וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהטנדרים של החמאס לקורולה חשמלית: נשיא טויוטה אירופה בראיון

עודכן לאחרונה: 9.12.2023 / 16:06

למה טויוטה משיקה חשמליות חדשות בזמן ששאר התעשייה עוצרת פרויקטים, מתי מכוניות מימן יעלו כמו חשמליות ותגובה ראשונה לאירועי ה-7 באוקטובר. יושיהירו נקאטה, נשיא טויוטה אירופה, מדבר

נשיא ומנכ"ל טויוטה אירופה יושיהירו נקאטה והאורבן SUV קונספט. טויוטה,
נקאטה עם קונספט הג'יפון החשמלי המשפחתי החדש, שיגיע לאולמות התצוגה של טויוטה בשנה הבאה/טויוטה

בחודשים האחרונים פיטרה פולקסווגן עובדים במפעל החשמליות שלה בגרמניה, הונדה וג'נרל מוטורס חיסלו פרויקט משותף לפיתוח חשמלית זולה ופורד ביטלה הקמת מפעלי סוללות לרכב חשמלי בארה"ב ובטורקיה. אפילו טסלה לא הצליחה לעמוד בתחזיות הייצור שלה ברבעון השלישי השנה.

על הרקע הזה בלט המסר של כנס קנשיקי 2023, שבו חשפה טויוטה תוכניות להשקת שישה דגמים חשמליים חדשים עד 2026 באירופה, כולל ג'יפון משפחתי, קרוסאובר-סדאן, קרוסאובר גדול, מכונית ספורט ומכונית סאלון חדשה של חטיבת היוקרה, לקסוס. אקיו טויודה, יו"ר טויוטה ומי שהיה מנכ"ל ונשיא החברה בעשור וחצי האחרונים, בחר בנתיב אחר משל אילון מאסק כדי לקדם הפחתת פליטות. הוא האיש שיזם בשנות ה-90 את פיתוח הפריוס ההיברידית, שמערכת ההנעה שלה המשלבת מנועי בנזין וחשמל הפכה לטכנולוגיית הדגל של החברה. המסרים של טויוטה היו במשך שנים שהטכנולוגיה החשמלית לא בשלה, ושהקהל עדיין לא מעניין בה במספרים גדולים.

דווקא עכשיו, כשרוב שתעשיית הרכב לוחצת על הבלמים של המכונית החשמלית, טויוטה נותנת גז?
"אנחנו ממשיכים בדיוק באותה גישה שבה תמיד הלכנו", מסביר יושירו נקאטה, נשיא ומנכ"ל טויוטה אירופה, בראיון לוואלה. "מעולם לא אמרנו שאנחנו נגד חשמליות, זאת הייתה אי הבנה. המתחרים הצהירו שיגיעו ל-100% חשמליות בתאריך כזה ובתאריך אחר. פיתחנו את החשמליות החדשות כדי שנוכל להציע אותן ללקוחות שמעדיפים מכוניות כאלה, בהתאם למחויבות שלנו להציע לכל לקוח את פתרון הניידות שמתאים לו. וגם לכל מדינה: מה שמתאים לנורבגיה (שבה תופסות החשמליות כ-90% משוק הרכב החדש - א.ע) לא בהכרח מתאים למדינות אחרות. לכן אנחנו מציעים מכוניות חשמליות לצד היברידיות, מימן, דיזל היברידי קל, ובנזין במקביל. אין טכנולוגיה אחת שמתאימה ל-100% מהעדפות והצרכים של כל הלקוחות".

תעשיית הרכב האירופית מצד שני עובדת וכבר החלה להשיק חשמליות זולות במיוחד, כמו סיטרואן e-C3 ופולקסווגן ID.2, בין השאר כדי להתחרות ביצרנים סינים. החשמליות החדשות שלכם נראות מוצרים מתקדמים אך לא זולים במיוחד.
"המחיר חשוב ללקוח. המתחרים מציעים חשמליות זולות שיש להן גם טווח נסיעה קצר יותר ודגמים ארוכי טווח בתמחור שונה. אולי גם אנחנו צריכים לשקול את זה".

מתי נראה טויוטה קורולה סדאן חשמלית?
"ייתכן שבעתיד. מבנה סדאן קלאסי פחות מתאים לייצור כרכב חשמלי, לעומת קרוסאובר או האצב'ק. איך הישראלים מתייחסים לטסלה מודל 3, זאת סדאן?"

כן. אבל לא תחרות לקורולה, כמו שקיימת בארה"ב כעת עם כל הטבות המס שהיא מקבלת שם.
"תראה את הלקסוס LC-ZC קונספט שהצגנו. זאת הוכחה שאפשר לבנות סדאן חשמלית, קצת שונה מההסדאן הקלאסית".

בינתיים יש לא מעט ישראלים שממתינים לקורולה היברידית ולדגמים אחרים של היצרן. למה זמני האספקה שלכם מגיעים בישראל לעתים לחודשים ארוכים?
"בשנה האחרונה משבר השבבים עדיין לא נפתר, ובמחצית הראשונה של השנה נאבקנו גם במחסור בסוללות. העלייה בביקוש לדגמים ההיברידיים הייתה גדולה משצפינו. אנחנו מתנצלים בפני הלקוחות, ומשתדלים לשפר את זמני האספקה לישראל".

טויוטה היא כיום המותג השני הכי נמכר באירופה, אחרי פולקסווגן. לקסוס יכולה להגיע לעמדה כזו בשוק היוקרה ולעקוף חלק מהיצרנים הגרמנים?
"לטויוטה מעולם לא הייתה פילוסופיה של להיות מספר 1 מבחינת מכירות. השאיפה שלנו היא לספק לכולם ניידות ואושר, לבנות רכב מוצלח יותר שהלקוח יעדיף לקנות. להיות מספר 1 זו תוצאה של זה, לא היעד עצמו. אקיו טויודה תמיד מזכיר לנו את זה. לקסוס כבר מקום 4 בשוק היוקרה העולמי ואנחנו מאוד גאים בזה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מחבלים בטנדר טויוטה היילק הבוקר בשדרות. צילומי גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
היילקס של החמאס בשדרות ב-7 באוקטובר. העולם מקבל היילקס מונע במימן, אנחנו עוד רחוקים משם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילומי גולשים

הצגתם היילקס מונע במימן, שיכנס לייצור סדרתי מוגבל. אבל טכנולוגיית תא הדלק, שהופכת מימן לחשמל עדיין יקרה מאוד. מתי היא תעלה כמו רכב חשמלי על סוללות?
"כרגע אנחנו לא יכולים להגיע לאותן עלויות, גם בגלל היקפי הייצור. אבל ב-2026, כשנציג את הדור השלישי של טכנולוגיית תא הדלק של טויוטה, ונגיע לייצור של 100 אלף יחידות בשנה, לא רק למכוניות, אלא גם למשאיות, אוטובוסים ולתחום הימי, המחיר יירד ב-30%. אם יהיה ביקוש ל-200 אלף יחידות, המחיר כבר יירד ב-50%".

אחרי שב-7 באוקטובר החמאס הסתער על ישראל בטנדרי טויוטה היילקס, יש הרבה ישראלים שליבם מחסיר פעימה כעת כשהם רואים היילקס לבן מתקרב. מה אתה יכול לומר להם?
"טויוטה תומכת בישראל ובציבור הישראלי בשעתו הקשה, באמצעות פעילויות ההתנדבות והתרומות של היבואן יוניון מוטורס. אני שולח את תנחומי הכנים לכל הישראלים ומקווה שהשלום יחזור לשרור אצלכם בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully