וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו חדשה בפחות מ-200 אלף שקל? הנה זה בא

עודכן לאחרונה: 6.10.2023 / 17:55

רגע לפני תחילת השיווק רשמה יבואנית וולוו במשרד התחבורה את הקרוסאובר החשמלי החדש שלה כשהוא זול מטסלה Y ויונדאי איוניק 5, וזול מאודי Q2 בנזין

וולוו EX30/וולוו

יבואנית וולוו תתחיל בשיווק ה-EX30 שלה בקרוב מאוד, כפי שעולה מרישומי משרד התחבורה, והמחירים שעליהם דיווחה למדינה עשויים לטלטל את שוק הקרוסאוברים החשמליים.

תזכורת: הקרוסאובר החדש מתמקם בהיצע הדגמים של היצרנית מתחת ל-XC40, אך בניגוד אליו, כאן מדובר ברכב חשמלי לגמרי מהיסוד, ללא גרסאות עם מנועי שריפה פנימית. כאשר הבסיס שלו משמש גם את זיקר 001, את סמארט 3 ופולסטאר 4 - כל אלו, כמו וולוו כלים בארגז של ג'ילי. כמוהם ייוצר ה-EX30 בסין וייוצא ממנה לשאר העולם, כפי שנעשה כבר מספר שנים עם הוולוו S90 ועם דגמי פולסטאר.

עם 4.2 מטרים לאורך, 1.84 לרוחב, גובה של 1.55 מטרים ובסיס גלגלים של 2.65 מטר הוא רכב קומפקטי, וככזה יתחרה מול כלים עם מנועי בנזין כמו אודי Q2, היברידיים כמו לקסוס LBX וגם מיני אייסמן העתידי וסמארט 3.

וולוו EX30. אתר יצרן
ניקוי כללי של הכפתורים, הגה רבוע ומערכת הפעלה של גוגל/אתר יצרן

מבחינת הנעה, הדגם יגיע במספר גרסאות. הבסיסית תהיה עם מנוע אחורי יחיד ולו 272 כ"ס, תאוצה ל-100 ב-5.7 שניות, סוללת 51 קוט"ש וטווח משולב צנוע של 344 ק"מ מוצהרים. מעליה תהייה גרסה עם סוללת 69 קוט"ש שלא רק גדולה יותר בקיבולת, אלא גם בטכנולוגיה (NMC במקום LFP), היא מותירה את ההספק באותה רמה, אבל מקצרת את התאוצה ל-5.3 שניות ומאריכה את הטווח ל-480 ק"מ.

מעל שתי אלו תהייה הגרסה הבכירה, ובכירה לא רק ביחס ל-EX30 אלא בכלל, הוולוו המהירה ביותר אי פעם. שני מנועים עם 428 כ"ס, הנעה כפולה, ו-3.6 שניות ל-100. על אף תוספת הסוסים והשימוש באותה סוללת 69 קוט"ש הטווח יורד רק ל-460 ק"מ.

כל הגרסאות מגיעות עם 11 כריות אוויר, תיקון סטייה מנתיב, התרעת אי שמירת מרחק, בלימה אוטומטית, התרעה על רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תנועה חוצה מאחור כולל בלימה ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
וולוו EX30 קרוס קאונטרי. אתר יצרן
בעתיד יש תוכניות גם לגרסת קרוס קאונטרי עם שאיפות שטח/אתר יצרן

הדגם שנרשם במשרד התחבורה תחת 8 רמות גימור וגרסאות ישווק כנראה בארבע מתוכן בשילוב עם תצורות ההנעה השונות.

המחירים מתחילים ב-190 אלף שקל לגרסת הבסיס שמקבלת את הכינוי "CORE" עם הספק של 272 כ"ס והסוללה הקטנה והפשוטה יותר.

מעליה תהייה גרסת הסוללה הגדולה יותר ברמת הגימור "פלוס", ההספק כאמור זהה, אך היא מהירה יותר לזנק ובעלת טווח ארוך יותר. מחירה עומד על 220 אלף שקל. עדיין באותה תצורה יש את רמות הגימור "הירו" ו"אולטרה" שמחירן 239 ו-240 אלף שקל.

עבור מי שרוצים לטפס לגרסאות החזקות מאוד, צפויה עלייה קלה במחיר, קלה גם ביחס לתמורה מבחינת ההספק, עבור גרסת שני המנועים ו-428 הסוסים שלה, כאשר ה"פלוס" תעלה 240 אלף שקל וה"אולטרה" תעלה 250 אלף שקל.

בנוסף לאלו ישנן שתי רמות גימור נוספות בשם DEMO ו-SHOWROOM שככל הנראה אינן מיועדות לשיווק, מחירן הוא 243 ו-253 אלף שקל.

כבר כאשר הושק ה-EX30 ונחשפו המחירים שלו בחו"ל הערכנו שהוא עשוי לעלות בישראל כ-200 אלף שקל. מאז נחלש השקל ושערי היורו והדולר זינקו, אבל מול שפע של קרוסאוברים חשמליים חדשים שינחתו בארץ בשבועות הקרובים היבואנים נדרשים גם לתמחור תחרותי כדי להציג מכירות משמעותיות בתקופת ההשקה, שפעמים רבות קובעת את גורלו של דגם חדש שנים קדימה.

המחירים המדווחים למשרד התחבורה אינם תמיד המחירים הסופיים, ולכן רק בתקופה הקרובה נדע כמה תחרותי באמת יהיה התמחור של הקרוסאובר החדש ואם הוא יוכל לגנוב לקוחות גם מקרוסאברים עממיים במחירים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully