וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מגדיל את ההזמנה למחליף ההאמר ליותר מ-100 יחידות

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 19:17

בחסות המלחמה מאיץ משרד הביטחון את רכש רכבי הסיור מארה"ב, וחתם בזמן קצר על שתי עסקאות לרכישת ה-JLTV של אושקוש האמריקאית

מחליף ההאמר רכב JLTV/אושקוש

הזמנה ישראלית גדולה למחליף ההאמר תביא לכך שחברת אושקוש האמריקאית לא תסגור כמתוכנן את פס הייצור של ה-JLTV של בסוף 2024, אלא תמשיך ליצר אותו גם בשנת 2025.

כך עולה מהודעת החברה השבוע, שחשפה כי לצד הזמנה של 75 רכבי JLTV שביצע משרד הביטחון הישראלי מכספי הסיוע האמריקאי, הוא ביצע הזמנה נוספת ל"כמה עשרות" רכבים באמצעות רכש ישיר מהחברה, שלא דרך הפנטגון.

מחליף ההאמר רכב JLTV. אושקוש,
ה-JLTV.חוץ ממיגון ניתן גם לצייד אותו במקלע ובטילים/אושקוש

"עבדנו עם משרד הביטחון הישראלי על מספר רב של תוכניות במשך יותר מעשור, ואנחנו מצפים להפגין את המחויבות המתמשכת שלנו לשותפות זו עם ה-JLTV", צוטט טים בלק, נשיא אושקוש דיפנס, בהודעת החברה.

פס הייצור של הרכב אמור היה להיסגר לאחר שאושקוש, שזכתה במכרז המקורי לאספקת הרכב לזרועות הצבא האמריקאי, הפסידה במכרז ההמשך, שבו זכתה AM General, יצרנית ההאמר המקורי.

לצד שיפור ביכולות השטח והביצועים, תוכנן הרכב כך שאפשר להרכיב עליו במהירות קיט שהופך אותו לממוגן ירי. כך הוזלה העלות הכללית של הרכבים וניתנה אפשרות להפעילם ללא מיגון היכן שאפשר, מה שמקטין את העלויות הרכש והתפעול השוטף, ומנגד קיבל הצבא האמריקאי כמות גדולה וזמינה של רכבים ממוגנים. את ערכות המיגון מספקת פלסן סאסא הישראלית.

ה-JLTV מצויד במנוע טורבו דיזל 6,600 סמ"ק, המבוסס על הדורמקס של ג'נרל מוטורס, בתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים, ומסוגל להגיע למהירות מרבית של 110 קמ"ש. ניתן לחמש את הרכב במקלע ובטילי נ"ט. מחירו של JLTV עומד על כ-400 אלף דולר ליחידה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פעילות כוחות צה"ל בעזה
18.11.23. דובר צה"ל
בינתיים מפעיל צה"ל בעזה לצד נגמ"שי הנמ"ר והאיתן המשוריינים, גם האמרים רגילים/דובר צה"ל

זו כבר הפעם השנייה שמלחמה משמשת זרז להשקת רכב סיור מתקדם בצה"ל. בשנות ה-80 רכש צה"ל כמות קטנה של האמרים לשימוש כוחות מיוחדים, אך רוב הצבא המשיך לנסוע בג'יפ הצבאי הקלאסי. רק לאחר מלחמת המפרץ ב-1991 החל הצבא לקלוט כמויות גדולות של האמרים, שנרכשו כעודפים ממחסני החירום של צבא ארה"ב.

החלטה עקרונית לרכוש את ה-JLTV התקבלה כבר ב-2016 כחלק מלקחי מלחמת לבנון השנייה, אך צה"ל לא הצליח למצוא תקציב למימושה. רק מלחמת חרבות ברזל ב-2023 הביאה להזמנות ישראליות ראשונות, בתקווה שבהמשך ניתן יהיה גם כאן לרכוש כמויות גדולות יותר של הרכבים מעודפים אמריקאים במחירים זולים יותר. בעקבות המלחמה הזמין משרד הביטחון גם יחידות ראשונות של רכב הסיור האמריקאי בעל כושר העבירות הגבוה Flyer.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully