וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחווה של מאסק הסתיימה ומחירי הטעינה בטסלה ישראל זינקו ב-30%

עודכן לאחרונה: 18.11.2023 / 20:10

ימים לאחר הטבח בדרום ביטל מנכ"ל טסלה את גביית התשלום בעמדות הטעינה של החברה בארץ וצייץ: "מצטער לראות את מה שקרה בישראל". אבל ההטבה הופסקה בסוף אוקטובר, והמחירים קפצו

טסלה מודל Y. קינן כהן
מתחם הטעינה של טסלה בקריית שמונה/קינן כהן

משלמים את מחיר ההטבה? בעלי טסלה הופתעו לגלות החודש כי הטבת הטעינה חינם ברשת הטעינה של החברה עליה הכריז אילון מאסק ארבעה ימים לאחר הטבח ביישובי העוטף הופסקה. זאת ועוד: טסלה לא רק שבה לגבות תשלום על החשמל, אלא שהוא קפץ בכ-30%.

"מצטער לראות את מה שקורה בישראל. אני מקווה שיהיה שלום יום אחד", צייץ מאסק כמה שעות לאחר הטבח, וארבע ימים אחר כך הודיע שהטעינה בישראל תהיה בחינם עד להודעה חדשה. מאז הוא הספיק להסתבך, ולא בפעם הראשונה, בהתבטאויות אנטישמיות.

לטסלה יש 22 מתחמי טעינה מהירה בישראל, מקריית שמונה ועד אילת, כולם עם אפשרות לטעינת לפחות 6 מכוניות במקביל, ובקצב מהיר יחסית של 250 קילוואט. הטעינה ברשת פתוחה רק לכ-17,500 בעלי מכוניות טסלה בישראל, למרות שבעולם החלה טסלה לפתוח את הרשת שלה גם לבעלי חשמליות אחרות.

שיעור ההתייקרות איזו זהה בכל העמדות, כשם שמחיר החשמל בהן אינו זהה, ותלוי בעיקר בעלויות השכירות והחשמל בכל אתר. המחירים עלו מ-0.98-1.10 שקל ל-1.25-1.40 שקל, בשיעור של 18 עד 33 אחוז. המתחם היקר ביותר הוא בקריית גת, שם עלה המחיר מ-1.05 שקל לקוט"ש ל-1.4 שקל והזולות ביותר שגובות 1.25 שקל נמצאות בחולון, מודיעין ישפרו ותל אביב עזריאלי.

עם זאת מחירי הטעינה ברשת של טסלה הם עדיין הזולים בארץ לטעינה מהירה (DC) כאשר חברות הטעינה האחרות גובות על קוט"ש בין 1.8 ל-2.4 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully