וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב הבטיחה ניסוי לקליטת אינטרנט ברכבת, רק שכחה פרט אחד חשוב

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 19:33

ניסוי לשיפור הקליטה יתחיל רק באמצע השנה הבאה, ורק לאחריו יוחלט כיצד לפתור את בעיית הקליטה. בינתיים דווקא משרד התקשורת נערך למהלך משמעותי: חברות סלולר שלא מכסות את הפסים בתחומו, יקנסו

שיבושים קשים בתנועת הרכבות בקו בנימינה תל אביב, בעקבות תקלה ברכבת השלום 23 באוקטבור 2022. צוריה זאבי, TPS
נוסע שקוע בסלולרי ברכבת/TPS, צוריה זאבי

שרת התחבורה מירי רגב הכריזה היום בהודעה לעיתונות על תחילת ניסוי לבחינת חלופות לשיפור הקליטה לנוסעי הרכבת, כמענה לתלונות של נוסעים רבים.

רק שמההודעה נשמט פרט חשוב אחד: מתי בכלל יחל הניסוי. מבדיקת וואלה עולה כי היום רק סיכמו רגב, שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי והנהלת הרכבת על מתכונת הניסוי. כעת תצא הרכבת לרכש הרכיבים שעליהם הוחלט והניסוי עצמו, במספר מוגבל של קרונות , יתחיל רק בעוד כמה חודשים. מועד לפתרון הבעיה עדיין אין, אבל זה לא צפוי לקרות גם ב-2024.

עוד בענייני קליטה סלולרית:
משרד התקשורת יקנוס חברות שלא ישפרו את הקליטה בשומרון ובבקעה

רגב (במרכז), עם השר קרעי ומנכ"ל הרכבת משה (שיקו) ז'אנה בסיור ברכבת. שבתאי טל,
מירי רגב (במרכז) לצד שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי ומנכ"ל הרכבת משה (שיקו) ז'אנה/שבתאי טל

הניסוי יבחן שלוש חלופות. הראשונה תכלול התקנת מקלטי אינטרנט אלחוטי בקרונות הרכבת שיכללו הצבת אנטנה בגג הקרון וגם אנטנות פנימיות בקרון. מקלטי האינטרנט האלחוטי יגבירו את הקליטה הסלולרית שתתקבל בתוך הרכבת.

חלופה נוספת תתבסס על מגברי אות סלולרי שיותקנו בקרונות ויכלול 2 אנטנות בגג הקרון, מגברים ואנטנות פנימיות.

חלופה שלישית תהיה של חריצה בחלונות הרכבת באמצעות צריבה. הצריבה שאינה נראית לעין תאפשר לקליטה סלולרית לחדור בקלות לקרונות הרכבת, תוך שימוש בתאים של הרשת הסלולרית הקיימת.

חלק מבעיית הקליטה נובע מכיסוי לא שלם של הקליטה סביב הפסים, בשל היעדר פריסה מספקת מצד חברות הסלולר. משרד התקשורת החל בביצוע בדיקות איכות קליטה לאורך המסילות, ובכל מקום שיתברר שחברות הסלולר לא עומדות בחובתן להגיע לכיסוי 95% כמו שנקבע ברישיון ההפעלה שלהן, הן יידרשו להגביר שם את הקליטה, מה שיכול לזרז את פתרון הבעיה, ולחסוך השקעות גדולות שיימשכו זמן רב בהתקנת מקלטים ומגברים בקרונות, פעולה שמחייבת את השבתתם לזמן העבודות או המתנה להכנסתן לטיפולים שנקבעו מראש.

קליטה סלולרית במהלך נסיעה ברכבת הינה אתגר עולמי שאיננו אופייני רק לישראל. זאת בעיקר עקב חסימת האות הסלולרי החודר לקרונות הרכבת הנגרמת, בשל היותם עשויים ממתכת.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, מסר כי "הצוותים המקצועיים שקדו על פתרונות, הן בהיבט הכיסוי מאתרי הסלולר והן במציאת פתרונות ייעודיים, והגיעה העת לבחון את ההמלצות בניסויים בשטח. המענה המוצלח והטוב ביותר ימומש בהקדם".

שרת התחבורה מירי רגב מסרה כי "הקליטה ברכבות חיונית ברמת הבטיחות וברמת השירות. על מנת להניע מעבר מרכב פרטי לתחבורה ציבורית עלינו לייצר תנאים אופטימליים לניצול מיטבי של זמן הנסיעה. לאחר השלמת הניסוי נבצע את הפתרון האידיאלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully