וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות המלחמה: יחידות ראשונות של מחליף ההאמר בדרך לצה"ל

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 19:14

דיווח של בלומברג חשף הבוקר כי הסיוע האמריקאי לצה"ל יכלול 75 רכבי JLTV מתוצרת אושקוש. המיגון: מתוצרת פלסן הישראלית

מחליף ההאמר רכב JLTV/אושקוש

מלחמת חרבות ברזל ממשיכה להנחית בצה"ל רכבי לחימה חדשים מתוצרת ארה"ב. בנוסף לרכב הסיור Flyer 72 שכבר דיווחנו עליו, חשפה היום סוכנות בלומברג כי זרוע היבשה תקבל גם 75 רכבי JLTV משוריינים. חוזה לרכישת הכלים נחתם בימים האחרונים והם יסופקו לצה"ל בקרוב.

ה-JLTV הוא המחליף של רכב ההאמר בצבא ארה"ב, במארינס ובכוחות המיוחדים האמריקאים. לצד שיפור ביכולות השטח והביצועים, תוכנן הרכב כך שאפשר להרכיב עליו במהירות קיט שהופך אותו לממוגן ירי. כך הוזלה העלות הכללית של הרכבים וניתנה אפשרות להפעילם ללא מיגון היכן שאפשר, מה שמקטין את העלויות הרכש והתפעול השוטף, ומנגד קיבל הצבא האמריקאי כמות גדולה וזמינה של רכבים ממוגנים.

מחליף ההאמר רכב JLTV. אושקוש,
ה-JLTV. ניתן להרכיב עליו במהירות ערכת מיגון/אושקוש

במקור נבחרה אושקוש לספק את הרכב, אבל לפני שנתיים הוחלט לרכוש גרסה שמייצרת חברת AM GENERAL, היצרנית המקורית של ההאמר. המשותף לשתיהן: שתי החברות השתמשו בפלסן הישראלית, מקיבוץ סאסא, כדי שתפתח את המיגון שלהם. זאת בהיקף נמוך יותר באושקוש ובהיקף נרחב יותר בגרסה של AM GENERAL, שהעניקה מוקדם יותר השנה חוזה ייצור לפלסן צפון אמריקה בסך 300 מיליון דולר.

לישראל הגיעו רכבים מגרסת אושקוש, עם מנוע טורבו דיזל 6,600 סמ"ק, המבוסס על הדורמקס של ג'נרל מוטורס, תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים, ומהירות מרבית של 110 קמ"ש. ניתן לחמש את הרכב במקלע ובטילי נ"ט. מחירו של JLTV עומד על כ-400 אלף דולר ליחידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully