וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בטנקים: אזרחים מממנים התקנת מצלמות להגנה על צוותי הדי-9

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 11:48

צוותי הדחפורים הממוגנים מאתרים מטענים ומטפלים במנהרות. משרד הביטחון הזמין כלים נוספים בארה"ב, בזמן שהצוותים נאלצים להתקין בעצמן מצלמות רכב לשיפור ההגנה ממחבלים. דובר צה"ל: אין להתקין ציוד שאינו תקני, מתבצע רכש מואץ של מצלמות לכלים

דחפור צה"לי ברצועת עזה. 2 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
דחפור צה"לי ברצועת עזה. 2 באוקטובר 2023/דובר צה"ל

פרויקט התקנת מצלמות הרכב על הרכבים הקרביים של צה"ל משלים התקנה על דחפורי הדי-9 של חיל ההנדסה, "דובי". התארגנויות אזרחיות, בין השאר של איש העסקים ערן אפרת, אוספות כספים ומארגנות צוותי מתקינים ואף מיגון למצלמות מפגיעה.

המצלמות האזרחיות זולות וקלות לתפעול והתמונות שהן מצלמות מועברות למסכים שמותקנים בתא המפעיל של הדחפור הענק, כדי לשפר את המודעות המצבית למחבלים שעלולים לנסות לתקוף את הכלי החל מבאמצעות בקבוקי תבערה ועד הדברת מטענים וירי טילי נ"ט. המצלמות גם משפרות את יכולת מפרד ומפעיל הכלי לזהות מכשולים בדרך ולתכנן נתיבי נסיעה אופטימליים. במקביל החל גם צה"ל להתקין להתקין מצלמות שרכש בדחפורים.

הדחפור הענק אמנם מתנשא לגובה של 4.1 מטר, אבל עם החלונות הקטנים וכלובי המיגון שהותקנו עליהם כדי להקטין את סכנת הפגיעה מאר פי ג'י, שדה הראייה של המפקד המפעיל מוגבל יחסית, בעיקר בלילה. המצלמות משנות זאת והצוותים מדווחים כי התקנתן מקטינה נזקים למיגון ומשפר את יעילותם.

במקביל הזמין משרד הביטחון דחפורים נוספים מחברת קאטרפילר האמריקאית, באמצעות נציגת היצרן בארץ, חברת זוקו שילובים. בגלל מימדיהם הפיזיים ומשקלם, יותר מ-56 טון, צפויים הכלים להגיע לארץ בהובלה ימית, וכאן יותקנו עליהם ערכות המיגון לפני שיימסרו לצה"ל. מחירו של די-9 ממוגן נאמד בכמיליון דולר. הכלים הראשונים מסוגו נקלטו בצה"ל עוד לפני מלחמת לבנון הראשונה ב-1982, ומאז נרכשו כלים מדגמים מתקדמים יותר, עם מנועים בהספק של מעל 400 כ"ס, פותח להם מיגון בארץ וגרסה להפעלה מרחוק, המכונה פנתר, באזורים מסוכנים שבהם יש חשש כבד לפגיעה במפעילים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הדי-9, כלי אזרחי במקור, משמש את צה"ל לפינוי מכשולים שחוסמים את דרכים של הטנקים והנגמ"שים, כדי לבנות להם עמדות הגנה, למוטט בתים שמהם יורים עליהם מחבלים ולהתמודד טוב יותר עם צירים ממולכדים, כאשר הגובה שלהם והמבנה המאסיבי הופכים אותם פגיעים פחות למטעני גחון. במלחמת חרבות ברזל משמשים הדחפורים גם כאחד האמצעים למלחמה במנהרות החמאס, ומשמשים לסתימת פירים שהתגלו, לחפירה סביב תוואי המנהרות ועוד.

הפתרון הישראלי נחשב מוצלח מהכלים של צבא ארה"ב עצמו, עד כדי כך שהצבא האמריקאי הצטייד בדחפורים כאלה שרכש בהליך חירום למלחמת המפרץ השנייה, ואחר כך הוסיף להם כלים נוספים שרכש מהיצרנית והרכיב להם ערכות מיגון של תעש מערכות, כיום חטיבת היבשה של אלביט.

דובר צה"ל מסר בתגובה: הדרישה המבצעית למצלמות הקפיות מצויה בתהליך רכש מואץ לטובת כלי הרק"ם בצה"ל, כאשר המצלמות יחולקו על פי סדר עדיפות מבצעי. צה"ל מדגיש כי אין להשתמש בציוד טכנולוגי שאינו בעל תקניות מבצעית צה"לית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully