וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקול ענק ל-2 מיליון טסלה: הטייס האוטומטי עלול לעשות תאונה

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 22:16

בקרת השיוט של המכונית מאפשרת לנהגים להסיר את הידיים מההגה בזמן שה"טייס האוטומטי" מופעל, בלי לוודא שיהיו זמינים להתערב בזמן במקרה חירום. טסלה: הריקול לא יכלול מכוניות שנמכרו בישראל

טסלה מודל 3 המחודשת. אתר יצרן
הריקול יכלול גם את דגמי מודל 3 המחודשים שרק הושקו בחודשים האחרונים/אתר יצרן

טסלה תיאלץ לבצע ריקול כמעט לכל כלי הרכב שמכרה בארה"ב, יותר מ-2 מיליון מכוניות, כדי לאלץ נהגים שמשתמשים במערכת בקרת השיוט המתקדמת שלה, האוטופיילוט ("טייס אוטומטי") ממשיכים להעניק תשומת לב לכביש ומוכנים להתערב במקרה שהמערכת לא מזהה מכשולים ולא בולמת או מסיטה את ההגה בזמן.

כמקובל בטסלה הקריאה לתיקון תבוצע מבלי שבעלי הרכב יצטרכו להגיע פיזית למוסך, אלא בעדכון תוכנה מרחוק, באמצעות הרשת הסלולרית.

טסלה, שיש לה היסטוריה של התחמקות מביצוע תיקוני בטיחות נמנעה מלהודיע על האירוע, ואת זה עשתה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב, ה-NHTSA. חקירה שביצעה הסוכנות איתרה סדרת תאונות של דגמי טסלה שהתרחשו כאשר הטייס האוטומטי שלה מופעל. מדובר ב-35 תאונות שבהן נהרגו 17 בני אדם.

סרטון שיווקי של טסלה: נוהגת בעצמה

התברר שבניגוד לבקרות שיוט מתקדמות במכוניות אחרות, זו של טסלה לא מאלצת את הנהגים להמשיך לשים לב לתנועה. המערכת ממשיכה לתפקד גם כאשר הנהג מסיר את הידיים מההגה, ולא נוזפת בו בהתרעות שונות ובניתוק המערכת לאחר אזהרה, אם הוא לא מחזיר את ידיו להגה ואת המבט לכביש.

הריקול יכלול את ארבעת דגמי החברה, מודל 3, מודל Y, מודל S ומודל X, שיוצרו בין 5 באוקטובר 2012 ל-7 בדצמבר השנה. דובר טסלה בישראל מסר כי בריקול יכללו רק מכוניות שנמכרו בארה"ב ובקנדה.

לאחר העדכון לא יאפשרו עוד המכוניות את הפעלת מערכת שמירת הנתיב, האוטוסטיר, המאפשרת למכונית לבצע פניות בכביש בעצמה, מבלי שהנהג הוא שמכוון את ההגה, רק לכבישים שיש לה יכולת לפעול בהם בבטיחות, בעיקר כבישים מהירים, מוארים ומסומנים היטב. המכונית גם תסרב להפעיל את המערכת אם הנהג התעלם לפני כן מהתרעות שקיבל, ועלול להתעלם מהתרעות שיקבל לאחר שיעביר לה את השליטה בהגה.

הריקול מגיע לאחר חודשיים של שיחות בין טסלה ל-NHTSA. טסלה סרבה בתחילה לדרישת הסוכנות לבצע את התיקון, ןרק בשבוע שעבר שינתה את דעתה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
טסלה מודל 3 המחודשת. אתר יצרן
הגה של טסלה מודל 3. הידיים של הנהג אמורות להישאר עליו/אתר יצרן

למרות השם המטעה שבחרה טסלה למערכת, הטייס האוטומטי עדיין לא אמור לנהוג בעצמו ברכב, למרות שהוא מקבל שליטה על התאוצה, הבלימה וההיגוי. מכוניות אחרות מנתקות את המערכת כאשר הן מזהות באמצעות מצלמה וחיישני ההיגוי והכיסא שהנהג אינו מסתכל עוד על הכביש ואינו אוחז בהגה. בטסלה הצטלמו נהגים רבים עוברים למושב האחורי בזמן שהמכונית ממשיכה לנהוג בעצמה, למרות שאין אין לה את היכולת לזהות כל מכשול.

בחודש שעבר אישר שופט בקליפורניה למשפחתו של נהג טסלה שנהרג בתאונה לפני ארבע שנים לנהל תביעה נגד החברה. הנהג הפעיל את האוטופיילוט, הסיר את ידיו מההגה כפי שראה בסרטון שיווקי של החברה, ואחרי עשר שניות נהרג כשהרכב פגע בקרוואן ענק על גלגלים.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully