וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה הסיטה את אוניות הובלת המכוניות מאילת ואשדוד לנמל חיפה

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 16:51

משלוחים של ג'ילי, ORA וצ'רי מסין וטסלה מארה"ב נפרקו לראשונה בנמל חיפה שעקף את אשדוד והגיע לנתח של 50% מהמכוניות החדשות. עלייה גדולה גם בפריקת מכולות בנמל

מכוניות חדשות של סקודה, BYD, צ'רי, סיטרואן ומרצדס שנפרקו בנמל חיפה. ליאור פתאל,
מכוניות חדשות של סקודה, BYD, צ'רי, סיטרואן ומרצדס שנפרקו בנמל חיפה/ליאור פתאל

עוד לפני חטיפת האוניה גלקסי לידר לתימן בידי המורדים החות'יים בתחילת השבוע נודדת הספנות העולמית צפונה, לפריקת מטענים בנמל חיפה, על חשבון אשדוד שספגה מטחים רבים של רקטות מעזה, ואילת שהשיט אליה מחייב שהות ארוכה יותר בים האדום.

נתוני רשות הספנות מגלים כי בחודש החולף הגיע לראשונה הנמל הצפוני לנתח שוק של 50% בפריקת מכוניות חדשות, לעומת 44% באשדוד ו-6% באילת. באוקטובר שעבר קלט הנמל רק 12% מהמכוניות שיובאו לישראל. על הרקע הזה נפרקו לראשונה בחיפה משלוחים של ג'ילי, צ'רי ו-ORA מסין, לצד משאיות איסוזו מיפן. לנמל הגיעו גם משלוחים ראשונים של דגמי אקפנג, Nio ושל BYD סיל ולראשונה נפרק בחיפה משלוח קטן של דגמי טסלה מודל X.

ספינת MSC Cargo בנמל חיפה. יחצ,
נמל חיפה/יחצ

לפי ההערכות יש כעת בנמל 17 אלף מכוניות חדשות, כולל דגמי סקודה, סיטרואן ומרצדס מאירופה, אבל הוא מסוגל לקלוט כמויות נוספות. מבחינת יבואני הרכב הגעת המכוניות כרגע לארץ היא קריטית כאשר מדובר בדגמים חשמליים, שמס הקנייה עליהם יעלה בינואר מ-20% ל-35%, אבל אם הן מגיעות לישראל לפני כן ניתן לשחררן ממכס לפי המס הישן והנמוך יותר.

נמל חיפה שהיה בבעלות המדינה ובשנה שעברה עבר לשליטת קבוצת אדני גדות תמורת 4.1 מיליארד שקל קלט בחודש שעבר גם מטעני מכולות רבים שהוסטו מאשדוד. נמל חיפה קלט 39% מהמכולות ששונעו בנמלי ישראל, לעומת 27% באשדוד, 23% בנמל המפרץ ו-11% בנמל הדרום, ורשם עלייה של 50% גם בתחום המכולות.

אודי שרון, מנכ"ל נמל חיפה: "עלייה של עשרות אחוזים בפעילות בזמן כה קצר תוך מתן שירות מצוין שלא נפגע למרות העלייה בנפח הפעילות, הם תוצאה של המחויבות של בעלי נמל חיפה, קבוצת אדאני ההודית וגדות הישראלית, ושל צוות העובדים בנמל חיפה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully