וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי קראתם משונמך? וולוו XC40 בגרסת P6

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 9:18

וולוו מציגה גרסה מוזלת יחסית, ל-XC40 Recharge החשמלית; תמורת חיסכון של כ-30,000 שקלים תתבקש לוותר על 175 כ"ס (מתוך 407), ולחכות עוד 2.5 שניות במאוץ מאפס ל-100; האם זו עסקה כדאית?

XC40 recharged P6. רמי גלבוע
הגריל האטום מציג את העובדה שזהו XC40 חשמלי טהור/רמי גלבוע

את ה-XC40 אהבנו מאז הצגתו ב-2017, הוא אף ניצח במבחן השוואתי שערכנו לו מול קרוסאוברים פרימיום-קומפקט. במהלך השנים התרחבה קשת הדגמים ובשנה שעברה הציגה וולוו גרסה חשמלית לוהטת - P8 XC40 Recharge המתהדרת בשני מנועים חשמליים בהספק כולל של 407 כ"ס, ו-4.9 שניות מאפס ל-100. ה-P8 מהיר וחזק מאוד אבל הוא עולה 300,000 שקלים, קצת מרחיק לכת עבור קרוסאובר קומפקטי. התוספת האחרונה שמגיעה אלינו משוודיה היא גרסת P6 המסתפקת במנוע בודד בהספק 231 כ"ס; בעידן הטרום-חשמל נחשבו 230 כ"ס להספק מכובד ביותר אבל עם משקל עצמי של כ-2.1 טונות, זה קצת פחות משכנע. מצד שני, קל יותר לעכל תג מחיר של 270,000; זה לא 'בזול' אבל יש הרבה קרוסאוברים רגילים וחשמליים בקשת המחירים שבין 250-300 אלף שקלים. כל שנותר לנו לבדוק הוא האם ה-P6 מספיק חזק, ללקוח שאינו מחפש ביצועים לוהטים?

XC40 recharged P6. רמי גלבוע
הצבע השחור אינו עושה חסד עם המרכב הקומפקטי, ומעלים לחלוטין את ייחודו של קו המותניים (המזדקר בחדות לאחור)/רמי גלבוע

עיצוב

שני ה-XC המחושמלים כמעט זהים, ההבדל היחיד הוא מדבקת TWIN על ישבן ה-P8 (Twin engine). בשתי הגרסאות החזית אטומה, לשתיהן הוסיפו מדבקות מיותרות בעיצוב תקע חשמלי. המרכב הקומפקטי נאה לעין למרות שבגרסת הכל-שחור, קשה להבחין בפרטים מעודנים. גם תא הנוסעים כל-שחור, זה קצת אפלולי וקדורני - שחור הוא הגוון היחיד בו תוכלו לקבל את ה-XC40 שלכם, לא מציעים כאן את הצבעוניות הבהירה והמלבבת בה מוצעים וולוו'אים אחרים. איכות החומרים טובה בדרך כלל, אבל הם לא משדרים 'פרימיום' גבוה. גם ריקועי האלומיניום הגיאומטריים אינם מצליחים להעלות את ה-40 לרמה גבוהה יותר. נהגים בעלי מודעות ירוקה ישמחו לדעת ש-97% מריפודי הדלתות והשטיחים עשויים מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים; הנה שימוש ראוי לבקבוקים שאנו דוחסים לפחי המיחזור הכתומים. תא המטען האחורי מכיל 452 ליטרים שימושיים ובנוסף, יש תא של 31 ליטרים מלפנים, קחו בחשבון היעדר צמיג חלופי, אבל יש ערכה לתיקון תקרים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
XC40 recharged P6. רמי גלבוע
תא המטען הקדמי נוח ושימושי. מאחור יש עוד 452 ליטרים עם תא סמוי מתחת לרצפה, ושפע רשתות עיגון/רמי גלבוע

גם ב-P6 אנו מוצאים את מסך המולטימדיה 9 אינץ' האנכי המקובל אצל וולוו. הוא קטן יחסית אבל איכותו משובחת ועם מערכת הפעלה של גוגל הוא מהיר תגובה, צלול ונעים להפעלה. מערכת הניווט של גוגל תפקדה היטב והיא כוללת חיווי מדויק של טווח הנסיעה שנשאר לך עד לטעינה - זהו אלמנט חשוב, שגרם לי להיפרד מהווייז המסורתי. השוודים דאגו להציע מתגים פיזיים אבל עדיין, נדרשות כמה נקישות מסך כדי להגיע להפעלת המאוורר, למשל. המזגן עבד קשה כדי לצנן את פנים הרכב ובמהירויות מפוח של 2 ומעלה, הוא רועש למדי. רמת האבזור גבוהה עם מצלמות 360 מצוינות, מערכת צליל עשירה של הרמן קרדון, גג פנורמי ומושבים חשמליים. הוולוו כוללת שפע טכנולוגיה ומערכות בטיחות מלאות, כולל בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת אי שמירת מרחק וכניסת רכב ל"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל, אופניים, דו גלגלי ובעלי חיים גדולים.

XC40 recharged P6. רמי גלבוע
עיצוב הפנים כבר פחות מודרני, אבל עדיין נאה לעין. חבל שהוא מגיע רק בשחור על שחור/רמי גלבוע

משלבים Dרייב

אבל אנחנו כאן היום כדי לבחון את ביצועי המנוע של ה-P6; האינטואיציה הראשונית אומרת שמכונית שוויתרה על 37% מכוחה (175 כ"ס מתוך ה-408 של ה-8P) תהיה הססנית יחסית וכבדה להאיץ; ומצד שני, בעולם של נהגים שגרתיים היוצאים לעמל יומם או לטיול, 7.4 שניות מאפס ל-100 ו-160 קמ"ש, צריכים להספיק לחלוטין. איני מחשיב את עצמי כנהג מנומנם, אבל אני שמח לדווח כי ביצועי ה-6P נראו לי מספקים ביותר. בכבישים עירוניים בוודאי אבל גם בכביש 6, במעלה הגלבוע ובכביש ערד סדום - כאן לא תקבל את הבעיטה בישבן המקובלת אצל חשמליות ספורטיביות אבל המכונית מהירה ושקטה ומאיצה היטב, עוקפת בקלילות. ירידת המומנט מ-66 נ"מ ל-33 מורגשת, אבל היא לא באמת מטרידה; הפגיעה הראשית היא בתחושת הקלילות של תאוצות הביניים. גם אין שליטה ישירה על מצבי נהיגה או רמת הטעינה הרגנרטיבית; בסופו של דבר, זה לא באמת מפריע.

XC40 recharged P6. רמי גלבוע
המושב האחורי מספיק לשני מבוגרים, מפנק ונעים. האלכסון המזדקר באחורי החלון, מגביל את תצפית הילדים החוצה/רמי גלבוע

ברור שנהג דינמי ייהנה יותר על סיפון ה-P8 חמת המזג, אבל רוב הנהגים? בקצב בו אתה רואה אותם מתנהלים על הכביש או בפקקי התנועה המייאשים, הם ירגישו מצוין גם עם 150 כ"ס. צריך לזכור שמיידיות הכוח החשמלי מגבירה את תחושת העוצמה וביצועי המנוע של ה-6P סיפקו אותי לגמרי - בזווית ראייה של דגם נגיש יותר מהגרסה הבכירה. גם היעדר ההנעה האחורית לא באמת הפריע. אחיזת הצמיגים מצוינת - 235/50R19 מלפנים ו-255/45R19 מאחור - ורק לעתים נדירות הסתחררו הקדמיים בצורה רצינית (שרוסנה מיד על ידי בקרת המשיכה). אין ספק ש-P6 הוא קרוסאובר מעודן ומספיק דינמי, למי שבמפורש בחר באופציה הפחות יקרה.

המידות הנדיבות של הצמיגים מעניקים אחיזת כביש גבוהה מאוד, אבל הן גם המוקש של ה-XC40 החשמלית. אלו צמיגים רחבים וספורטיביים מדי, הפוגעים בנוחות הנסיעה. על כביש מצוין הם נהדרים אבל ברגע שהכביש משתבש, המתלים והצמיגים אינם מצליחים לרסן את המסה הגדולה. הטלטלות לא נעימות, הקפיצים קשיחים, אין לי ספק שצמיג גבוה יותר היה עושה את העבודה טוב יותר. קללת הצמיגים הספורטיביים היא נחלת התעשייה כולה, כמה חבל.

XC40 recharged P6. רמי גלבוע
הצמיגים האחוריים רחבים מהקדמיים; החתך הנמוך אינו חיוני להתנהגות הכביש, והוא פוגע בנוחות הנסיעה/רמי גלבוע

Ch…Char…Charge…Charging!

ב-P8 מותקן מצבר בקיבולת 78 קילוואט/שעה אבל כאן אנו מסתפקים ב-69. וולוו טוענת לטווח נסיעה של 400 קילומטרים. זה מספר נחמד מאוד, אבל לא הצלחתי להתקרב אליו - בקטעי נסיעה מנומנמת במהירות החוקית ראיתי על הצג נתון של כ-20 קילוואט/שעה ל-100 ק"מ, המייצג טווח מכובד של כ-350 קילומטרים; אבל רוב הזמן זרמתי בקצב של 100-120 קמ"ש וקיבלתי טווח של כ-250-270 קילומטרים. בקטעים דינמיים מאוד התקצר הטווח עוד יותר, אבל אותם איני מחשיב. טווח של 250-270 קילומטרים אומר שלאחר 200 קילומטרים אתה כבר מתחיל לחשב את קיצך לאחור, בודק איפה יש עמדות טעינה מהירות, מתעסק בעניין הטעון הזה. נציין כי בבריטניה נמכרת ה-P6 עם מצבר ה-75 קווט"ש של ה-P8, כך שלגרסה הצנועה יש דווקא טווח גדול יותר; אלינו מגיעה ה-6 עם מצבר 69, המספק טווח קצר יותר.

XC40 recharged P6. רמי גלבוע
הצללית מוצקה ושרירית, הירכתיים תחומיים בתאורות אופייניות לוולוו/רמי גלבוע

האמת היא שמי שנוהג בחשמלית הפרטית שלו ויוצא כל בוקר טעון ב-100% לא אמור להיקלע כל כך בקלות לחרדת טווח, אבל ה-XC40 לא פינקה אותי עם טווח רציני כמו של טסלה או איוניק 5 למשל. זה עשוי להגביל את פרופיל הלקוחות לכאלה שאינם נוהגים לנהוג מרחקים ארוכים. אני יצאתי בבוקר עם מצבר טעון חלקית בלבד, ומסלול המבחן התובעני הפגיש אותי עם מיקומים הזויים לתחנות טעינה, לעמדה בה המתינו 3 מכוניות לטעינה, לעמדה מקולקלת ברמת אביב... ושיהיה לכם במזל ביציאה מאילת צפונה, בחופשת הקיץ הקרובה. קצב הטעינה של 150kW מספק לגמרי - בעמדה ציבורית מהירה תוכלו לטעון את המצבר מ-10% ל-80% בכחצי שעה. טעינה ביתית מלאה לוקחת כשמונה שעות, שום בעיה.

XC40 recharged P6. רמי גלבוע
גוגל נותן תחזית מדוייקת למדי לגבי כמות המיץ שנשארה בסוללה. מי שמרבה בנסיעות ארוכות ייראה לא מעט את הכיתוב האדום/רמי גלבוע

סיכום

מי שמתעניין בוולוו XC40 Recharge P6 אינו מחפש חלופה זולה לקיה נירו, או לצעקה האחרונה מפרברי שנזן. הוא מחפש רכב מעודן ובורגני עם תחושת פרימיום, מותג איכותי אליו הוא רגיל אולי, מהימים בהם היינו שורפים בנזין או סולר. ה-P6 נותנת לו חבילה משפחתית קומפקטית, עם ניחוח פרימיום אירופאי. ב-270 שקלים ובהשוואה לחלופות הגרמניות למשל, ה-P6 יכולה להיחשב כעיסקה אטרקטיבית.

החבילה השוודית מעודנת ושקטה, שימושית וטכנולוגית; טווח הנסיעה יספק לקוחות שאינם מרבים להתרוצץ למרחקים גדולים, ונוחות הנסיעה? היא לא אופטימלית, אבל נסבלת. ה-P6 יכול להיות קניה מצוינת עבור הלקוח הסולידי והרגוע בעוד ללקוחות שוחרי ביצועים ודינאמיות נמליץ לשקול הוספת 30,000 שקלים כדי לקבל P6 עם ביצועי מנוע סוחפים מאוד, וטווח נסיעה מוגדל במעט.

עיבוד תמונה: דודי מוסקוביץ צלם מוצרים

XC40 recharged P6. רמי גלבוע
עם הנעת 2X4 בלבד, יכולת השטח מוגבלת לשבילים מהונדסים וישרים/רמי גלבוע

על הצד הטכני :וולוו XC40 Recharge P6

מנוע, הנעה: חשמלי בודד, הנעה קדמית
הספק מרבי (כ"ס): 231
מומנט מרבי (קג"מ): 33
תיבת הילוכים: אוטומטית, הילוך יחיד

אורך (ס"מ): 443
רוחב (ס"מ): 186
גובה (ס"מ): 165
בסיס גלגלים (ס"מ): 270
נפח תאי מטען (ליטר): 452 + 31
צמיגים: 235/50R19 מלפנים, 255/45R19 מאחור
משקל עצמי (ק"ג): כ-2,100

תאוצה 0-100 (שניות): 7.4 שניות
מהירות מרבית (קמ"ש): 160 (מוגבלת אלקטרונית)
טווח נסיעה (מבחן): 280 קילומטרים (24.6 קווט"ש/100 ק"מ)

מתחרים:
מרצדס EQA, אודי Q4 E TRON

מחיר (שקלים): 270,000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully