וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה קורולה המחודשת בארץ: האם תוכל לעצור את החשמליות?

יואב פולס

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 13:41

אחרי מתיחת פנים נוחתת בארץ הקורולה לשוק שונה, שבו היא צריכה להתחיל לרדוף לא רק אחרי יונדאי אלנטרה ההיברידית כמוה, אלא גם אחרי זרם החשמליות הגובר. יש לה סיכוי?

מבחן דרך: טויוטה קורולה 2023. יואב פולס, מערכת וואלה!
השינוי האמיתי נמצא מתחת לעיצוב החיצוני/מערכת וואלה!, יואב פולס

מחיר: 158 אלף שקל (סאן) , 160 אלף שקל (סנס) - 168 אלף שקל (לימיטד)
מתחרות: סקודה אוקטביה, יונדאי אלנטרה
אהבנו: צריכת דלק, נוחות, 'אין הפתעות', דור חמישי של הנעה היברידית, גלגל רזרבי בדגם הסאן
לא אהבנו: מצלמת רוורס מקורית, מחיר בלימיטד, העדר התראה על רכב ב"שטח מת" בבסיס, ערכת ניפוח בדגמים הבכירים
ציון: 8.5/10

פעם שניה בחיים שעוקצים אותי עם קורולה, ובשתי הפעמים הגורם העוקץ הוא 'וואלה!רכב'. הפעם הראשונה היה כששכנעו אותי להשתתף ב'מירוץ' רק לא סיפרו את כל הפרטים ומצאתי את עצמי בתחרות חיסכון בדלק.

הפעם השנייה היא הפעם עם הקורולה החדשה. למה עקיצה? כי כשהעמדתי את הקורולה החדשה ליד קורולה מודל 2019, היה לי ברור שנמצא הבדלי עיצוב חיצוניים קטנים אבל כאלה שעושים את ההבדל. ובמבט ראשון אנחנו לא מצאים שום הבדל. וגם לא במבט שני. ואז אנחנו מוציאים את המכוניות לתאורה חזקה יותר ומתחילים ללטף את הפגושים והפנסים, ולהשוות ממש לעומק, ובסוף מצאנו הבדל חיצוני. קטן. השבכה הקדמית. זו שדרכה נכנס אוויר ומקרר את הרדיאטור והמנוע, הדוגמאות המוטבעות בה שונות. זהו. אם מישהו מוצא עוד הבדל עיצובי חיצוני, הוא מוזמן לכתוב לנו בתגובות. זו גם הסיבה בגללה לא נתעכב אפילו לא במשפט אחד על העיצוב החיצוני או הפנימי של הקורולה.

מבחן דרך: טויוטה קורולה 2023. יואב פולס, מערכת וואלה!
דוגמה שונה בגריל הקדמי, זה כל ההבדל/מערכת וואלה!, יואב פולס

עיצוב:
זו קורולה. כבר ראיתם כמה עשרות אלפים כמוה. אין על מה להתעכב פה.

תא נוסעים:
גם תא הנוסעים של הקורולה זהה לדגם היוצא, עם עדכונים קלים בעיקר בגירסת הסאן הבסיסית שמקבלת לוח מחוונים דיגיטלי. לקורולה מערכת מולטימדיה מקורית בגודל 10.5 אינץ' עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (ברמות הגימור סנס ולימיטד) ומולטימדיה בהתקנה מקומית בגודל בגודל 9 אינץ' עם קישוריות מלאה בדגם הסאן. לחובת המולטימדיה אציין כי מצלמת הרוורס המקורית של הקורולה היא הגרועה ביותר שנתקלתי בה ברכב חדש בשנתיים האחרונות.

הודות לבסיס הגלגלים המכובד, 2.7 מטר (נותר ללא שינוי) גם המרווח המושב האחורי ראוי לחלוטין לשימוש משפחתי, כאשר היושבים מאחור יהנו גם מפתחי מיזוג (בכל רמות הגימור) ושני שקעי טעינה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מבחן דרך: טויוטה קורולה 2023. יואב פולס, מערכת וואלה!
מסך 10.5 אינץ', טעינה אלחוטית ועוד ברמות הגימור הגבוהות/מערכת וואלה!, יואב פולס

מנוע וביצועים: ההבדל הגדול נמצא מתחת למעטפת החיצונית. הקורולה החדשה מונעת על ידי הדור החמישי של ההנעה ההיברידית של טויוטה, אותה הנעה שנחשפה לראשונה בג'יפון קורולה קרוס. המנוע הוא מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, אבל בדור החמישי של ההנעה ההיברידית, המערכת כולה כבר מספקת 140 כ"ס, לעומת 122 כ"ס בדור הרביעי של ההנעה ההיברידית, וההבדלים מורגשים למדי.

התאוצה מרביצה מוחלטת ל-100 קמ"ש אורכת 9.3 שניות, שיפור של ממש בהשוואה ל-11 שניות בדגם היוצא, וגם תאוצות הביניים שופרו בהתאמה.

הקורולה החדשה שקטה מעט יותר מהיוצאת, (עוד נקודה ששופרה), וזה ניכר בעיקר בעת מאמץ של מנוע הבנזין, בנהיגה מהירה, או בעקיפות כשאתה מבקש לשחרר לחופשי את כל הסוסים המובטחים. הקורולה נהנית מאחיזה כביש גבוהה והתנהגות בטוחה וצפויה עם זאת גם בדגם המחודש לא תגרום לכם לקום בשבת בבוקר מוקדם לתפור איזה כביש מפותל בשביל הכיף.

הקורולה החדשה משייטת בלי הרבה מאמץ במהירויות שיביאו אתכם לפסילת רישיון, כאשר רשמית המהירות המירבית עומדת על 180 קמ"ש.

מבחן דרך: טויוטה קורולה 2023. יואב פולס, מערכת וואלה!
השינוי המשמעותי: מערכת ההנעה דור 5 של ההיברידיות מטויוטה, שילוב של יותר כוח ושמירה על חיסכון בדלק/מערכת וואלה!, יואב פולס

צריכת דלק: בטויוטה מבטיחים גם שיפור מינורי בצריכת הדלק הודות להנעה המשופרת. בפועל, בנהיגה חסכונית שהיתה משולבת פקקים של כביש 4 בבוקר, וכביש מהיר (1) בואכה לוד, הציגה הקורולה צריכה ממוצעת של 3.9 ליטר ל-100 ק"מ, שהם מעל 25 ק"מ לליטר. במציאות, אני לא חושב שנהג ליסינג ממוצע יעבור את ה 20 ק"מ לליטר, וגם זו צריכת דלק מעולה למשפחתית בגודל מלא. המשתנה העיקרי שישפיע על צריכת הדלק של הקורולה שלכם הוא כמו תמיד - סגנון הנהיגה.

בטיחות: לקורולה החדשה מערכות בטיחות מקוריות שכוללות בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שכחת ילד במכונית, תיקון סטיה מנתיב, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, זיהוי שלטי מהירות. המעניקות לשני הדגמים הזולים ציון אבזור בטיחות 5 ואילו בלימיטד ציון איבזור בטיחות 7 עם תוספת של זיהו רכב ב"שטח מת", שחסרה לנו ברמות הגימור סאן והסנס.

מבחן דרך: טויוטה קורולה 2023. יואב פולס, מערכת וואלה!
האתגר הגדול: לשנות מספיק כדי להתחדש, אבל לא יותר מדי כדי להרתיע/מערכת וואלה!, יואב פולס

השורה התחתונה

הדור היוצא שלה קורולה היה רכב מצוין לכשעצמו, יעיל, חסכוני, ואפילו נוח. הגאונים (לא במרכאות) בטויוטה החליטו לשמר את כל התכונות הטובות של הקורולה, לא להשקיע שקל (או ין יפני) יחיד בשינויי עיצוב שמצריכים מכבשים חדשים או תכנון פנס עדכני וכדומה. אפס הוצאות על השינויים החיצוניים, ורק לשפר את ההנעה.

התוצאה היא הקורולה הטובה ביותר שיוצרה אי פעם. כמו הנוסחה המקורית של 'קוקה-קולה' (או המתכון לקציצות הסרטן של בובספוג), גם כאן יש 'נוסחה סודית' של יעילות ואמינות מוחלטים, ואת זה ידעו לשמר מהנדסי טויוטה.

כאמור, כמו שעשתה מאז 1966, מדובר במוצר שלא מרגש במהותו, לא מסעיר בביצועיו, אבל בדרכה שלה היא עושה בדיוק מה שאמורה לעשות קורולה, רק יותר טוב, כך מדובר בקורולה הכי טובה אי פעם. עד הקורולה הבאה.

ודווקא זה מה שעשוי לעזור לה גם הפעם להפוך ללהיט מכירות. יש עדיין לקוחות פרטיים שמחליפים קורולה בקורולה, ולא יפזלו אפילו לעבר הקורולה קרוס. אם כי אלה כבר לא רבים כבעבר, ובשוק הפרטי מחכה לה תחרות קשה, כולל מהדגמים החשמליים החדשים.

אבל בשוק המוסדי התמונה שונה. המעבר לחשמליות איטי יותר ויש מחסור גדול במשפחתיות, הלחם והחמאה של השוק הזה. אין מלאים של יונדאי אלנטרה ויש אספקות מצוצמצות של סקודה אוקטביה. הפסקת ייבוא גרסת הסטיישן לא תפגע כאן, השוק המוסדי ממילא מתעדף את הסדאן. אם יבואנית טויוטה תצליח לדאוג למלאים מתאימים לקורולה, השוק המוסדי יידע לשאוב אותן כמוצא שלל רב והקורולה תוכל לחזור לככב בטופ של טבלת המכירות בשוק הישראלי.

מבחן דרך: טויוטה קורולה 2023. יואב פולס, מערכת וואלה!
בקרוב בפקקים הקרובים למקום מגוריכם/מערכת וואלה!, יואב פולס

על הצד הטכני: טויוטה קורולה לימיטד

מנוע, הנעה: בנזין, היברידי, קדמית
נפח: 1,798 סמ"ק
הספק (כ"ס): 140
מומנט/סל"ד (קג"מ): 14.5 (בנזין בלבד)
תיבת הילוכים: אוטומטית, רציפה

מידות:
אורך (מ'): 4.63
רוחב (מ'): 1.78
גובה (מ'): 1.44
בסיס גלגלים (מ'): 2.70
תא מטען (ליטרים): 471

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 9.3
מהירות מירבית (קמ"ש): 180
צריכת דלק (יצרן):
21.7 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 18.9 ק"מ לליטר

בטיחות:
5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, אור גבוה אוטומטי התרעת שכחת ילדים. בלימיטד יש גם התרעה על רכב חולף בעת פתיחת דלק.

זיהום אוויר:
קבוצות 2-3 מ-15

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב, 5 שנים או 100 אלף ק"מ למערכת ההיברידית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully