מכ"ם לייזר).

המחירים יתחילו ב-344 אלף שקל לסוללת 75 קוט"ש וב-415 אלף שקל ל-100 קוט"ש.

NIO ET7. NIO,
ET7. תחרות ישירה לסאלון החשמליות של מרצדס וב.מ.וו/NIO

ET7: מכונית הסאלון הגדולה שתתחרה במרצדס EQE, ב.מ.וו i5 וטסלה מודל S, גדולה מה-ET5, ומציעה הספק משולב של 683 כ"ס, עם 0-100 ב-3.8 שניות.

כל מושבי הרכב כוללים עיסוי, חימום וקירור, ומתלי אוויר ובולמים אדפטיביים אמורים לספק נוחות והתנהגות כביש ברמה גבוהה. סוללת 100 קוט"ש מספקת טווח רשמי משולב של 580 ק"מ.

האבזור כולל בחירה בין חישוקי 20 ו-21 אינץ', אותם ריפודים מחומרים טבעיים וממוחזרים, גג פנורמי, סטריאו עם 23 רמקולים, אותם מסכי 10.2 ו-12.8 אינץ' מהאחות הקטנה, בתוספת תצוגה עילית לנהג ומסך 6.6 אינץ' מאחור, שמאפשר לנוסעים לשלוט בתאורה, בתפעול המושבים ובסטריאו.

המחיר תחרותי יחסית לפלח השוק שלה, מ-499 אלף שקל.

undefined. Zahav.ru
ES8. בחירה בין 6 ל-7 מושבים/Zahav.ru

ES8: הקרוסאובר הגדול, עם 6 או 7 מקומות ישיבה בשלוש שורות מושבים, מגיע עם אבזור דומה לזה של ה-ET7, מלבד עור נאפה. שני מנועים בהספק משולב של 544 כ"ס מאפשרים 0-100 קמ"ש ב-4.9 שניות, וסוללת 100 קוט"ש מבטיחה טווח משולב רשמי של 466 ק"מ.

נפח תא המטען עומד על מעל 300 ליטר גם כאשר כל שורות המושבים בשימוש, ובקרת האקלים כוללת פיצול ל-3 אזורים.

מתלי האוויר מאפשרים הגבהה או הנמכה (+-50 מ"מ) של המרכב בהתאם לתנאי הדרך. ה-ES8 נהנה ממערך חיישנים דומה לשני דגמי הסדאן וקיבל כמוהם 5 כוכבים במבחו הריסוק האירופי כאשר נבחן ב-2021.

המחיר: 465 אלף שקל, זה לשתי גרסאות המושבים.

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully