וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה חושפת ג'יפון חשמלי מוזל ועוד 5 דגמים שבדרך לישראל

עודכן לאחרונה: 4.12.2023 / 21:28

בשנה הבאה תשיק היצרנית היפנית קרוסאובר חשמלי משפחתי שעשוי לעלות פחות מ-180 אלף שקל ואפילו ההיילקס יקבל גרסה היברידית קלה. וזו רק ההתחלה

טויוטה חושפת דגמים חדשים בכנס קנשיקי 2023 בבלגיה/טויוטה

טויוטה הייתה המכונית הנמכרת ביותר בארץ בנובמבר, אבל בפלח השוק המדובר ביותר היא עדיין משתרכת מאחור, עם כמעט אלף יחידות של ה-bZ4x החשמלית שעלו לכבישי הארץ מאז ינואר - פחות ממה ש-BYD הסינית מוסרת כאן בכל חודש ממוצע.

והמצב שלה בישראל לא שונה מאשר בשאר העולם מהבחינה הזו. טויוטה דחפה בהצלחה במשך שנים את המהפכה ההיברידית, אבל כשהמחוקקים באירופה ובארה"ב החליטו לקדם את המהפכה החשמלית, היא לא מיהרה להצטרף, בטענה שהעולם אינו מוכן עדיין למהפכה הזאת.

אפילו בחודש שעבר אמר יו"ר טויוטה, אקיו טויודה, ש"העולם מתחיל לראות את המציאות בכל הקשור לחשמליות", כאשר נשאל לגבי שלל ההודעות של יצרנים גדולים בחודשים האחרונים על דחיית השקות של דגמים חשמליים וביטול בניית מפעלי סוללות חדשים עבורם על רקע ירידה בביקוש למכוניות הנטולות פליטות מהאגזוז.

במקום להתחשבן עם הביקורות נגד הכניסה האיטית והזהירה של טויוטה לתחום באיזו אמירת "אמרתי לכם", סיכם טויודה בנימוס: "יש יותר מדרך אחת לטפס על ההר של אפס פליטות מזהמים".

וזה היה בדיוק המסר של כנס קנשיקי 2023 שערכה בשבוע שעבר בבריסל טויוטה, ובו הציגה את התוכניות שלה לשנים הקרובות. הדגש היה על דגמים חשמליים חדשים, אבל המסר היה מורכב יותר: אנחנו לא ממהרים לשום מקום. נייצר חשמליות לצד מכוניות היברידיות, פלאג אין, מימן ואפילו דיזל, כל שוק יקבל את הפתרון שיתאים לו. והיו שם כמה הכרזות משמעותיות במיוחד עבור השוק הישראלי.

טויוטה אורבן קונספט. טויוטה,
האורבן קונספט. 4.30 מטר, אבל גבוה ורחב/טויוטה

1. BYD לא לבד: גם לטויוטה יהיה קרוסאובר חשמלי זול

עד סוף 2024 ינחת בארץ אח קטן ל-bZ4x, קרוסרובר חשמלי חדש המכונה בינתיים Urban SUV Concept. הוא מוגדר כג'יפון בגודל יאריס קרוס, אבל המספרים המעטים שטויוטה הסכימה לשחרר כבר עכשיו מראים שמדובר דווקא באחד שגודלו נע בין BYD דולפין לאטו 3: אורך של 4.3 מטר, רוחב של 1.82 מטר וגובה של 1.62 מטר.

הוא יקבל שני גדלי סוללות, שלפחות לאחד מהם יהיה טווח של 400 ק"מ, ויציע בחירה בין הנעה קדמית לכפולה. המחיר, מבהירים בטויוטה, יהיה יקר יותר משל יאריס קרוס בגלל עלויות הסוללות. גם כשלוקחים בחשבון את רמת המחיר ההולכת ומתייקרת של דגמי טויוטה החדשים ואת העלאת המס על חשמליות אצלנו, הדגם החדש אמור להיות זול משמעותית מה-bZ4x שמחירו בארץ מתחיל כעת מ-246 אלף שקל, אפשר להעריך מחיר בסיסי של פחות מ-180 אלף שקל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
זה לצד זה: טויוטה אורבן קונספט וספורט קרוסאובר קונספט. טויוטה,
הקרוסאוסר קונספט לצד האורבן קונספט: יותר סדאן מקרוסאובר/טויוטה

2. ויהיה גם קרוסאובר קופה כתחליף לסדאן

בניגוד ליצרנים הסינים טויוטה עושה הכל כדי שלא לייצר עוד תואמת טסלה מודל 3. הקרוסאובר ספורט קונספט, שנחשף לראשונה בסין, קיבל עיצוב מאוד לא שגרתי אבל כזה שעדיין יקל על בעלי סדאנים חשמליים לבחור בו כרכב החשמלי הראשון שלהם. הוא לא יהיה גבוה מדי בין השאר כדי לשמור על התנהגות כביש ספורטיבית וטווח נסיעה ארוך. את הסוללות תספק לפחות לגרסה הסינית BYD המתחרה. באירופה הוא יושק ב-2025.

יבואנית טויטה עוד לא מתחייבת לגבינו, אבל העובדה שהיא לא ממהרת להשיק כאן את הקראון קרוסאובר ההיברידי החדש שטויוטה השיקה בארה"ב, מראה שייתכן שהיא שומרת את הנישה הזאת לחשמלית החדשה.

טויוטה FT-3e. טויוטה,
FT-3e. קרוסאובר חשמלי גדול מה-bZ4x, עם הבטחה לטווח של 1,000 ק"מ ופלטפורמה משותפת עם לקסוס/טויוטה

3. ועוד קרוסאובר גדול יותר

ה-FT-3e הוא קרוסאובר חשמלי מאסיבי, ארוך ב-17 ס"מ, רחב ב-14.5 ס"מ ונמוך ב-5.5 ס"מ מה-Bz4x. הוא יודע להחצין בתצוגה על הדלת את מצב הסוללה שלו, והאם הוא נוסע כעת במצב אוטונומי, לידיעת נהגים אחרים.

הוא אמור לכלול גם סדרת סוללות חדשה, מצד אחד סוללות מצב מוצק שיאפשרו טווח אמיתי של 1,000 ק"מ, ומצד שני סוללות ליתיום ברזל פוספט שאמורות להציע טווח ארוך ב-20% משל ה-bZ4x - 502 ק"מ רשמיים - עם סוללה שתהיה זולה ב-40%. הדגם החדש גם יתבסס על פלטפורמה חדשה, שתשמש גם מכונית ספורט חדשה וגם גרסה של לקסוס, להפחתת עלויות בנוסח פולקסווגן-אודי.

טויוטה FT-Se. טויוטה,
טויוטה FT-Se. חשמלית ושמה תשוקה/טויוטה

4. כן, ותהיה גם מכונית ספורט חשמלית

הדגם הכי מסתורי בתצוגה היה ה-FT-Se, קונספט למכונית ספורט חשמלית דו-מושבית. טויוטה כבר הציגה אותה השנה בתערוכת טוקיו, וסירבה לספק פרטים כמו מיצוב, ביצועים ומחיר.

האם המכונית הלא גדולה הזו הוא יורשת חשמלית ל-2- MR המיתולוגית, או לגרסת טויוטה לסובארו BRZ, ה-GR86? ההתחייבות היחידה הייתה שהמכונית תוצע עם תיבה "ידנית" שפיתחה טויוטה לחשמליות, כמו שעשתה גם יונדאי עבור האיוניק 5N.

טויוטה היילקס היברידי. טויוטה,
גם עם הנעה היברידית קלה, היילקס נראה היילקס/טויוטה

5. ועוד לפני כן: היילקס היברידי

הטנדר המיתולוגי הצליח לחמוק עד היום מיחידת ההנעה שמוכרת מהפריוס, הקורולה, היאריס והקאמרי. אז בזמן שטסלה מתחילה לייצר את הסייברטראק החשמלי העתידני, טויוטה תוסיף ב-2024 (אצלנו ב-2025) גרסה היברידית קלה להיילקס (וגם ללנד קרוזר החדש).

למנוע ה-2.8 ליטר טורבו דיזל הקיים תצטרף סוללת 48 וולט צנועה שתמוקם מתחת למושב האחורי ותשקול פחות מ-8 ק"מ, כדי לתמוך במנוע חשמלי עם 16 כ"ס ו-6.5 קג"מ. המנוע החשמלי אמור לסייע בהאצות ובשיוט, ולהפחית כ-5% מצריכת הסולר. בשנה הבאה תתחיל טויוטה גם בייצור מוגבל של היילקס עם יחידת תא דלק (Fuel Cell), אך זו עדיין תהיה יקרה יחסית.

לקסוס LC-ZC. לקסוס,
LF-ZC. לקסוס תופסת אומץ במעבר לחשמל/לקסוס

6. לקסוס תתחשמל לפני טויוטה

בזמן שיצרניות היוקרה האירופיות מתחרות ביניהן בהצהרות מי תהיה הראשונה שתבעט סופית של מנוע הבנזין מפס הייצור, לקסוס מתחייבת לעשות זה עד שנת 2035 באופן גלובלי. לא מפתיע עבור מי שכבר מוכרת מזה שנים בעיקר רכבים היברידיים, אבל בולט לעומת ההתחייבות המוגבלת של טויוטה להשלים את חישמול ההיצע שלה עד 2035 - "ואולי כבר עד 2030 אם הרגולטורים והשוק ידרשו" - אולם רק באירופה.

וכדי שניקח אותה ברצינות היא הודיעה שבשנה הבאה תשיק גרסת הנעה קדמית מוזלת ובעלת טווח ארוך יותר ל-RZ החשמלית, וב-2026 תשיק רכב סדרתי שיתבסס על מכונית הקונספט LF-ZC קונספט מציג תצוגה מקדימה של מכונית סדאן חדשה שצפויה לצאת ב-2026.

ספק סדאן ספק מכונית 5 דלתות, ובעיקר סוג של יורשת רוחנית לסיטרואן CX, יש כאן תא נוסעים מרווח ונקי מאוד בעיצובו, מסך ענק מול הנהג והנוסע מלפנים והבטחה לדיאלוג של המכונית עם הסביבה, תוך שימוש בבינה מלאכותית ובמערכת הפעלה חדשה, Arene OS.

הייצור יכלול שימוש ב-Giga Casting, שיטת ייצור חדשה שגם טסלה מקדמת, של שימוש בפחות חלקים, שיהיו גדולים יותר, וחיבור מהיר של שלושה רכיבים, חזית, אמצע ואחורי, במקום מסע ארוך של הוספת חלקים רבים לאורך פס הייצור. השיטה החדשה אמורה לזרז ולהוזיל את העלויות, ולקסוס טוענת שהיא גם תפחית את משקל הרכב ואת עלויות תיקון התאונות. ההבטחה הראשונה נראית הגיונית, השנייה נראית סותרת את המעבר לחלקים גדולים שאמורים דווקא להיות יקרים יותר להחלפה. נדע החל מתחילת הייצור ב-2026.

הכותב היה אורח טויוטה בבלגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully