וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למילואימניקים וגם למי שבבית: כך תשמרו על האוטו מגניבה

וואלה רכב

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 19:43

גניבות הרכב בעלייה, בגלל התייקרות החלפים והשימוש הגובר בהנעה ללא מפתח: כמה טיפים חשובים שישאירו לכם את האוטו בחנייה

משחטת רכב. פוינטר,
משחטת רכב. שיעור גניבות הרכב בארץ הוא מהגבוהים בעולם/פוינטר

הזינוק בגניבות רכב לא ייחודי רק לישראל. גם בגרמניה זינקו הגניבות ב-25% ב-2022, לעומת זינוק של כ-40% בישראל. בשתי המדינות הוא מיוחס בין השאר להתייקרות החלפים מאז הקורונה ולשילוב הגובר של הנעה ללא מפתח, כאשר מספיק שהרכב מזהה את השלט רחוק בכיס שלכם, ומוכן להניע, בלי שתצטרכו להכניס מפתח לסוויץ'. לגנבים יש כיום ציוד שמזהה את האות מהשלט, מחכה אותו, וגורם לרכב לחשוב שבעליו נכנס פנימה.

מה שמרגיז יותר הוא להסתכל על המספרים: בגרמניה נגנבו בשנה שעברה 12,777 מכוניות לעומת כ-14 אלף בישראל, וזאת שבגרמניה מתגוררים 83 מיליון איש, יותר פי 8 מאשר בישראל, ויש בה 48 מיליון מכוניות פרטיות, פי 12 מאשר בארץ.

גם עם סיכוי נמוך בהרבה לגניבה, ארגון הנהגים הגרמנים, ADAC פירסם טיפים לנהגים כיצד להקטין את הסיכויים שתצאו בבוקר לאוטו והוא לא יהיה שם. רלוונטי גם בארץ, בטח בימים שבהם רבים משאירים את הרכב לזמן ארוך בחנייה ועוברים לנהוג בכלים אחרים לגמרי.

משחטת רכב. פוינטר,
אם לא תגנו על הרכב שלכם, הוא יגיע לכאן בחלקים/פוינטר

1. חנייה: עדיף בחניון נעול במחסום.

2. נעלו את ההגה: סובבו את ההגה לאחר כיבוי המנוע עד שהוא ננעל.

3. אל תחזיקו את המפתח קרוב לדלת: הגנבים יכולים ליירט את האות של המפתח ככה, כדי לחקות אותו. לכן עדיף לשמור את המפתח במקום בטוח בבית ובקופסת פח שתקשה על איתור האות.

4. בטלו את הכניסה ללא מפתח: נכון, זה פחות נוח פתאום שצריך ללחוץ על השלט כאילו שיש לכם סתם אוטו פשוט, אבל זה מקשה על הגנבים. בחלק מהמכוניות אפשר לעשות את זה לבד, באחרות תצטרכו להגיע למוסך. בדקו בספר הרכב.

5. התקינו מערכת איתור: בעלי מכוניות רבים מהשנים האחרונות, בעיקר חשמליות, קיבלו בחודשים האחרונים הודעה מהביטוח המחייבת התקנת איתוראן או פוינטר כתנאי לחידוש הביטוח. ברכב ישן שלא נדרש לפחות השאירו AirTag. הגרמנים ממליצים גם על שימוש במנעול הגה, אבל קשה לנו לדמיין מישהו משתבש באמצעי הזה באיוניק5 או או בטסלה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully