וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו חושפת את EX30 החשמלי: קרוסאובר קטן ופחות יקר

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 10:25

הקרוסאובר הקטן והחשמלי החדש של וולוו הוא בדיוק מה שהיא צריכה כדי לפתות את הלקוחות הצעירים בעולם שצועד למיתון. מתי הוא פה ומה אפשר לספר עליו?

וולוו EX30/וולוו

היו שנים שבהם אמרתם וולוו, והדבר הראשון שראיתם הוא קופסה מלבנית גדולה ואיטית, לפעמים בתצורת סדאן, באידיאל בסטיישן, אבל היא תמיד הייתה מאוד רבועה ובדרך כלל גם מאוד איטית. ובכן, תשכחו מהכל, כי הוולוו EX30 שאתם רואים פה הוא הכל חוץ מקופסה מרובעת וממש לא איטי, כמה לא איטי? הוא למעשה הוולוו בעלת התאוצה המהירה ביותר אי פעם, כמה מהירה? 3.6 שניות ל-100 קמ"ש מהירה.

אבל רגע, החזיקו את 428 הסוסים שלו, מי זה בכלל וולוו EX30 ומה עושה אותו לכל כך חשוב עבור וולוו?

וולוו, פעם יצרנית שוודית והיום יצרנית שוודית בבעלות סינית שייכת לקונצרן הענק ג'ילי, וכאשר שייכים לקונצרן ענק, צריכים לחלוק כמה שיותר וכאשר חולקים כמה שיותר פלטפורמות לכמה שיותר דגמים, זה גם מאפשר לוולוו גישה לדגמים קטנים יותר מ-XC40 ו-C40 שהיו לה בהיצע עד היום. וכך גם וולוו זכתה לגרסה משלה לפלטפורמה שמימנה בעלת הבית הסינית ג'ילי, ומשמשת כבר את הסמארט #3 ואת הזיקר X.

וולוו EX30. אתר יצרן
אין כפתורים אין פקדים - טסלה סטייל/אתר יצרן

וזה חשוב, כי זה כבר יותר משני עשורים שיצרניות הרכב מחפשות לתפוס את הלקוחות שלהן כשהם עוד קטנים וצעירים ולהסליל אותם לחיים עם המותג שהם מכירים כבר. וזו הפוזיציה שה-EX30 צריך לתפוס עבור וולוו. העובדה שהעולם זוחל לאיזה מיתון עתיר אינפלציה בטח שלא יזיק לשום יצרנית להחזיק איזה אחד כזה בתיק העבודות.

ההסבר הזה בא להכין אותנו לסיפור המימדים שלו, בוולוו לא מפרסמים יותר מדי נתונים טכניים לגבי מידות וזה בדרך כלל סימן לא טוב, אבל בגדול מדובר בכ-4.2 מטרים מקצה לקצה, כך שמדובר ברכב קטן יחסית, פחות או יותר בגודל של אודי Q2, לקסוס LBX שהוצג זה עתה וגם במיני אייסמן העתידי. הוא כן אמור להיות קל, עם שימוש רב באלומיניום שוולוו מדגישה שרבע ממנו ממוחזר, כמו גם 17% מהפלדה והפלסטיק שבו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
וולוו EX30. אתר יצרן
לא לצפות למרווח יוצא דופן/אתר יצרן

שוב, בוולוו קמצנים בפרטים אודות ההנעה, ומסתפקים בהכרזה שהרכב יגיע בשתי תצורות הנעה, מנוע יחיד והנעה אחורית בגרסת טווח רגיל או טווח מוארך וגרסה עם שני מנועים והנעה כפולה. שניהם גם נבדלים בניהם בסוג הסוללה LFP לגרסת ההנעה האחורית בעלת הטווח הרגיל ו-NMC לזה עם הטווח הארוך ולגרסת ההנעה הכפולה.

מה עוד? כמה נוח, הטווח היחיד שמוזכר הוא זה של הגרסה בעלת המנוע היחיד והסוללה המתקדמת ועומד על 480 ק"מ ונתון התאוצה היחיד שמוצהר הוא זה של גרסת הקצה ועומד כאמור על 3.6 שניות. יש הבדל קל גם בקצב הטעינה המהירה שלהן, גרסת המנוע היחיד תוכל לקבל 134 קילוואט ואילו זו עם שני המנועים 135 קילוואט - אין הבדל במשך הזמן - שתיהן יגיעו מ-10 ל-80% בכ-25 דקות.

עם אורך של 4.2 מטר, מעניין יהיה לראות כמה מרווח יהיה במושב האחורי

וולוו EX30. וולוו,
וולוו EX30/וולוו

בתא הנוסעים שלו וולוו עושה טסלה ומנקה את כל סביבת הנהג והקונסולה מכפתורים, חוגות או פקדים, כאשר הכל מרוכז במסך אחד אנכי, שכמו כל מכוניות וולוו החדשות מריץ את מערכת ההפעלה של גוגל המאפשרת ניווט תוך חישוב אחוזי סוללה בהגעה (כבר אמרנו שוולוו עושה טסלה?), גישה לאפליקציות וסיוע קולי ברמה גבוהה מאוד מנסיון העבר שלנו.

אפשר גם לראות שהם שמו את מתגי החלונות בקונסולה המרכזית והעבירו את בורר ההילוכים לידית ליד ההגה. אגב, לכל הדברים האלו יש מטרה אחת - לחסוך כסף ולחסוך משקל. ריכוז פונקציות במסך אומר פחות חוטי חשמל, נגדים, מחברים וכו', כנ"ל לגבי הכפתורים בקונסולה המרכזית. ההודעה לעיתונות גם נעדרת רשימה מסודרת של מערכות הבטיחות של הדגם למעט אזכור של מערכת המתריעה ומונעת פתיחה של דלת בזיהוי רוכב דו גלגלי או אדם רץ לצד הרכב.

וולוו EX30. אתר יצרן
הכי לא וולוו שראינו/אתר יצרן

ה-EX30 ייוצר בסין, כמו הוולוו S90 ודגמי חטיבת פולסטאר, ויתחיל שיווק באירופה בחודשים הקרובים. אלינו הוא יגיע עוד השנה, כך מדווחים ב"מאיר" היבואנית.

מכיוון שהוא הקטן בהיצע הדגמים ונמצא מתחת ל-XC40 שמחירו בגרסה החשמלית מתחיל ב-280 אלף שקלים, ההערכה היא שמחיר בגזרת 225-250 אלף שקלים הוא נתון סביר לגבי גרסת הכניסה. אבל זה כל עוד המשא ומתן עם היצרנית הולך על הצד הטוב וכמובן שהוא מגיע השנה, לפני עליית המס הבאה ב-2024 ל-35%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully