וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעקוף את החות'ים: משלוחים ראשונים במשאיות מדובאי הגיעו לארץ

עודכן לאחרונה: 16.12.2023 / 18:18

טראקנט החלה להפעיל גשר יבשתי מנמלי דובאי כתחליף להפלגות דרך הים האדום, במסע של כ-2,000 ק"מ ויומיים דרך סעודיה ירדן. פתרון לייבוא וייצוא מוצרי מזון טריים, שלא ישרדו מסע באוניה סביב אפריקה

מפת מסלולי ההובלה במשאיות מהמפרץ לישראל. טראקנט,
כך זה עובד: מסלולי המשאיות מנמלי המפרץ לחיפה ובחזרה/טראקנט

פיילוט לקו הובלה יבשתי חדש במשאיות דרך נמלי דובאי, דרך סעודיה וירדן הוכתר בשבועות האחרונים בהצלחה. עשר משאיות ראשונות השלימו את המסלול הארוך מנמלי המפרץ הפרסי לישראל. וכך מדינות המפרץ, סעודיה וירדן מסייעות לישראל לפרוץ את המצור החות'י.

הפעילות מנוהלת באמצעות אפליקציית ההובלה הישראלית טראקנט, שמשדכת בין בעלי משאיות ללקוחות שזקוקים להובלה. החברה הודיעה בתחילת החודש על חתימת הסכם לשיתוף פעולה עם חברת הלוגיסטיקה מאיחוד האמירויות Puretrans FZCO, ומפעילת חברת הנמלים בדובאי DP WORLD, להובלת מטענים מהמפרץ לנמל חיפה ובחזרה. השבוע הושלמו משלוחי הפיילוט.

הגשר היבשתי, שקיבל את אישור משרד הביטחון וממשלת ישראל, צפוי לספק אלטרנטיבה מהירה יותר מהמעבר דרך תעלת סואץ, ומהירה עוד יותר למסלול המתארך של ייבוא סחורות באוניות שנאלצות לבצע עיקוף דרך כף התקווה הטובה ולאריך את המסלול בכשלושה שבועות בממוצע כדי להתרחק מהאיום החות'י.

המסע היבשתי מדובאי, במרחק של 2,550 ק"מ, נמשך ארבעה ימים, ומבחריין, במרחק של 1,700 ק"מ, יומיים ושבע שעות.

המחיר עומד על כ-1.2 דולר לק"מ, מעט יקר יותר מהובלה ימית בימים רגילים, אך זול ממחירי ההובלה כעת. בנוסף המשלוח היבשתי מהיר הרבה יותר, כאשר החסכון בזמן קריטי כאשר מדובר בייבוא וייצוא של סחורה עם משך חיים קצר כמו מוצרי מזון טריים, או חומרי גלם ומוצרים שהגעתם דחופה ללקוחות.

הייבוא במשאיות לא יוכל להחליף בהיקפו את אוניות המטען, במעבר הגבול שייח' חוסיין ליד בית שאן יש כרגע קיבולת לתוספת של כ-350 משאיות ביום, אבל הוא יכול לייצר ערוץ נדרש לחברות ישראליות, והכנה להפעלת קו רכבת עתידי באותו נתיב.

במקביל מדובר בערוץ שיכול לשרת חברות מדובאי ואף מהודו לקצר משמעותית את זמני ההובלה של מוצריהן לאירופה דרך נמל חיפה ונמל המפרץ, עם חיסכון של כ-10 ימים לעומת מעבר בתעלת סואץ וכחודש כעת כאשר ספינות נמנעות מלהיכנס לים האדום ויוצאות למסע עוקף אפריקה.

בעקבות הצלחת הפיילוט קיבלה טראקנט הזמנות הובלה ראשונות מיבואני תבלינים בארץ, ויצואניות מוצרי פלסטיק ומחצבים.

סירות של החות'ים מלוות את ספינת גלקסי לידר אחרי שהשתלטו עליה בים האדום, 20 בנובמבר 2023. רויטרס
האונייה גלקסי לידר שנחטפה בידי החות'ים מלווה בידי סירות של המורדים התימנים/רויטרס

מלחמת חרבות ברזל הביאה את טראקנט, שוקמה ומנוהלת בידי המנכ"ל חנן פרידמן, ופעלה עד כה באירופה ובמפרץ הפרסי, להתחיל לפעול לראשונה גם בארץ. החברה מעסיקה 40 עובדים בישראל וברומניה.

טארקנט מתחברת למערכות התפעול של בעלי המשאיות ומאתר נסיעות שבהן הן לא מנוצלות לגמרי או ריקות. מנגד היא מציגה את אפשרויות ההובלה לבעלי מטענים שמחפשים הובלה זמינה, ומבצעת מכרז על עלות ההובלה, בהתאם למחירי המינימום שקבע בעל המשאית. לאחר שנמצא הזוכה וההובלה מאושרת מתכננת האפליקציה לנהג מסלול מיטבי בהתאם לגודל המשאית ונקודות הטעינה והפריקה, כדי שלא להכניס למשל משאית ארוכה לתוך איזור עירוני צפוף, ומשאית גבוהה לכביש שבו גשרים נמוכים ממנה. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-35 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully