וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המלחמה: כ-12 אלף מכוניות נמסרו בנובמבר, טויוטה ראשונה

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 7:42

נתונים ראשונים: ירידה של כ-45% במסירות לעומת נובמבר שעבר, אבל השוק לא נעצר. שיא בשיעור החשמליות, שתפסו 23% מהשוק

טויוטה קורולה סטיישן והאצ'בק, שישראלים יוכלו לראות רק בסרטון/טויוטה

חודש אחרי שתמונות טנדרי הטויוטה היילקס של החמאס ששטפו את הדרום הפכו לאחד מסמלי הקריסה הישראלית ב-7 באוקטובר הפכה טויוטה למכונית הנמכרת בישראל.

לפי נתונים ראשוניים ממשרד הרישוי עלו לכבישי הארץ בחודש החולף כ-2,130 כלי רכב של היצרנית היפנית, לעומת 1,575 דגמי יונדאי, 1,420 דגמי קיה, 1,000 דגמי סקודה וכ-600 מכוניות של BYD. הנתונים כוללים מכוניות שהגיעו באמצעות היבואנים הרשמיים ובמסלולי הייבוא העקיף.

טויוטה מסרה כמעט 1,000 דגמי קורולה וכ-120 דגמי היילקס, לאחר שבמשך חודשים ארוכים נוצרו בארץ זמני המתנה ארוכים לרוב דגמי טויוטה בעקבות מחסור באספקה.

נובמבר עצמו הסתיים עם מסירות של קצת פחות מ-12 אלף מכוניות חדשות, לעומת 22 אלף מכוניות שנמסרו בנובמבר שעבר, ירידה של כ-45%. גם בחודש של מלחמה, כאשר כ-300 אלף ישראלים מגויסים והמשק באי ודאות כלכלית, השוק לא נעצר.

מכוניות BYD דולפין נפרקות בנמל חיפה. נמל חיפה | יח״צ, עיבוד תמונה
BYD דולפין חדשות יורדות מהאונייה בנמל חיפה. נמשך הביקוש לחשמליות/עיבוד תמונה, נמל חיפה | יח״צ

מספר המסירות הנמוך, בזמן שלקוחות מתחילים להקדים הצטיידות במכוניות חשמליות לפני העלאת המסים בינואר, הביא את שיעור החשמליות מכלל המכוניות החדשות לשיא של כ-23%. מתחילת השנה עלו לכבישי ישראל כ-49 אלף מכוניות חשמליות, והן תפסו כ-18% מהשוק, נתון גבוה גם יחסית לרוב מדינות אירופה.

במצטבר ממשיכה יונדאי להוביל את השוק עם 42.3 אלף מסירות מתחילת השנה, לפני טויוטה (33 אלף), קיה (32.4 אלף), BYD (14.9 אלף) וסקודה (14.6 אלף). למרות הירידות החריפות בקצב המסירות בחודשיים האחרונים, עדיין נמסרו כ-272 אלף מכוניות חדשות, פחות מהציפיות המוקדמות אבל עדיין אחת מהשנים החזקות של שוק הרכב הישראלי בכל הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully