וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסק: הטנדר החדש של טסלה חסין קליעים. צפו

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 20:21

אב טיפוס של הסייברטראק נתפס נוסע כשהדלתות שלו מלאות פגיעות קליעים. אילון מאסק צייץ שניסוי כזה אכן התקיים. אז למה לא מאמינים לו? וגם: למה הטנדר עשוי להיות לא רלוונטי בישראל?

כאילו היה רכב משוריין חדש בדרך לעזה, צולם בימים האחרונים טנדר טסלה סייברטראק, שהייצור שלו מתחיל בימים אלה, נוסע בשעת לילה כששתי הדלתות שלו מלאות בסימני פגיעת קליעים.

האם אחד מעובדי טסלה הספיק להשתמש בו לשדוד בנק, או שצבא ארה"ב שוקל לגייס אותו? לא עברו כמה שעוד עד שאילון מאסק, מנכ"ל טסלה צייץ, פיזר חלק מהמיסתורין, אבל יצר שאלות חדשות.

"רוקנן מחסנית שלמה של 'טומי גאן' לתוך הדלתות, בסגנון אל קפונה. אף קליע לא חדר לתא הנוסעים", סיפר מאסק.

עוד בעת השקת הטנדר החשמלי ב-2019 התגאה מאסק כי באופן חריג בתעשיית בתעשיית הרכב, שמייצרת רק מעט מכוניות ממוגנות במחירים גבוהים, כל סייברטראק יהיה עמיד בפני כדורים, לפחות של 9 מ"מ. פגיעות פטיש בצידי הרכב לא הותירו חותם, אולם כאשר כדור ברזל גדול נזרק על החלונות - הם נסדקו.

העמידות הגבוהה מגיעה מהבחירה של טסלה, כלומר של מאסק, לבנות את גוף הטנדר מפלדת אל חלד (נירוסטה). יצרני רכב אחרים נמנעים מכך בגלל שמדובר בחומר קשה לעיבוד, וגם מאסק הודה לאחרונה ש"חפרנו לעצמנו את הקבר עם ההחלטה הזאת", שהיה חלק מהעיכוב הארוך במעבר לייצור סדרתי של הסייברטראק.

עם זאת מאסק לא ממש פירט מה בדיוק נורה על הטסלה, והאם גם החלונות שלה בולמי קליעים. טומי גאן הוא הכינוי האמריקאי לתת מקלע, אבל הטומי גאן המקורי ששימש את צבא ארה"ב עד שנות ה-50, והיה מבוקש היטב גם בשוק הנשק האזרחי האמריקאי, הוא נשק מיושן כיום.

בשבוע שעבר הודיע מאסק כי הטנדרים הראשונים יימסרו סוף סוף ללקוחות ב-30 בנובמבר, אבל טסלה טרם חשפה את המחיר העדכני שלהם. לפי ההערכות החברה לא תעמוד במחיר יעד של 40 אלף דולר לדגם הבסיסי, שיפגוש בשוק כלים מתחרים של פורד, שברולט וראם, לצד הטנדר של ריוויאן.

טסלה צברה עם חשיפת הסייברטראק יותר מ-2 מיליון הזמנות מוקדמות, מלקוחות ששילמו דמי קדימה של 100 דולר. אבל רק ב-2025 צפויה טסלה להגיע לקצב ייצור של 250 אלף טנדרים בשנה במפעלה בטקסס.

עוד בוואלה!

הטנדר החשמלי של פורד במבחן

לכתבה המלאה

מכירה בישראל? יש בעיה

אבל לפני שאתם רצים להזמין סייברטראק בישראל, שימו לב. ראשית, הוא עדיין לא פתוח להזמנות בארץ ולא מופיע כאופציה באתר של טסלה ישראל. שנית, לפי נתוני המשקל של הטנדר שפורסמו בארה"ב, שתי הגרסאות שייוצרו בהתחלה, עם 2 או 3 מנועים, שוקלות יותר מ-3.5 טון, מה שיציב אותן באירופה בקטגוריה של כלי רכב מסחריים, המחויבים בהגבלת מהירות ל-90 קמ"ש, ולחובת רשיון C1, שמכונה גם רישיון ג'. אולי דגם ההנעה האחורית הבסיסי יצליח לחמוק מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully